SAS og Scandic med samarbeid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lars J, 17. okt 2024.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Alle poeng trekkes i den rekkefølge de utløper.

eventyrer liker dette
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke vær sikker på det :( I family pool så trekkes ikke poengene i riktig rekkefølge hvis man er diamant. Poengene har en utløpsdato i kulissene selv om de blir forlenget for evig som diamant.

DJasko liker dette
  3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,373
    Bonuspoeng:
    183
    Har folk så mye Scandicpoeng liggende at det blir et problem, altså? :cool:

tobeornot999 and btm like this.
  4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Sliter med å få samkjørt SAS og Scandic etter at jeg ble EBD. På sas.no står det at jeg er EBD, men Loyal Friend (nivå 5).

Screenshot_20250512_153555_Samsung Internet.jpg

Har prøvd å trykke på 'Se etter nivåoppgraderinger' via sas.no, men intet nytt... Noen som har forslag?

5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Om jeg tolker FAQ riktig må du manuelt matche på nytt(?)
    upload_2025-5-12_15-59-51.png

DJasko liker dette
  6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Prøver det.
    Note to self: Les FAQ...

7. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg reklassifiserte rimelig greit til diamant og har periode som slutter 31.01. Matchet med Scandic for litt siden og ble True Friend. Plutselig nå ser jeg at jeg har falt ned til New Friend. Noen som har et godt tips?

8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Mailet diamant mailen og svaret jeg fikk var at de kunne ikke gjøre det manuelt. Jeg må logge inn og trykke på "Se etter nivåoppgraderinger" - altså at jeg manuelt må gjøre en ny match via sas.no. Jeg gjorde det i går og det stod at det kan ta mellom 30 sekunder og 24 timer.... Har prøvd i dag igjen, så får vi se om det skjer noe. I verste fall må jeg kanskje fjerne matchen og matche igjen 30 dager senere - men det er jo kjipt da jeg allerede skal ha overnatting om 14 dager...

Får se hva som skjer.

9. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Siden jeg nå har opptjent tilstrekkelig med poeng for å komme på "neste" nivå hos Scandic så ser det ut til at jeg har rykket "opp" til der jeg ville vært uten match, men ned fra nivå 6 som jeg var med match.

10. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Rykket opp til EBD i går og hadde allerede matchet til Scandic level 5. Gikk overraskende enkelt å oppgradere status. Kom opp en knapp for «se etter nivåoppdateringer» og 2 min senere var status oppdatert til level 6! :D

Insomnia4u liker dette
  11. BMG

BMG EBD, CCC

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Fant du en løsning? Akkurat samme periode som deg, og diamant og akkurat samme skjedde. Står som Du har blitt oppgradert, men er bare New Friend. Var True friend tidligere.

12. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Kontaktet Scandic, de sa det var en bug. Alt fikset rimelig raskt!

13. arust

arust Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Nå er poengveksling live. Overføringer fra Scandic til EB gjøres på SASs sider, andre veien hos Scandic.

Emma, Storbaba and trygveat like this.
  14. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan er kursen? Bra verdi i dette for hotellovernattinger?

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke etter min mening, jeg vil overføre alle Scandic-poengene til SAS..

larsmagnus liker dette
  16. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    1 EuroBonus-poeng = 2 Scandic Friends-poeng

larsmagnus liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er et vanskelig spørsmål å svare på. Det kommer jo veldig an på hotellprisen i penger både på det hotellet man kan booke for poeng og andre alternative hotell man kunne bodd på. Jeg gjetter på at svaret for Scandic er "som regel ikke", men det kan sikkert være unntak.

Jeg gjorde et kjapt søk i København den uka Copenhell er i København neste år i tilfelle jeg skulle finne på å dra dit igjen. Eneste ledige hotell i København tirsdag-søndag den uka er Scandic Spectrum som koster 200 000 scandicpoeng for fem netter, altså 100 000 eurobonuspoeng. Tilsvarende rom for penger koster 8590 DKK ikke-refunderbart og 9943 DKK refunderbart inkludert frokost for en person. Dette er henholdsvis 14205 NOK og 16442 NOK (inkl gebyr) med dagens kurs fra SAS Mastercard sin valutakalkulator. Dette er ikke det verste jeg har sett, men man får nok som regel bedre valuta for poengene med en reise i SAS Business long haul. Spesielt siden man helt sikkert kan finne et billigere hotell i nærheten ganske enkelt.

Personlig kunne jeg vurdert det hvis jeg hadde hatt mye poeng som var i ferd med å gå ut eller hvis jeg allerede hadde nok scandicpoeng til at jeg bare hadde trengt å toppe opp litt fra eurobonuskontoen, men akkurat nå ville jeg nok latt være. I tillegg tenker jeg at verdi blir mye dårligere i Norge der hotellprisene generelt er lavere.

Last edited: 12. aug 2025
    larsmagnus liker dette
  18. arust

arust Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Trumf -> EB -> Scandic Friends-poeng tenker jeg kan gi noen gode muligheter

larsmagnus and Schlandy like this.
  19. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen tips og triks for å komme i gang hos Scandic? Er EBD, har ingen Scandic-konto.

Og må jeg sette opp Scandic-kontoen og koble den med SAS før jeg booker, eller kan jeg booke først, f.eks. via Hotels.com og likevel få medlemsfordeler?

Edit: Og nå som de tar betalt for frokost: Hva er billigste måte å løse dette på når man er to på rommet?

20. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Anbefaler at du leser hele tråden. Med EBD vi ldu få status hos Scandic som gir deg gratis frokost selv når du ikke bor der. Lag konto hos Scandic og logg så inn på Eurobonus og klikk på sas x scandic under profilen din.

Preference and Teknolai like this.

Del denne siden