SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Griffen

Griffen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har MC Premium og FP4.
    Fornyelse i februar, så har noen måneder på meg.

Min FP4 løper til juli 2027, men etter det vil nok FP4 forsvinne pga jeg nok ikke opprettholder +200000 poeng årlig fremover.
    Hvis jeg nedgraderer kortet i dag (og får returnert deler av årsgebyret), vil jeg da miste FP4 fra nedgraderingsdatoen eller beholder jeg FP4 helt til juli 2027?

2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,895
    Bonuspoeng:
    183
    Du må ha et aktivt kort for å kunne benytte FP4.

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,106
    Bonuspoeng:
    183
    Har selv ikke sett mye verdi i FP4 tidligere da vi har reist hele familien samlet og det ikke er mange alternativer long haul med biz for oss der man kan benytte seg av FP4.

Likevel har jeg siden introduksjonen av Europa biz følt jeg har fått utrolig god utbytte av det.

Split t/r for alle 5 i biz
    Amsterdam t/r for 2 i biz
    Toronto t/r for meg i biz
    SJJ t/r i biz for alle 5.

Sånt sett har jeg sett mye verdi i kortet og blir å beholde det, men kommer til gjengjeld ikke til å ha alle mulige kort der ute. Amex ryker nok straks 2 CT er i boks og jeg ser jeg ikke trenger nivåpoeng derfra lenger.

EndreD liker dette
  4. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,711
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kikket bakover, men ikke så langt, og fikk det da, så jeg er ikke først på noen maillister

5. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,506
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har sendt denne meldingen. En slik prisøkning bør ikke aksepteres ukommentert.

RescueMe, livinspeed, Maggie and 4 others like this.
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,370
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte de også en melding, en 43% prisøkning for et såpass dårlig kort. Kanskje det blir all in hos DNB hos meg også. 500k hos DNB gir 30k statuspoeng, tilsvarende hos SEB er 18.750. Så kan det bli noe høyere ved kjøp av valuta og flybilletter, men du kommer ikke til 30k før brorparten av beløpene ikke er vanlige transaksjoner.

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,161
    Bonuspoeng:
    293
    200k hos DNB og 300k hos SEB gir 31250 statuspoeng :D Men de 1250 ekstra er jo ikke verdt årsgebyret alene. Selv ikke hvis man har endel forbruk i valuta og flybilletter

Del denne siden