SAS og Scandic med samarbeid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lars J, 17. okt 2024.

1. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    To bestillinger, begge gjort på samme måte gjennom SAS+Scandic

Første natt har jeg fått eurobonus-poeng og 1000 Scandic-poeng. Disse 1000 Scandic-poengene er nok de man får ved å ikke velge voucher ved innsjekk.

Andre natt har jeg ikke fått noen poeng noe sted, men ettersom det står 0 er natten i hvertfall registrert i systemet. Skulle nok hatt 1000 her som natten før. Regner med EB-poeng også kommer etterhvert, selv om jeg hadde fått på denne tiden i går.

2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønte at det var to bookinger men du konkluderer i siste post med at man ikke får begge deler men skriver i posten over at du fikk begge deler.

3. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Ser bildet kom på litt feil plass i forhold til det jeg skrev. Man får ikke poeng på begge steder, med unntak av ekstrapoengene som kommer uansett. Hadde jeg fått full pott på oppholdet skulle jeg hatt rundt 10000 Scandic-poeng totalt.

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    93
    Opphold i helgen. Booket via SASxScandic. Bonus og nivåpoeng på konto dagen av utsjekk. Ingen poeng på Scandic.

Virker til å være en god løsning hvis man booket for andre.

5. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange poeng ble det pr. 100-lapp? Mangler fortsatt for ene oppholdet mitt forrige uke.

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    93
    Rommet kostet 1635 kr (1460 + 175 mva).

Screenshot_20251208_112115_SAS.jpg

awt liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,073
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke så lett å booke dette for andre, for hvis man er logget inn hos SAS så blir navnet mitt automatisk fylt ut og ikke mulig å endre i bookingen. Og Scandic krever nå fullmakt hvis den som sjekker inn heter noe annet enn i bookingen.

NoLimit liker dette
  8. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Så dersom man ikke trenger levelpoints så er det bedre å book med Scandic direkte dersom man er True Friend med 3 x Scandic poeng/1NOK = 1,5 EB/1NOK. I motsetning til SASxScandic med 1EB/1NOK.

9. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, uten tvil. I tillegg kan man benytte Viatrumf på rene Scandic-bookinger, det går egentlig ikke* på SAS-bookingene. Man bygger heller ikke nivå hos Scandic om man booker via SAS.

*Noen har likevel blitt registrert hos meg, men spørs om de blir godkjent.

Litt spent på kalenderen i morgen og forutsetningene der.

10. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Man får vel ikke Scandic poeng og Scandig fordeler om man bruker viatrumf? Da blir det trumfpoeng i stedet.

11. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, man gjør det. Viatrumf har ingen innvirkning på Scandic-fordelene. Det er ikke som Hotels.com.

Dette er likt hos Strawberry også, og sånn sett hotels.com (man får fortsatt hver 10. natt gratis).

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,719
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel bare Radisson det har vært problemer med å dobbel-dippe og der var problemet at man ikke fikk Trumf hvis man hadde bestilt rom med medlemsskap registrert.

13. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Du har selvsagt rett. Jeg blandet viatrumf og hotels.com.

democomputer and awt like this.
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Det har fungert fint for meg siste året. Tidligere var det bare tull med Trumf og Radisson.

15. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde en overnatting forrige uke gjennom "SAS+Scandic" som ikke har gitt EB, så prøvde å etterregistrere disse.

Her er svaret jeg fikk;

"Vad det gäller SAS EuroBonus-poäng är inte det något vi längre registrerar. Efter vi lanserade funktionen att du kan koppla samman ditt Scandic och SAS-konto så kan man nu istället konvertera sina poäng från Scandic Friends-poäng till EuroBonus-poäng eller vice versa."

Etterfulgt av at det ble lagt Scandic-poeng på denne overnattingen.

Mulig man må kontakte diamant-mail e.l.? ebretro finnes vel ikke lengre?

16. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Du kommer veldig dårlig ut av det hvis du skulle gjort det på gamlemåten og fått bare EB-poeng (500 poeng tror jeg det var?). Som kundeservice skriver: har du fått Scandic-poengene inn på Scandic-kontoen din går du inn og flytter dem til EB via SAS.no (når du tror du får brukt dem innen 12 måneder).

17. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Oppholdet ble bestilt gjennom "SAS+Scandic", som skal gi 70 EB ekstrapoeng og 35 nivåpoeng pr. 100-lapp. I dette tilfellet ca. 2500 ekstrapoeng og 1250 nivåpoeng. Dette er en av tre slike bestillinger jeg har hatt, de andre har gitt poeng.

Hvorvidt det lønner seg eller ikke avhenger av behov for nivåpoeng og hvordan man verdsetter disse.

btm liker dette
  18. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Ahh, ja da var jeg like forvirret som Scandic-agenten :D Nei, da er jeg like rådvill som deg. Ligner egentlig litt på tilsvarende situasjoner med leiebil gjennom SAS. Ender opp med den «tre spidermenn som peker på hverandre»-memen hver gang.

19. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,151
    Bonuspoeng:
    113
    Har Scandic en fornuftig kalender-oversikt over bonusopphold?

20. RBOCity

RBOCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Nei, dessverre ikke. Og med relaunch av nettstedet har også muligheden å se «+/- 2 dager» forsvunnet, som tidligere var tilgjengelig på bestillingssiden.

eventyrer liker dette

Del denne siden