Er akkurat den muligheten jeg vil tro at det er størst fare for å miste. Og for å dra det tilbake til trådens tema.. Jeg blir ikke spesielt overrasket om vi etter overgangen til Skyteam må klare oss med det vi finner når vi søker fra feks Oslo til destinasjon. Det er forsåvidt noe jeg kan leve med hvis tilgjengelighet generelt går opp, men vi får en mye vanskeligere hverdag hvis ikke. I tillegg liker jeg muligheten til å ta en kveld og en natt i en by på veien og få utforsket verden enda litt mer
Jeg tror det blir vanskelig for selskapene å lage en sperre mot kreativ routing uten å også å ødelegge eller iallefall komplisere for kommersielle billetter. Måtte evt bli at man strammer til på antall legs.
Kjenner at det dukker opp mange worst case scenarios for den USA-turen med LH/Swiss i mai nå. Her er det mange fallgruver om det skulle komme en endring på bookingen eller noe, men man får vel bare håpe at det er for tett på til endringer i reiserute hvertfall og ellers krysse fingrene for at overgangen blir utsatt til over sommeren...
Har Star Alliance billetter til Kuala Lumpur i oktober i turistklasse. Dritten er vel at mitt SAS gullkort mest sannsynlig ikke gir noen som helst fordeler med lounge tilganger da. Eller vil det være en overgang på lounge tilganger med når jeg har billetter kjøpt før Hva om det blir kanselleringer/endringer på reisen min, kan dette potensielt være en utfordring?
Håpet er jo at med SAS' exit vil det komme tilbud om statusmatch fra forskjellige selskaper innen *A, med en slik kan man da få en form for soft landing.
Etter overgangen er det rimelig å anta at man kan booke om med ST-selskaper hvis det skjer noe med *A-bonusbookingen din. Så vidt jeg kan se, er KUL greit dekket av ST-selskaper. Jeg har selv en bonusreise til HND i september og er pr. nå ikke bekymret på noen som helst måte. Jeg vil begynne å bekymre meg om det er annonsert noe som gir meg grunn til bekymring.
Det er vel lite i deres generelle kundeservice som tyder på at det står fremst i pannen på organisasjonen...
Du vil jo få det samme som tilsvarer i skyteam alliancen vil jeg tro. Gullkortet kan jo ikke være 0 verdt. Samtidig skal jo de beholde trofaste kunder.
Noen som vet om hva som kommer til å skje med dem som sparer til 10år som gull medlem? Vil dette bli videreført over til skyteam?
Ja, du vil få 10 år Eurobonus gold. Dette vil fortsette, Eurobonus består. Det er jo Eurobonus gold for life, ikkje Star Alliance eller Skyteam gold for life.
Ja, man får noe som tilsvarer Gold ved overgang til Skyteam, men i @Skarven sitt case har han allerede billetter med et annet Star Alliance selskap og de kommer til å bry seg fint lite hvis han dukker opp med hva enn gull han måtte ha i Skyteam dersom SAS forlater Star Alliance før Skarven flyr til Kuala Lumpur. @Skarven : Det kan jo tenkes at du er så heldig at det dukker opp awardbilletter hos Skyteam som du kan booke om til etter overgangen, men det blir litt som å spille Lotto uten å vite hva det koster for en kupong.
Det er nok riktig. Så spørs det bare hva som kommer først: egen død eller at Eurobonus forsvinner. Jeg håper det blir riktig lenge til begge deler.
Mest sannsynlig kommer det masse status matcher når dette eventuelt skjer.. så dette kommer mest sannsynlig ikke itl å være et problem uansett!
Ser ut som Alliansen består til over sommeren: SAS-sjefen tilbakeviser brudd med Star Alliance før sommeren: – Nei, det skjer ikke | DN
Har en tur i november med LH, håper virkelig ikke lounge-tilgang og slikt ryker da. Usikkerheten er det verste!!
Star Exit planlagt innen utgang oktober da, siden Anko sier IATA sommersesongen, trolig mellom august-oktober en gang. Greit å vite at det ikke blir på denne siden av sommeren da.
Ville ikke blitt overrasket om det legges opp til et løp tilsvarende som da Continental byttet fra Sky til Star i 2009, hvor de brukte siste uken av oktober på å melde seg ut, legge om systemer og signere de siste avtalene før gikk inn i ny allianse noen dager senere: https://www.travelagentcentral.com/...es-announces-date-for-switch-to-star-alliance Med tanke på terminaler, feed og koordinering mellom selskap må det være nokså smidig å legge alliansebyttet så tett som mulig på overgangen mellom sommer- og vinterprogram.
Hvis turen din er i november er mye usikkerhet om at SAS og Star Alliance har skilt lag til den tid. Hvis du reiser i økonomi får du krysse fingrene for statusmatch.