Hmm, matchet i dag fra Diamant til True Friend. Kan jeg da matche tilbake igjen om et halvt år når jeg mister Diamant statusen min? Skal bli mye hotell frokost i helgene fremover
Synes sas virker å ha vært i overkant generøse her. Lukter diamant inflasjon laaaaang vei. Er det gratis frokost for en eller to personer?
Husk at man trenger å fly mye mindre hos SAS for å oppnå diamant enn man trenger å bo hos Scandic for å oppnå True Friend. Det finnes lettere måter å skaffe diamant på. Selv uten å fly.
Tror ikke det. Når du går ned til gull, så går du også ned til nivået under hos Scandic. Statusene er linket sammen, ikke matchet.
Har du sjekket at navn, f.dato og e-post er det samme på Scandic-konto som hos SAS? Kanskje også telefonnr... Hvis ikke feiler det.
Ble på ekte litt redd for om jeg kastet bort mulighetene når jeg nå matchet fra EBB til EBD (bare for å underbygge diamantinflasjon-frykten her) og oppdaget at opptjeningsperioden går ut i juli (som sier litt om hvor mye jeg flyr SK), men ser på profilen at status gjelder ut april 2026 - så da blir det kanskje til at man rekker å prøve noen fordeler likevel!
Betyr dette at så lenge jeg rekvalifiserer til diamant hos sas de neste årene så "fornyes"/beholdes statusen hos scandic, selv om jeg ikke sover en eneste natt der?
SAS må jo ha regnet på det med økte statuskort/lounge ift samarbeid? Eller? I USA er det etter hvert mange kredittkort som gir gullkortfordeler på hoteller/fly osv.
Det er jo kuttet ned på fordeler via kredittkort. Dvs. AmEx giir ikke 20.000 nivåpoeng i et jafs lenger, det med tjenes med omsetning. SAS har også økt kravet for å rekvalifisere når de fjernet "25% ekstra grunnpoeng" som Gull og Diamant fikk før 1. september 2024.
Er det andre som tolker denne som meg: At poengene får maks 12 mnd holdbarhet ved overføring mellom programmene? Hvordan blir det da for EBD, vil overførte poeng fra Scandic få utløpsdato? Noen som vil synse?
Stod ett sted at det gjelder for EBD også, så ikke overfør poeng man ikke har tenkt til å bruke ganske med en gang.
Får da håpe at poengene overført fra Scandic i såfall blir benyttet først når du bruker poeng hos SAS.