Dette er et vanskelig spørsmål å svare på. Det kommer jo veldig an på hotellprisen i penger både på det hotellet man kan booke for poeng og andre alternative hotell man kunne bodd på. Jeg gjetter på at svaret for Scandic er "som regel ikke", men det kan sikkert være unntak.
Jeg gjorde et kjapt søk i København den uka Copenhell er i København neste år i tilfelle jeg skulle finne på å dra dit igjen. Eneste ledige hotell i København tirsdag-søndag den uka er Scandic Spectrum som koster 200 000 scandicpoeng for fem netter, altså 100 000 eurobonuspoeng. Tilsvarende rom for penger koster 8590 DKK ikke-refunderbart og 9943 DKK refunderbart inkludert frokost for en person. Dette er henholdsvis 14205 NOK og 16442 NOK (inkl gebyr) med dagens kurs fra SAS Mastercard sin valutakalkulator. Dette er ikke det verste jeg har sett, men man får nok som regel bedre valuta for poengene med en reise i SAS Business long haul. Spesielt siden man helt sikkert kan finne et billigere hotell i nærheten ganske enkelt.
Personlig kunne jeg vurdert det hvis jeg hadde hatt mye poeng som var i ferd med å gå ut eller hvis jeg allerede hadde nok scandicpoeng til at jeg bare hadde trengt å toppe opp litt fra eurobonuskontoen, men akkurat nå ville jeg nok latt være. I tillegg tenker jeg at verdi blir mye dårligere i Norge der hotellprisene generelt er lavere.
Last edited: 12. aug 2025