Sjekket Scandic Friends profilen min etter jeg postet her, og der var jeg identifisert som EBB. Ringte inn til Scandic Friends KS mens jeg trykket litt rundt på matchingsidene SAS sin hjemmeside, vipps så var jeg Level 6 igjen, og frokostfråtsingen kan fortsette
Opplevde det samme i kveld. På flyet på vei til Berlin sjekket jeg tilfeldigvis appen, og oppdaget at jeg var nedgradert fra True Friend (6) til Close Friend (3) - grøss. Løsningen er å gå inn på siden for match hos SAS (ikke hos Scandic). Og velge "koble sammen kontoene dine" - selv om de er koblet sammen tidligere - IKKE koble FRA, da må du vente i 30 dager, som tidligere nevnt her. Du får tilsendt en kode på e-post, bekreft med denne koden, og vipps er statusen matchet (oppdatert) hos Scandic. Dette skjer umiddelbart. Virker som om Scandic ikke greier å hente oppdatert EB-status når graceperioden er over... Dette er en rask måte å fikse problemet på, uten å involvere kundeservice. Et par timer senere ankom jeg Scandic her i Berlin og min status var også oppdatert her, uten at jeg trengte å si i fra. Oppgradering, gratis frokost og verdikuponger på 15 EUR.
Har to overnattinger planlagt denne uken booket gjennom portalen. Gleder meg til å oppdatere dere! Er spesielt spent på om det gir double dip, altså poengopptjening både hos SAS og Scandic
Alt tyder på at det gjør det. Bookingene ligger inne på nettsidene til Scandic som om man bestiller direkte.
Er det altså slik at man ikke får Scandic statusfordeler om man booker gjennom Hotels by SAS, tross for at kontoene er linket og matchet? Har to netter på Grand via SAS sin portal, men om det betyr at vi ikke får med gratis frokost vil jeg nok heller avbestille å ta det direkte via Scandic sine sider. Edit: Man får ikke med godene om man booker via Hotels by SAS, jeg tror derimot man får det hvis man booker Scandic* by SAS, som jeg kun fant via lenken her i tråden etter bookingen var gjort. Men siden fordelen med gratis frokost uansett ikke tilbys ved Grand Oslo tross True Friend status, så er den mest lukrative fordelen borte. Jeg ringte da Grand og hyggelig resepsjonist skrev ned at hun skulle likevel sikre meg romoppgradering. Så jeg sitter igjen med SAS sin Black Friday 2X eurobonus + nivåpoeng kampanje, pluss romoppgradering, så da er jeg forsåvidt fornøyd med det. Tror ikke jeg går glipp av noen store fordeler da likevel
Hotels by SAS = Hotels.com SAS powered by Scandic = Scandic Jeg tror også at booking med EB kategoriseres som 3. part og ikke kvalifiserer for fordelene i Scandic Friends. Har noen erfaring?
Jeg har nå hatt en av disse SAS+Scandic-overnattingene, og EB-poeng er allerede på plass. I følge nettsiden er det 70 ekstrapoeng og 35 nivåpoeng pr. hundrelapp, men jeg har fått ca. 94 og 47, så ganske bra uttelling, spesielt på sistnevnte. ...men, jeg har ikke fått Scandic-poeng for dette oppholdet (enda), så litt spent der. Om det viser seg at disse ikke kommer vil man komme mye bedre utav det ved å bestille direkte hos Scandic gjennom Viatrumf, spesielt nå med 6,2% der. Samme opphold ville da gitt rundt 240 EB pr. hundrelapp om man konverterer Scandic-poeng til EB.
Blir meget spennende å høre om du får Scandic poengene. Har booket Scandic Copenhagen 10. des på samme måte som du booket. Jeg har hele tiden forventet å få poeng fra både SAS og Scandic.
47 nivåpoeng per hundrelapp er nesten 4 ganger mer enn kjøp av flybilletter på sas.no under SAS Mastercard sine doble poeng-helger, så er det nivåpoeng man er opptatt av så er Scandic definitivt beste alternativ. Selv uten dobbeldipping. Og man får jo eventuelle nivåpoeng fra kredittkortet i tillegg.
Stemmer det, men samtidig bygger man ikke status hos Scandic (om det er viktig), men så kan man jo der argumentere med at statusene matcher hverandre og at det er mindre viktig. For min egen del er jeg veldig usikker på hvilken strategi jeg skal velge her. Med disse nivåpoengene klarer jeg kanskje å rekvalifisere til EBD, men statuspoengene er null verdt om jeg ikke klarer det (og jeg synes avstanden er for stor til å kjøpe resterende). Samtidig har jeg da "kastet bort" mange potensielle Scandic-poeng som hadde gitt meg level 6, og likevel EBD. Jeg verdsetter derimot EBD på nivåpoeng høyere enn via match fra Scandic. En annen ting er denne setningen på sas.no; "Akkurat nå tjener du 70 Bonuspoeng og 35 Nivåpoeng for hver 100 SEK du bruker" Hvor lenge er "akkurat nå"? Jeg har booket noen opphold fremover basert på at akkurat nå er akkurat nå, men jeg klarer ikke å helgradere meg her. Jeg frykter litt at jeg til slutt havner mellom to stoler, For lite nivåpoeng til å bli EBD, og for lite Scandic-poeng til å rekvalifere til level 6 siden jeg gikk all inn på nivå-poeng.
Dette er definitivt en midlertidig kampanje. Til sammenligning varer kampanjen med nivåpoeng på onlineshopping.sas.no fra tidlig i høst (september?) og ut desember. Men det kan jo hende at slike kampanjer er noe SAS kommer til å fortsette å kjøre nå og da på dette og andre ting.
Midlertidig update! Jeg hadde to overnattinger forrige uke. Jeg la inn Scandic friends-nummeret mitt ved booking, men fikk ved begge anledningene beskjed om at Scandic ikke kunne verifisere at nummeret stemte. Nådde ut på e-post og fikk linket overnattingene til konto. Da jeg sjekket inn fikk jeg fikk tilbud om ekstra poeng eller voucher, og valgte ekstra poeng. I motsetning til hotels by sas (hotels), ga faktisk SAS powered by Scandic disse poengene! Ingen sas bonus eller nivåpoeng har blitt registrert enda. Som et sidespor, jeg har overnattinger booket fra hotels by sas fra 10/11 og utover som jeg enda venter på. Er avhengig av dem for å rekvalifisere til diamant og har kvalifiseringsperiode som utgår 31/12. Be ei litta bønn for meg, gjengen
Nok en natt utført. Ikke fått SAS-poeng enda, men kan nok konkludere at man ikke får begge deler; Hvorfor jeg ikke har fått mine 1000 poeng for nattens opphold vet jeg ikke, men det er ikke første gang de mangler. Noe annet jeg legger merke til; statusen min mot neste nivå hos Scandic er den samme som i går. Altså det ser ikke ut til at disse poengene man får som alterntiv til voucher teller mot status(?)
Altså en SAS+Scandic booking? Og du får kun poeng fra Scandic ikke SAS? Hva er da poenget med SAS+ Scandic om man kun får Scandic poeng? Du skriver i en post lenger oppe at du fikk EB poeng. Var ikke det for en SAS+ Scandic booking?