SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Pilagi

Pilagi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor sendte du klagen til? Jeg slenger meg på - fint om flere kan klage, selv om det ikke betyr noe. De øker kostnadene med nesten 45% - det er IKKE sånn at kostnadene har økt så mye i Skandinavia siden siste prisøkning. Det er helt villt...

Oppirumpadi and themichael like this.
  2. Borealis

Borealis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Blir oppsigelse fra meg, men må jo se etter alternativ.

Det er kanskje målet, å få færrest mulig til å bruke det, så komme med et nytt dårligere kort med mindre attraktive betingelser etter hvert.

themichael liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,871
    Bonuspoeng:
    183
    De har (tilfeldigvis?) satt det norske årsgebyret til omtrent det samme som i Danmark, omregnet til norske kroner. Svensk årsgebyr er foreløpig uendret.
    Screenshot_20260616-174632.png Screenshot_20260616-174826.png

4. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    93
    I sas Mastercard appen. Sikker melding

5. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,364
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg betalte jo årsgebyret nå i Juni, så hva skjer da? Krever de mer av meg, eller er dette for dem som har fornyelse fra 1 September og fremover?

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    81,839
    Bonuspoeng:
    293
    Gjelder fra neste gang årsgebyret trekkes ja.

7. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    Noen vil gå over til saga mc, noen vil kun ha amex og noen vil slutte helt. De som kun har amex vil tjene færre poeng enn før og har råd til færre bonus bill. De som slutter helt vil ikke lenger ønske bonus bill i det hele tatt.

8. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    28
    Sa opp nå..

Shyneno and themichael like this.
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,258
    Bonuspoeng:
    293
    Du glemmer de store banankassene til Trumf :p

Last edited: 16. juni 2026
  10. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    Joda men det blir færre eb poeng i omløp og det må gi lavere etterspørsel. Det er ren matematikk.

11. sss

sss Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Copium som kidsa sier. Folk har sagt dette i en god stund nå imens vilkårene og tilgjengeligheten bare har blitt dårligere og dårligere. Er ikke noe lovfestet at de må tilby samme antall bonusbilletter om antallet eurobonus-brukere går ned.

Oppirumpadi and themichael like this.
  12. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,572
    Bonuspoeng:
    113
    sagt opp.

13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,755
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at jeg blir belastet årsavgift i juni, så slipper å ta stilling til kansellering akkurat nå. Men vi er bikket 10k bare i kortgebyr (Amex Elite til 6900+SAS MC 3348).

Tok en runde med KI ift hva nytteverdien er ift kost. Landet på at det fremdeles gir mening for å sikre gullkort + CT. Bruker sjelden FP (har FP3).

Er "tvunget" til å fly endel KLM pga jobb. Hvis i hovedsak SAS hadde jeg sikret gullkortet på kun flyvninger. Og da hadde jeg nok sagt opp kortene.

Hva tenker dere, hvor mye verdsetter du de minimum 6000 statuspoengene for deg ift opptjening til gull (ev diamant) og ev FP?

14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Når om få år LTG er sikret tviler jeg på at det smaker å fortsette mot LTD, hvis ikke reisemønsteret krever det. Fortsetter utviklingen med kortene slik den er nå blir det ikke like enkelt som i dag å seile inn til diamant hvert år.

15. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    2,084
    Bonuspoeng:
    93
    Hei Mastercard
    Stemmer dagens e-post om at prisen øker med 85 kroner måneden - en oppgang på 43 % når tilbudene er blitt vesentlig færre den siste tiden? Jeg minner om at dere nylig nektet meg å øke kredittgrensen, mens Amex gladelig kastet over et enda mer attraktivt kort. Som Diamant på 11. året har jeg lite glede av nivåpoengene. Reise- og avbestillingsforsikringen har jeg aldri brukt på mine 10+ år med kortet. Fly premium har stadig færre seter tilgjengelig og jeg kan ikke huske sist jeg fikk en oppgradering i Europa (!) Enten må dere tilby noe ekstra for å beholde meg, eller så vil kortet avsluttes før 1. september.
    Med vennlig hilsen,
    NN

OSLflyer, freddyen, Spielhaug and 3 others like this.
  16. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,392
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, blir belastet årsavgift denne måneden, så beholder den nok i et år til pga FP4 - som kommer til å bli den eneste kortfordelen som er verdt noe for min del. Har kunnet utnytte den enn så lenge minst en gang i året på langdistanse, så det har utvilsomt vært verdt pengene.

Men den kommer til å henge i en veldig tynn tråd på neste fornyelse, ja.

17. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,184
    Bonuspoeng:
    183
    For min del er FP4 en stor fordel med kortet og jeg bruker det mye. I tillegg gir jo kortet 6000 Level poeng hvert år. Sammen med DNB SAGA og Amex Elite så hjelper dette på lang vei mot SAS gullkort. Er snart LTG så beholder kortet i hvert frem til LTG er i boks:)

18. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    898
    Bonuspoeng:
    93
    Har aldri tenkt over at det var noe «inkludert» nivåpoeng, så nå måtte jeg lese litt når du snakket om «6k poeng per år». Ser at det kommer under «minimum 500 poeng per måned du bruker kortet». Jeg har hatt nok forbruk på kortet til at jeg aldri har tenkt over det… men kanskje «kjøpe en tyggispakke per måned» kan være verdt det om man trenger nivåpoengene…

19. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,184
    Bonuspoeng:
    183
    Eller legg kortet inn på et abonnement så slipper du å tenke på at du må bruke kortet hver uke. Det er kun DNB MC jeg bruker når jeg ikke kan betale med Amex

jocke liker dette
  20. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,364
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har heldigvis blitt belastet årsgebyret på det kortet der, så trenger ikke å gjøre noe med det før Mai neste år, men hvis tilgjengeligheten er like elendig også neste år, som det har vært det sisste året, så ryker det kortet der tvært.

Del denne siden