Så oppsummert hvis man regner uten statuser og vouchers og før kredittkort og ønsker EB hvis jeg har regnet riktig: - Scandic.no med trumfnetthandel pr 100kr: Best om man vil ha ekstrapoeng Trumf EB: (100*0.031*13.5) = ~41 Scandic poeng: 178 poeng pr 100kr minus mva, 2:1 vekslingsrate -> ~89 EB Tilsammen: 130 ekstrapoeng pr 100kr - Hotelsbysas per 100 kr: Styr unna, ingen ting ekstra å hente her Tilsammen: 66 ekstrapoeng og 32 nivåpoeng per 100kr - SASxScandic per 100kr: Best om man vil ha nivåpoeng Tilsammen: 70 (evt 111 med trumf) ekstrapoeng og 35 nivåpoeng per 100kr Med status og vouchers vil vel scandic.no booking komme enda bedre ut mtp ekstrapoeng.
Det stemmer. Voucher (evt. poeng) får man også på SASxScandic, så det hjelper litt på, men det er liten tvil om at ren Scandic-booking er det som gir mest om man ikke jakter nivåpoeng. Jeg har forøvrig hatt min siste kalenderluke-overnatting nå ettersom det kun gjaldt ut januar, og resultatet er ca. 385K Scandic-poeng. Altså ca. 192K EB-poeng om man velger å overføre den veien. I tillegg kommer ca. 37K EB-poeng fra Viatrumf (4,6%) og Amex. Må si dette har vært en veldig lukrativ kampanje. Blir nok å bestillte gjennom SASxScandic for min del fremover for å opprettholde EBD (håper jeg), så tilbake til Scandic.no når den evt. er på plass.
Er det slik at man ikke kan gi bort gull/sølv kort hvis man blir diamond gjennom Scandig matching?Jeg bor bare på Scandic på jobbreiser og har blitt oppgradert til diamond men jeg har ikke mulighet å gi bort gull kort.
Ja, men du kan gi bort Scandic nivå fem tror jeg(?) som igjen muligens kan matche til gull hos SAS. Edit: Er dette fortsatt mulig? Finner ingenting på nettsidene til Scandic.
https://www.scandichotels.com/no/scandic-friends/fordeler-i-detalj Det står helt nederst på siden at: Gi bort Loyal Friend level True Friends (Level 6) og Best Friends (Level 7) kan gi bort et medlemsskap på Loyal Friend (Level 5) til noen spesiell. Vennligst kontakt medlemsservice for mer informasjon:[email protected] Regner med at denne fordelen ikke gjelder for oss som er matchet inn fra SAS, da det hadde vært en snarvei til å gi bort et ekstra gullkort. K