Er det noen som foreløpig har fått til å bestille seg et par businessbilletter med CT og eurobonuspoeng på en av de blivende skyteam partner airlines’ene for senhøsten/vinteren? Hadde vært kjekt å vite at ting fungerer som de skal og komme igang med reiseplanleggingen
Mulighet til å gjeste inn på lounge selv om man ikke er på samme fly. Er vel en av de få forbedringene jeg kan lese ut av dette.
Det er fullt mulig å booke reiser med *A i mellomtiden, så det er ingen grunn til å utsette reiseplanleggingen.
Er det noen som vet om eurobonus beholder sin ikke tillatte stopover policy etter overgangen? AF/FlyingBlue har jo eksempelvis en meget bra policy
Kan til og med vise seg veldig lurt å gjøre akkurat det. Man vet hva man har, ikke hva man får. Booket en First (med TG) til BKK her om dagen selv, mens det fortsatt er mulig.
Dagens regler med stopp inntil 24 timer videreføres for SkyTeam bonusreiser er allerede bekreftet, blir nok ingen endringer.
Har tidligere booket flere First med TG til BKK med Amex companion ticket, er vel kanskje den muligheten jeg kommer til å savne mest når SAS går ut av SA. Favoritten var på A380 via FRA/MUC men TG har vel endret endel på rutene sine. Hvilken rute fant du First på nå?
Som @Upsaker helt riktig skriver: LHR Har vel ganske lenge (i alle fall etter covid) vært eneste mulighet for TG F fra Europa.
For no tull at man ikke har lounge tilgang når man kjøper rimeligste business billett med KL/AF på longhaul. Skulle ha pusha på mer for å ha fått den status matchen med Kenya airways..
Vi kan føre TG opp på listen over carriers SAS vil si opp codeshare-samarbeidet med. Sjansen for earn and burn-avtale er forsatt ikke helt umulig, men.. usannsynlig.
Utfra hva jeg har lest så opprettholder de interline og SPA avtale. Så det er forhåpentligvis ikke helt svart.
"Alle" legacy carriers har stort sett interline med "alle" de andre. Det betyr ikke annet enn at de kan sende bagasjen gjennom ved transfer på tvers av selskapene som interliner. Og SPA i denne sammenhengen gjør ikke at SAS blir ivrige på å selge gjennomgående til feks TG når de istedet (gjennom ST) er forpliktet til å preferere egne allianse-partnere.
Jeg kan ikke se at noen Skyteam-selskaper flyr til La Paz (LPB). Er det slik at en bonusreise dit ikke er mulig etter 1. september?
Kan jo alltid håpe at SAS inngår samarbeid med AV, men sannsynligheten er vel teoretisk. Ellers er egen billett fra LIM eller BOG mulig alternativ.
Det er fullt mulig med bonusreise til LPB etter 1. september, men den må bookes før denne datoen. Avianca kan bookes 355 dager frem, så presist blir det slik at bonusreise til LPB er mulig frem til siste del av august 2025.