SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,037
    Bonuspoeng:
    183
    Synes å bruke Eurobonuspoeng innad i Europa er verdt det? Jeg synes ofte skatter og avgifter utgjør såpass mye at man ikke trenger å betale så veldig mye mer for betalte økonomibilletter om man ikke reiser i en spesielt dyr periode. Men biz innad i Europa er kanskje verdt det pga fordelene med lounge og baggasje.

Jeg sliter nemlig litt med å rettferdiggjøre bruk av poeng annet enn på longhaul

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,165
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bedre med SAS og bedre med FlyPremium. Også kommer det jo litt an på destinasjon. Fikk en vei i business til 9000 poeng på kampanje og et par hundre kroner i avgifter i vinter. Når det er sånn så er det jo ikke noe å tenke på engang.

holmen and Trent600 like this.
  3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,120
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ofte droppet å booke bonusbilletter og gått for light billetter da de er ekstremt rimelige. Eksempler er påsketur til London der t/r for alle kom på 5k, eller retur fra sommerferien på 6k.

Mine barn er alle foreløpig under 12 så jeg ser verdien når man legger på FP4 og barnerabat.

Vi reiser 1 uke til Kroatia til helga. T/r til Split koster 105 000 poeng og eksakt 2000 kr for alle 5 i business med FP4.
    Samme tid og rute med light billetter kom på 40 000 kr. Da så jeg plutselig verdien.

Det er kanskje ikke riktig måte å regne på heller, men jaja. Ble en billig tur synes jeg.

Andre fordeler som følger med biz har vi ved å være 1 EBD, 2 EBG og 2 EBS. Får alltid lounge og ekstra bagasje for alle. Drikke i economy. Det jeg dog setter stor pris på ved eu biz er roligere kabin og bedre plass. Helt prima når vi reiser med unger.

Så skal det sies, uten at det er mye skryt da, at siste 12 mnd har vi tjent inn over 1MNOK poeng og reist 2 long haul biz, og skal på 1 til long haul biz i sommer. Så nå er det family-long haul pause i 2027(beordret av fruen), og da er det greit med å bruke poeng på turer i Europa.

Alt dette har spilt inn på at jeg har valgt å booke Europa biz par ganger (med FP4) og ikke angret et øyeblikk.

Del denne siden