SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,415
    Bonuspoeng:
    93
    Sa opp kortene her nå. Dette var for dust.
    Grunn = Feil og lureri ved kampanje

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,763
    Bonuspoeng:
    293
    Utført.
    Sendt mail til journalisten med bilde av både transaksjonene som viser "Kampanje" og bilde av mailen fra januar med "Ingen påmelding trengs".

3. biaop

biaop EBD

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    turaga008 liker dette
  4. biaop

biaop EBD

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    På minuttet samtidig. Sendte du bilde av dine egne transaksjoner, eller brukte du bildet fra tråden?

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,763
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg brukte mine egne.

6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,321
    Bonuspoeng:
    183
    Er det dette som kalles "heat rage" av Gen Z, når man blir ekstra sur i varmen over problemer som egentlig ikke er så ille?

; )

jocke, Teknolai, Storbaba and 13 others like this.
  7. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,673
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, når de 10k kampanjepoengene muligens medfører differansen mellom EBG og EBG blir det litt rage også hos en med dobbel gen-Z alder...:D

8. skarsteen

skarsteen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk også nøyaktig samme svar på min klage. Hadde heldigvis spart på litt av det juridiske kruttet så fyrte løs med en ny klage og nye spørsmål og krav. Tenk å være så lite opptatt av kundene sine... De kunne jo stoppet opptjeningen etter disse første 14 dagene, men nei - de skal trekke tilbake også. Helt utrolig. Tviler på at jeg gidder å beholde dette kortet gitt.

Oppirumpadi liker dette
  9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,364
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet at narkomane pleier å bøffe hværandre, men nå har kortselskapene tatt etter. Det har ikke noe å si om det er en bank eller om et er en sjuskte Indisk Tuktuk-Sjåfør som prøver å lure deg, lureri er lureri uansett hvem det er som gjør det og hvilken dress de har på seg.

10. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir mer en prinsippsak etter lang tid med boblende misnøye rundt SEB. Nå har de nettopp skrudd opp årsprisen, deretter har vi i det siste ikke fått kampanjer som Sverige og Danmark har hatt, og nå er de gniene nok til å klore tilbake de usle poengene som det er snakk om i denne 50% kampanjen. Det er så dårlig PR og koster de så mye velvilje. Det har ikke noe med rage eller at det er et problem som "ikke egentlig er så ille", men alt det ovennevnte og andre småsaker (som ubrukelig og treg kundeservice) har gjort dette til dråpen som fikk begeret til å flyte over.

jocke, Teknolai, biaop and 8 others like this.
  11. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    35,347
    Bonuspoeng:
    183
    Nå fyres bålet opp :)
    De fleste som har hengt her inne noen år, har vel fått med seg at slike dobbel poeng kampanje har krevd påmelding.

Påmelding 24.png

Fra 2025

Påmelding 25.png

Er det noen her inne som har fått meldt seg på kampanje i Norge i år?

Innlegget til @Jorge her er nok grunnen til at vi ikke får muligheten fremover heller.

Jorge.png

Tror han også har nevnt det i andre innlegg tidligere, men fant ikke frem til de.

Burde ringe en bjelle om at ting ikke er som det skal, når det ikke har kommet en påmeldingslink i forkant.
    På dette tilbudet som Danmark og Sverige har fått i år har det samsvart med tilbud med Norge tidligere år?
    De har sikkert sikret seg i vilkårene om at tekniske feil kan skje, og at de kan gjøre som de vil med tilbaketrekking av poeng.
    Tipper at det er en IT fyr som har glemt å huke av Norge på denne kampanjen.

Mange her inne har vært borti error fares på flyvninger og har booket seg en reise i håp om at den kan bli stående.
    Noen ganger lar flyselskapet slike glipper bestå, andre ganger ikke.
    Blir litt det samme i denne sammenheng, går poengene gjennom så er det gull.
    Men om de ikke skulle gjøre det, så la det fare.

Dere som har lagt mer forbruk over på SEB MC burde hatt i bakhodet at tilbaketrekking av poeng kunne skje, utifra at det ikke har kommet en påmeldingslink til din e-post.

Tipper jeg blir meget upopulær med dette innlegget gitt ;)

Jensemann, Rapolo, jocke and 19 others like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,258
    Bonuspoeng:
    293
    Det var mye støy rundt dette da kampanjepåmeldingen aldri kom også. Naturlig nok... Det er jo fjerning av en stor fordel med kortet.

Kundeservice bekreftet at Norge ikke er med denne gangen, men sa ingenting om hvorfor. Så det at det er slutt på doble poeng på grunn av nye eller (mulig?) kommende reguleringer er spekulasjon fra min side. Men det har jo vært oppe til høring. Så sånn sett er fjerning av doble poeng bedre enn om det blir totalforbud mot bonuspoeng/kickback fra kredittkort.

kjeeli liker dette
  13. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,909
    Bonuspoeng:
    293
    Kortet har blitt dårlig av flere helt andre grunner enn dette.

Jeg har holdt på mitt kort "for a rainy day" og ikke brukt det i kampanjen som ikke var en kampanje :p

Tenkte på å droppe det snart uansett etter de andre endringene. Det er kun FP som har særlig nytte på kortet nå. Likevel hadde det kostet SEB så lite å være OK mot kundene sine når de først hadde gjort en feil på sin side.

For dette kan umulig ha ballet på seg til særlig store mengder bonus i løpet av så kort tid for dem. Hadde vært billig og god reklame å si "ups, vi gjorde feil - men feilen er vår, så vi lar alle beholde poengene som de ble tildelt"

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,408
    Bonuspoeng:
    293
    Hell yeah!!! o_O

kjeeli liker dette
  15. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reagerer egentlig mer på hvordan SEB har håndtert det. Etter dramatisk forverring av pris/nytte kunne de vist litt godvilje når de gjør en sånn feil og ikke trekke poengene tilbake. I min app stod det i nesten 14 dager at det var ekstra kampanje-poeng på transaksjoner. Så lenge og så tydelig merket kampanje så blir det litt tynt å ikke innrømme noe som helst (og tildels svare direkte uriktig i E24).

16. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    35,347
    Bonuspoeng:
    183
    Selvfølgelig kunne de vist litt velvilje, men det er opptil selskapet å avgjøre.

At det stod doble poeng i appen såpass lenge kunne vært unngått, hvis noen hadde gjort det motsatte av det som vegardg tenkte på her. (Vet at noen ganger er det best å holde kjeft)

IMG_3997.jpeg

Alle som har vært i gamet en stund vet innerst inne at dette var en glipp.
    Mange prøvde sikkert å utnytte dette med ekstra forbruk, kanskje det utløste en eller annen alarm.
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk går helt bananas når dette blir trukket tilbake, doble poeng ble aldri tilbudt norske kunder.

petrate, Rapolo, jocke and 6 others like this.
  17. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Tror egentlig dette er det eneste vi er uenige om.

Men, gitt at jeg ikke var bonusjeger som leser IF, appen min viste 50% bonus kampanje i tett på 14 dager. Du synes ikke det forplikter på noe måte?

Oppirumpadi and turaga008 like this.
  18. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Da har du vel også fått med deg at flere av 50% og doble poeng kampanjene ikke har krevd påmelding heller? Usikker på hva som avgjør at SEB noen ganger krever påmelding og ikke andre ganger, men det er absolutt presedens for kampanjer som gir økt opptjening uten manuell påmelding fra kortholdere.

f.eks denne, skjermbilde fra Facebook.
    IMG_1191.jpeg

Du kan mene det du mener, men det har absolutt vært kampanjer tidligere uten påmeldingskrav, og spesielt når denne kampanjen med 50% i juli har vært gjentakende i flere år - er det da urimelig at over gjennomsnittlig ivrige kortholdere ser 50% ekstra opptjening i samme periode, markert med "KAMPANJE" i appen, og da regner med at det er den samme kampanjen som foregår samtidig i Danmark og Sverige, som årene tidligere? Absolutt ikke.

Jeg tror personlig at det jeg reagerer på her i forumet er den "leave the billion dollar company alone" attituden som leveres med et skjevt smil. Mtp SEB er det igjen mest enda et eksempel på kundefiendtlige tendenser og oppbrenning av alt som kan kalles goodwill. FP4 tror jeg ikke holder til å gidde å fornye kortet når de jobber så hardt for å ordne dårligst mulig opplevelse, så får mesteparten av spend flyttes over til Amex og Saga istedenfor.

Last edited: 17. juli 2026
    jocke, Oppirumpadi and Schlandy like this.
  19. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,415
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet jeg har med dette er jo at kampanjen vistes aktivt i appen over flere dager - uten noe feilmelding. Det har også vært like kampanjer tidligere..
    Så flyttet nesten hele ferieforbruket over på MC i stedet for AMEX pga. dette..

jocke, Oppirumpadi, Schlandy and 2 others like this.
  20. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    35,347
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ser på min post ett par etasjer over, så har disse sommerkampanjene krevd påmelding i minst 2 år bakover.
    Jeg gadd ikke bla lengre bakover, trodde det ville holde som bevis nok!
    Prøver ikke her å forsvare SEB sine handlinger, men synliggjøre at folk tar ting for gitt utifra hva som har vært prosedyre tidligere ifm disse sommerkampanjene.

kongenamundsen, NoLimit and vegardg like this.

Del denne siden