SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,450
    Bonuspoeng:
    113
    Det verste som kan skje er at du får avslag. De tar nok ikke fra deg den godkjente kreditten du allerede har.

Siste 6 mnd har jeg søkt om å øke 2 ganger og begge ganger fått godkjent. Tror det var 2 mnd mellom søknadene. Appen ba meg søke begge gangene.

Skal sies at jeg ikke hadde all verden med kreditt hos SEB da. Fra 50k til 75k og deretter til 100k.

2. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    930
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det har vært nevnt at SEB er kjipe med økning kredittgrense, og tenkte å gjøre et forsøk på økning fra 100 til 200k:

upload_2026-5-7_12-37-43.png

Dataene er en drøy mill årslønn i offentlig sektor, bodd i den samme gjeldfrie eneboligen siste 23 år, om lag 6 mill i aksjer og fond, og jeg har ennå tilgode å betale SEB et øre i rente etter mange års aktiv bruk av kortet.

Det tok kun minutter før avslaget lå i innboksen.

Kanskje er forklaringen at jeg fra før har 800-900k i samlet limit på kredittkort totalt, blant annet 500k på DNB Private Banking. Vet i hvert fall at SEB tidligere har vært litt pirkete på slikt, det har blant annet blitt nevnt at ANTALL kort blir hensyntatt i tillegg til samlet limit.

Uansett; jeg kan vanskelig se at jeg representerer noen stor risiko for SEB, men "COMPUTER SAYS NO!!!"

democomputer, NoLimit and Preference like this.
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,272
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hørt at usikret kreditt teller på en annen måte enn f.eks bolig.

4. democomputer

democomputer Veteran

Likes mottatt:
    6,557
    Bonuspoeng:
    183
    Et par år siden jeg holdt på et par runder, og fikk også veldig dårlige svar. Først var antall kort problemet, så jeg kvittet meg med et shell-kort og tror det var et annet også. Så var total kreditt utfordringen. Jeg prøvde å spørre hva som skulle til, jeg kunne tilby feks redusere amex (som tok litt mye tran i overgangen fra betalingskort til kredittkort og ga meg en halv årslønn i kreditt.) Fikk aldri gode svar fra kundeservice, måtte bare sende inn søknad på nytt og få nytt avslag. Gadd ikke fortsette, går stort sett greit.

Like etter ville jeg gjerne ha et Handelsbanken-kort for å få lounge-key gratis. Automatikken der var også negativ, men da jeg hadde fornuftige svar på spørsmålene om antall kort og kredittgrenser fikk jeg nytt kort med 50k grense. Høyere enn jeg spurte om og ingen krav om å redusere porteføljen eller totalkreditten.

Det blir dyrere og dårligere, men FP og mangelen på gode alternativer gjør at jeg beholder kortet.

K

Del denne siden