...men når jeg har sjekket litt har tilgjengeligheten sett ganske brukbar ut, bedre enn hva Strawberry har pleid å ha. Hva er andres inntrykk?
Ja, tilgjengeligheten er veldig, veldig god, selv på dager med høy pris. Eneste unntak er Tromsø, siden Grand hotell flyttet til Stordalen. Tilgjengeligheten på Ishavshotell er vanligvis dårlig, og det nye hotell "Dock" koster 60 000 poeng.
Jeg statusmatchet i fjor fra nivå 5 hos Scandic til Gold hos SAS. Den 30.04 utløper gullstatusen min hos SAS, men jeg er nivå 5-medlem hos Scandic frem til 31.07 ser det ut som. Er det så enkelt som at jeg kan statusmatche igjen etter utløpsdatoen min hos SAS (30.04) til Gold, og deretter matche tilbake fra Gold til nivå 5 igjen hos Scandic? Altså matche frem og tilbake siden kvalifiseringsperiodene har forskjellige måneder.
Ah, da har nok de to samme utløpsdato presist er jeg redd. 30.04 hos SAS er eks. grace-periode, så jeg har den statusen ut juli 2026. Jeg statusmatchet fra Strawberry til Scandic i fjor, og derfra videre til gullkort hos SAS. Neppe tilfeldig da at de satt samme kvalifiseringsperiode(?)
Datoen som står hos Scandic er nok din SAS-periode + grace, som da blir ut juli. Mulig Scandic-datoen tilfeldigvis er den samme, men mest sannsynlig blir den bare overskygget av SAS-statusen.
Tipper nok også som du sier at den ene reflekteres av den andre. Hvis ikke kunne man jo bare ha matcha hvert år mellom de to. Pokker og. Mangler en del flyvninger for å beholde Gold, men skal prøve å finne en lur måte å beholde det på.
Her og, måtte dog purre 2 ganger og de var ikke så raske til å svare. Men 48k poeng for 5000kr så kan en ikke klage
Har til nå hatt syv netter på denne kampanjen, og har måttet purre på samtlige. I går ringte jeg også inn, og han kunne bekrefte at bestillingen jeg purret på var utført på riktig dato og at kampanjen var aktivert. Har karret meg opp til level 7 nå grunnet denne kampanjen, men ser ikke for meg det betyr så mye i praksis.
Hvordan blir regnestykket i realiteten? Hadde et opphold som kostet ca 1778,- og Ble betalt her innsjekk. La På noe snacks på rommet, ca 130,- som ble trukket fra registert kort ved utsjekk. Valgte poeng i steder for voucher. Er True Friend (Level 6) Fikk 16 300 poeng ved utsjekk. Er det riktig ift x3 kampanjen?
Utløpsdato på Scandic poeng og Scandic poeng som er vekslet til EB Kanskje ikke alle som har fått med seg alt med liten skrift i denne forbindelse så minner om følgende: Scandic poeng er gyldige i 3år. Når de konverteres til EB viderføres poengenes opprinnelige utløpsdato MEN med maks 12mnd varighet. To utfall: 1) Har Scandic poengene mer enn 12mnd til utløpsopdato vil poengene få 12mnd varighet når de konverteres til EB 2) Har Scandic poengene mindre enn 12mnd til utløpsdato får poengene samme utløpsdato når de konverteres til EB. Oppsummert: Det kan være lurt å vente med å konvertere poengene til EB til man skal bruke poeng slik at disse poengene med kortest varighet benyttes først. Om EBD status gjør at poengene ikke får utløpsdato slik som med vanlig EB poeng er jeg usikker på men vil anta det. I så fall gjelder ikke dette for de med EBD. Neste med EBD som konverterer fra Scandic til EB kan jo rapportere om det dukker opp poeng med utløpsdato på sin konto. Edit: ref post fra DJasko under så vil poengene følge beskrivelsen over på tross av at man er EBD.