SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Har begge men Amex er ikke populært her :)

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,763
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor ser du dette?
    Har selv hatt noen dager i USA men ser ingenting ekstra i appen ..

3. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    I appen der du ser poengene per transaksjon. Altså ikke på forsiden i appen hvor du kun ser transaksjonene.

indahla liker dette
  4. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har SEB oppdaget feilen relatert til 50% kampanjen. Fra og med 13 juli har jeg ikke fått 50% ekstra.

5. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Hos meg er siste 50% ekstra 11. juli, fra og med 12. stoppet de. Alt står fortsatt som pending så har ikke egentlig fått noen av de enda. Rask hoderegning ble fasit rundt 5k ekstra poeng på en "kampanje" jeg ikke visste om engang :)

Last edited: 15. juli 2026
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk ekstra poeng på et kjøp søndag kveld, så de stoppet i hvert fall ikke fra og med den 12.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,763
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har 50% ekstra på en transaksjon på 13/7 (siste dag i USA).
    Edit: Jeg har to transaksjoner den 13/7. En med og en uten kampanje.
    Begge på 20 poeng pr. 100,- så burde vært begge eller ingen.

Last edited: 15. juli 2026
  8. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, da har stoppen ikke vært helt lik for alle, jeg har 3 transaksjoner den 12. uten bonus, og 6 transaksjoner den 11. med bonus.

9. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Står melding i appen nå at poengene er feil, og vil bli korrigert.

10. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Ser samme beskjed - helt sykt hvor dårlig og gnient SAS MC har blitt for nordmenn, tullete. Får veldig god verdi av FP4, ellers hadde jeg sagt opp for lenge siden.

11. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig gniene. Kunne ikke la poengene stå. Måtte trekke de tilbake.

turaga008 and Oppirumpadi like this.
  12. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor i appen står dette? Står ikke i min så vidt jeg kan se.

13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    27,724
    Bonuspoeng:
    183
    Alle ekstrapoeng har nå fått en ekstra linje med minus foran. Altså, null og niks ekstra for oss i Norge.

14. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,294
    Bonuspoeng:
    93
    Altså dette blir jo altfor useriøst. Ikke at jeg har brukt kortet utlands nå eller brukt FP4 på det jeg kan huske, men planen om å holde det frem til neste årsavgift ryker. Må bare finne et smart alternativ til SAS MC.

Oppirumpadi and turaga008 like this.
  15. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    Synd det ikke er noe alternativ. Saga MC bruker jeg kun for de første 200k. Deretter blir det dessverre SAS MC der de ikke tar Amex. Skulle gjerne byttet ut SAS MC med noe annet.

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,763
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har benyttet følgende tekst fra en tråd på FB og sendt til SEB:

Jeg ønsker med dette å fremsette en formell klage på SEBs beslutning om å tilbakeføre EuroBonus-poeng som allerede var registrert som opptjent på min EuroBonus Mastercard-konto.

Poengene ble vist som opptjent i appen, uten forbehold eller informasjon om at de var registrert ved en feil eller kunne bli tilbakeført. Jeg hadde derfor all grunn til å legge til grunn at poengene var korrekt opptjent.

På bakgrunn av dette innrettet jeg meg etter informasjonen SEB ga. Jeg valgte bevisst å benytte EuroBonus Mastercard fremfor andre betalingskort som ville gitt andre fordeler. Dersom jeg hadde vært kjent med at poengene senere ville bli trukket tilbake, ville jeg disponert annerledes.

Jeg har forståelse for at tekniske feil kan oppstå. Likevel mener jeg at risikoen for en intern systemfeil i utgangspunktet bør bæres av den profesjonelle parten, og ikke av kunder som har handlet i god tro på bakgrunn av informasjon banken selv har presentert. Når kunder innretter seg etter informasjon fra banken og foretar økonomiske disposisjoner på dette grunnlaget, mener jeg det er urimelig at konsekvensene av en intern feil fullt ut skal bæres av kundene.

Jeg ber derfor om en redegjørelse for:

• Hvilket avtalegrunnlag eller hvilke vilkår SEB mener gir adgang til å tilbakeføre disse poengene.
    • Hvorfor poengene ble presentert som opptjent uten forbehold.
    • Hvorfor kundene ikke ble varslet om feilen tidligere.
    • Hvordan SEB har vurdert at kunder har kunnet innrette seg etter den informasjonen banken ga, og hvilke vurderinger som er gjort rundt dette.

Jeg ber om at saken vurderes på nytt, og at de opptjente poengene opprettholdes.

Videre ber jeg om at SEB avstår fra å tilbakeføre poengene inntil denne klagen er endelig behandlet. Dersom SEB likevel velger å gjennomføre tilbakeføringen før saken er avgjort, ber jeg om en begrunnelse for dette.

Jeg forventer at klagen behandles i samsvar med gjeldende regler for finansforetaks klagebehandling. Dersom SEB ikke kan gi et endelig svar innen gjeldende frist, ber jeg om et foreløpig svar med begrunnelse og opplysning om når endelig svar kan forventes.

Dersom klagen ikke tas til følge, ber jeg om et begrunnet endelig svar med henvisning til relevante avtalevilkår og rettslig grunnlag, slik at saken kan bringes inn for Finansklagenemnda.

Med vennlig hilsen,

EndreD, biaop, Travelista and 5 others like this.
  17. PekkaM

PekkaM Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg har også klaget. Direkte useriøst hvordan det har håndtert dette. Hvordan kan man ha tillit til SEB MC etter dette?

Anbefaler alle om å klage.

turaga008 liker dette
  18. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, har sendt inn klage selv nå. Blir altfor dumt.

19. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,399
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg klager sjelden men her blir det klage.

20. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,727
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener jo det er åpenbart at dette har vært en feil fra deres side, men det virker jo som at de rett og slett ikke vil ha goodwill hos lojale kunder.

Har også brukt kortet mer for å utnytte dette, men med en mistanke om at feilen ville bli rettet.

Del denne siden