Man skal ikke alltid stole på Diamantmailen, men fikk i dag bekreftet at lounge på LHR kun er tilgjengelig om man flyr IC med Skyteam.. det er i så fall ganske drøyt. Skjønner at det er mye å forvente muligheter for lounge safari, men å gå fra fire lounger til ingen er jo kjedelig
Mulig jeg husker feil, men fins det ikke fredeles et Virgin Clubhouse på LHR? At det ikke hjelper SAS passasjerer noe er da selvsagt en annen sak (adgang har vel bare Virgin, Delta og AeroMexico - altså bare longhaul).
Virgin sin lever i beste velgående, men Skyteam sin egen, som tilsvarer *A sine, ble nedlagt under pandemien.
Da kan man vel bare håpe at folk benytter alternativene når SAS ikke klarer å ordne noe som helst lounge adgang. British Airways er jo stort sett i samme prisklasse fra OSL. Lufthansa/Brussels er gjerne noe hundrelapper dyrere og tar lengre tid, men kanskje verdt det for den som savner SQ loungen etterhvert når den åpner igjen...
Har vurdert det ja. LH flyr tre ganger om dagen fra Bergen så det er derfinitivt en mulighet. Har enda ikke orket å statusmatche med LH, men kanskje man rett og slett må gjøre det og ta de 6 segementene som kreves for å opprettholde Senator frem til feb 26.
Skal ikke være et problem å redeeme *A rewards for reise etter 1 September, hvis du først klarer å finne en bonus flight og booker den før 1/9. Men det er tydelig at SAS har blitt mer gjerrige på å kjøpe (for det er det de gjør, men til relativt lav pris) seter på *A fremover i tid nå. I forbindelse med at de meldte om slutt på Thai codesharing, "lekket de ut" at ingen uansett hadde fått booket redemptions på TG for retur etter 26 oktober. Med andre ord må de ha sperret for booking av dette for en god tid siden nå. Jeg rakk i grevens tid å booke TG F fra LHR til BKK hvor turen går i slutten av september for EB points. Ante ikke da hvor nær tidsfristen det viser seg at jeg var...
Ny beskjed fra diamantmailen. Nå påstår de at man har tilgang til LH Business lounge etter 1. sept. Virker mildt sagt rart..
Om SAS flytter til T4 med SkyTeam, så er det mulighet for Blush Lounge for de med Plus og status? Var der senest i juni når jeg fløy VNA og kom inn der med min ST Elite Plus status.
Sikker på at det ikke var knyttet til VNA? Det står ingenting inne på Skyteam sin lounge finder om Blush Lounge på T4.
Håper på det. Har brukt AV en del. Kan jo selvsagt ta et par dager i Bogota. Forlenger jo reisen en del. Joda, den har jeg vært inne på, men hva skjer om det blir kanselleringer etter 1. september? Da kan jeg vel ikke booke AV?
Var det snakk om en spesiell flyplass? Kan jo feks være (selv om jeg ikke ville tro det) at de har avtalt access til LH lounge på LHR T2, inntil de flytter til T4 (om det er dit de skal). Siden SAS ellers står helt uten lounge på LHR. Bsre et eksempel dette, men tror eks kan være godt fordi LHR er en viktig business destinasjon, og SAS sikkert har godt over 10 daglige flights dit fra CPH/OSL/ARN. Om alle de plus og status kundene mister lounge over natten 1 sept, kan de jo bli litt støy.
Det de skrev var at ingen har codesharebilletter booket til etter avtalen utgår. Bonusbilletter er ikke code share, så det gjelder ikke disse. EDIT: med mindre det har kommet noen nye opplysninger jeg ikke har fått med meg. Men uansett er det vel lite TG som blir booket med avreise etter 1. September siden det har blitt så vanskelig å booke langt fram i tid med TG
I går var det ingen problem å søke (og gå hele veien til betaling) på TG-bonusbilletter frem i tid. Henholdsvis 3 og 6 måneder for interkontinentale og intra-Asia-reiser. Greit man i blant kan bli revet med av ny informasjon, men det kan også være greit å holde hodet kaldt før man skriver at 'nå er det slutt på ditt' og 'nå går ikke lenger datt'. Fakta er strengt tatt at frem til og med 31.august er alt status quo, men kan booke alle de samme rutene som tidligere, med alle de samme selskapene. Man tjener status- og ekstrapoeng som før. Man har tilgang til de samme loungene. SAS og Star Alliance har strengt tatt en kontrakt som alle parter forplikter å holde seg til, uavhengig om de liker det eller ei. Så kan man alltids være kritiske til den kommunikasjonen som kommer og om det kan tolkes på ulike måter. SAS har tatt på seg en kjempejobb med å skulle kommunisere dette tydelig. På den ene siden har jeg stor sympati for dette. Når jeg leser på diverse forum virker det som om en del av SAS sine kunder ikke engang er klar over at EuroBonus og Star Alliance er to forskjellige ting, og tror at EuroBonus blir Flying Blue etc. På den andre siden har SAS selv valgt å havne i denne situasjonen og må jobbe godt for å få ting riktig ut. Det er vel på sitt rene at det meste blir som før, bortsett fra at *A byttes med ST, det er jo i bunn og grunn ikke mer dramatisk enn det, for å si det enkelt. Jeg er ganske sikker på at vi frem i tid kommer til å tenke 'tenk så mye styr det var den gangen SAS byttet alliance, for så liten grunn'. Denne oversikten SAS har laget forklarer det meste; https://www.sas.no/eurobonus/skyteam/ Når det er sagt ser jeg det er en del som har spurt SAS kundeservice om ulike ting, feks lounge på LHR som nevnt over. Her tror jeg en del info skal tas med en klype salt før man har empirien på plass. De som har pratet med SAS kundeservice noen ganger vet at det kan komme mye rart derfra, som ikke alltid stemmer med virkeligheten. Jeg velger i det minste å holde meg til det som er offentlig publisert, også å lese det i klartekst heller enn å prøve å tolke hva som står mellom linjene. For dere som trenger positive nyheter vil Korean Air oppgradere kabinene sine med nytt produkt. Ikke noe revolusjonerende, men helt oppe i toppen i dagens marked. Etter fusjonen med Asiana (om den går gjennom) kommer Korean til å være en gigang i det asiatiske markedet, med et fantastisk rutenettverk med 16 europeiske destinasjoner og 'alle' de populære destinasjonene i øst og sørøst-Asia. https://onemileatatime.com/news/new-korean-air-business-class-seat/