SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser etter bonusbilletter med TG fra OSL, ARN,CPH til BKK den 6. november. Frem til for ca 1 uke siden ble det lagt ut billetter frem til 10.-12. oktober, men nå er det stopp.
    Håper jo de kommer tilbake, men det ble en besynderlig stopp ..

    PS: Jeg har billetter til BKK den 6.november.
     
    NoLimit liker dette
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Det ligger litt billetter sporadisk frem til ca 3 måneder frem i tid. For reise 6. november må du vente til rundt 6. august før det skal dukke opp billetter så langt frem i tid. TG har etter sigende kortet ned fra 180 frem i tid til ca 90 dager frem i tid for perioden de slipper long-haul-bonusbilletter.
     
    Insomnia4u liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet det, men slippet stoppet plutselig opp til 10.-12 oktober.
     
  4. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig dette er gammelt nytt. Men det ligger en liste på SAS.no med liste over lounger fra 1. september. Her er det en god del 3. parts lounger. LH på LHR ligger der. Miracle lounge i BKK med mer...

    Screenshot_20240719_192338_Samsung Internet.jpg
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror, som før sagt, at SAS har kuttet ned på tilbudet av TG billetter etter 1 sept.

    Men da jeg skrev dette forrige gang fikk jeg kjeft fordi det bare var min mening og ikke bekreftet av SAS.

    Det er fortsatt bare min mening, men ut fra egne søk jeg tror fortsatt det er slik. Så om man får en treff på TG Biz eller First betalt med EB poeng, så ville i alle fall jeg tatt billetten med én gang (som jeg allerede har gjort)
     
    EndreD and NoLimit like this.
  6. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Det et en god del billetter i Business med TG både i september og oktober. Skal ikke liste opp mange, men ARN - BKK 10. okt er et eksempel.
     
    tobeornot999 liker dette
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men slippene stoppet opp da og jeg har fulgt med fra dag til dag og vært tilfreds med at «mine» billetter ville komme opp i starten av august …
     
    NoLimit and tobeornot999 like this.
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Flott, flott!

    Og plukk dem opp med en gang dere kan er nå bare mitt tips :)
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansa Lounge som tredjepartslounge på LHR? Høres rart ut, men kan jo hende de har laget en avtale. Isåfall tar det kanskje litt tid for SAS å bytte vekk fra Terminal 2
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig bra. Fire LH-lounger, The Loft i BRU osv. Litt merkelig med egen SAS lounge i WAW - skrivefeil der?? Hele oversikten innlegget refererer til, samt loungeinfo ifm. Skyteam ligger på samme sted - om noen vil følge med her fremover:
    https://www.sas.no/reiseinfo/pa-flyplassen/lounger/
     
    Teknolai liker dette
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke AFKLM egen lounge på BKK? Rart den ikke står på listen som forøvrig ser nitrist ut så langt..
     
  12. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reagerte også på det. Var på WAW i dag og fant dette:
    20240719_144803.jpg
     
    EndreD, Teknolai, Flymunda and 3 others like this.
  13. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Det var ikke kjeft, men det er alltids greit med empiri. Feks OSL-BKK de første 14 dagene i oktober. Med Thai finner man 4 seter den 9.oktober og 1 sete den 10. oktober ved søk hos EuroBonus. Tilsvarende hos Aeroplan er de 4 setene 9. oktober.
    PÅ ARN-BKK finnes det seter med Aeroplan 2. okt, 9. okt og 10. okt. Tilsvarende som hos SAS

    Enig i at det er merkverdig lite billetter på mange ruter, også på IST-BKK som har hatt veldig god tilgjengelighet. For min del ser det heller ut til at det er et TG-issue at det er få billetter, heller enn et EB-issue.

    upload_2024-7-19_22-3-4.png
    upload_2024-7-19_22-8-23.png


    Av egen erfaring slapp TG ganske konsekvent billetter 180 dager frem i tid, da det var gjeldende for EuroBonus, så det er jo litt bemerkelsesverdig at det plutselig bare har stoppet opp om du har fulgt med. De er i så tilfelle ikke det første selskapet som har gjort det, og de har vel sine grunner for hvordan de slipper billetter. På den positive siden har TG tidligere ved et par anledninger åpnet slusene på mellomlang sikt på F-billetter, så kanskje de bare vil se an bookingtall for høsten før de åpner bonusseter. Hvem vet.
     
    NoLimit liker dette
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, virker som et litt halvferdig produkt. De har ikke en gang listet AF-lounge på CDG, men det har kanskje også å gjøre med hvilken terminal de flyr fra. Skulle dog tro at AF har såpass med innflytelse på CDG at SAS relativt for skulle komme seg på riktig terminal der også. KL og AF har allerede begynt å selg SAS-flighter, også via CDG, og da bør man jo unngå tidkrevende terminalbytter (så lite tidkrevende det kan bli på CDG).
     
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan velge å fokusere negativt eller positivt. Jeg velger heller den positive retningen, mye bedre å få et loungetilbud enn å stå uten, som akkurat nå ville vært alternativet. Nytter ikke å gråte over *A-exit - SAS er reddet fra konkurs og da får vi gjøre det beste ut av det og se fremover. Kortsiktig vil det sikkert være mangler med alliansebyttet, håper og tror at ting vil bli bra ila. ett år eller to.
    Det reelle alternativet var som kjent mye verre....
     
    Jomik, EndreD, Teknolai and 4 others like this.
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig veldig enig.
    Men jeg håper at du har rett. Kan vi tar det for gitt at SAS får adgang til SkyTeam partnere sine egne lounger? Jeg finner dessverre flyplasser der et SkyTeam selskap driver en egen lounge der ikke alle selskaper som opererer fra flyplassen har adgang.
    Et eksempel er RUH, der Saudia sine lounger ikke gir adgang til både KLM, China Eastern og ITA (ok, sistnevnt er et spesiel tilfelle), som flyr til RUH. I hvertfall om vi skal tro at lounge finder er oppdatert.
    SAS er jo kjent for å være blant de "grådigste" selskapene i Star Alliance når det kommer til lounge, så derfor er jeg noe bekymret at vi ikke får adgang til mange lounger.
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekker man KLM og Saudia sine nettsider ser det ut som de har tilgang. Vil tro at Lounge Finder enten ikke er oppdatert/viser feil av annen grunn eller at den ikke viser selskaper som flyr fra "feil" terminal, selv om det på RUH er mulig å gå mellom Terminal 3 og 4
     
    magnusant, Cumulus and themichael like this.
  18. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, gjorde en booking med KLM i oktober og der var det nå mulig å registrere inn Eurobonus nummeret noe som jeg også gjorde. Men ser nå at nummeret ikke ble registrert likevel. Mulig en må vente til 1/9 før en får registre. Noen erfart det samme?
     
  19. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, gjetter det bare var pga glitch i frontend (kode som ikke skulle vært releasa enda) og oppdateringen ble avvist av backend-systemer.
     
    NoLimit and Ololsen like this.
  20. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Ble sluppet litt BRU - BKK i okt i dag. Så noe kommer...
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden