SAS og Scandic med samarbeid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lars J, 17. okt 2024.

1. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,593
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok Scandic Friends poeng som menes. Det høres bortimot riktig ut. Men spørs om man ikke glemmer at moms trekkes fra.

petrate liker dette
  2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    5.000 spenn skal bli 39.000 Scandic poeng.

5000 spenn = 4000 eks mva x 3 = 12000 + 1000 =13 000 som er vanlig opptjening

13.000 poeng x 3 (kampanjen) = 39.000 Scandic poeng.

3. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,186
    Bonuspoeng:
    93
    Mnja.

Det er 12% mva på overnatting, så en overnatting til 5000,- som level 6 eller 7 som ble bestilt på kampanje og der man velger poeng ved innsjekk (som også triples) skal gi 43179 Scandic-poeng som level 6 og 43929 som level 7.

Booket man den i tillegg gjennom viatrumf fikk man 230 trumf-kroner, og betalte man med Amex Elite er det 1000 EB der. Om man konverterer alt dette (inkl. Scandic-poengene) skal dette gi ~12504 Eurobonus-poeng (level 6). :p

4. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,593
    Bonuspoeng:
    93
    Poeng ved innsjekk har ikke blitt triplet for min del.

5. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte 25% moms. Min feil.

6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,186
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått triplet poeng ved innsjekk på alle jeg har hatt. Jeg hadde aldri regnet med dette, men fikk beskjed fra kundeservice at disse også ble triplet.

7. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,593
    Bonuspoeng:
    93
    Da ville jeg regnet på det. Har ikke fått det på hvertfall to av oppholdene mine.

8. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,186
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har både regnet, loggført og dobbeltsjekket. :D

Har en del Scandic-overnattinger for tiden, noen bestilt gjennom SAS, noen gjennom Scandic og de jeg kunne gjennom julekalender-kampanjen. Har derfor oversikt i Excel over alle bookinger, med kalkulert opptjening og reell opptjening av både Scandic-poeng og EB-poeng. :p

9. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,593
    Bonuspoeng:
    93
    Du skrev du ikke hadde regnet...

10. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,186
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde ikke regnet med poengene i stedet for voucher ble triplet ifb. med kampanjen nei, men jeg har absolutt regnet på hvilke poeng jeg har fått.

Spielhaug liker dette
  11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Fått triple poeng på de 1000 voucher poengene her også.

12. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Scandic poeng. 4160 kr eks , mva. Er level 5 og bodde 5 netter, så ble en del ekstra poeng da jeg valgte det i stedet for voucher.

13. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    959
    Bonuspoeng:
    93
    Bør ikke prisen være 125kr? Eller er alt rabatten lagt til?

upload_2026-1-14_13-42-50.png

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Nettsiden støtter ikke å trekke fra rabatten. Du må betale frokost på hotellet isteden eller krangle tilbake pengene fra kundeservice etterpå.

Skarven liker dette
  15. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    959
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Da bestiller jeg uten frokost :)

16. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,011
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Dette står nok i en av de 16 sidene, men fant ikke noe i farten, så håper på hjelp.

Hva er folkets fasit på overføring av poeng mellom de to firmaene? Hvilken vei lønner det seg?
    Kona har en del (15-20) Scandic overnattinger gjennom jobben en kort periode. Relativt dyre rom, så ok opptjening. Hun kommer ikke til å fortsette mønsteret, og dermed heller ikke jage noe status eller andre perks.
    Er det lurest å overføre poengene til EB, da hun er i min pointsharing gruppe?

på forhånd takk

17. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,986
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs hva du er ute etter? Hotellovernattinger på poeng eller fly for poeng?

Noen ganger kan det også lønne seg å booke (overnatting) på poeng via SAS, enn Scandic faktisk.

Jeg sparer scandic for bruk hos SAS. 2 scandic poeng gir 1 EB poeng. Som er ganske bra.

Husk bare å overføre når du skal bruke dem. Poengene har 1års gyldighet når de overføres.

leeds1979 liker dette
  18. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,011
    Bonuspoeng:
    113
    Takker.
    2 til 1 fra Scandic, det noteres bak øret.
    Greit med flekser begge veier. Om man kun mangler få poeng ene eller andre veien

19. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,186
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er en liten kommentar til Trumf-tråden, men legger det inn her ettersom det handler om Scandic.

Man har for tiden tre måter å booke hotell hos Scandic (om man tenker EB).

- Booke som vanlig på Scandic.no. Her kan man benytte Viatrumf og man tjener Scandic-poeng, som igjen kan konvererteres til EB.

- Booke gjennom Hotelsbysas. Dette er i praksis en booking gjennom hotels.com. Man får ikke hotels.com-fordeler, kan ikke benytte viatrumf, men man får 66 ekstrapoeng og 32 nivåpoeng (EB) pr. hundrelapp. Kan ikke benytte evt. Scandic-fordeler.

- Booke gjennom "SASxScandic" (eller hva enn det heter). Her kan man kanskje* benytte Viatrumf. Man tjener 70 ekstrapoeng og 35 nivåpoeng (EB) pr. hundrelapp. I tillegg vil man kunne benytte evt. Scandic-fordeler man har. Man tjener ikke Scandic-poeng, utover de man kan velge å få ved innsjekk i stedet for voucher.

* Man må trikse litt for å få det til, usikker på om man faktisk får trumf-penger når alt kommer til alt, da dette ble lansert i slutten av november.

Last edited: 16. jan 2026
    Bolle, EndreD and Maggie like this.
  20. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,584
    Bonuspoeng:
    93
    Scandic Sunnfjord - skikkelig oppgradering (True Friend) og første gang jeg har fått skikkelig anerkjennelse for status.

Minus at alle sier "du har ikke betalt for frokost" når jeg sjekker inn da, for det har jeg jo gratis og det burde de vite.

Teknolai and eventyrer like this.

Del denne siden