SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

  1. mrtrond

    mrtrond Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ja er akkurat det den er! :eek:
    Jeg håper jo SAS har vett da og tar vare på kundene. Noen annet virker jo merkelig, kommer vel til å bli mye støy i så fall? Det som er fornuftig for meg er jo at folk får gjennomført oppsatte turer som planlagt og inngått. Greit feks at de oppgir en dato for cutover. Så feks at turer booket før 1 august gjennomføres som normalt, men etter det er du statusløs i *A.
     
  2. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    542
    Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Tror nok du skal belage deg på at reisen kan gjennomføres som normalt, men at statusfordelene i *A ikke er tilgjengelig ettersom de ikke er i *A lengre (gitt at de faktisk har trådt ut da). Så får vi håpe på gode statusmatch-muligheter som gjør at du får *A-fordeler allikevel, bare i et annet program!
     
  3. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Dumt med usikkerhet rundt dette :( Det er akkurat derfor jeg sluttet å bestille flybilletter med *A. Orker ikke å oppleve med å ikke kunne ta med ekstra bagasje, sjekke inn foran andre og gå i fast track. Samt ble nektet inn på lounge bare på grunn av akkurat det.
     
  4. dannils

    dannils Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Det er for meg helt naturlig at alle goder som følger med status i *A forsvinner når sas forlater, er jo samme som at det ikke er bestillingstidspunk men avreisetidspunkt som gjelder goder når man reiser i dag, goder med gold får man ikke om man mister status før avreise selv om man har bestilt reiser når man var gold.
     
    RoadKing liker dette
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,723
    Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg blir veldig overrasket om det ikke blir mulighet for statusmatch i forbindelse med overgangen, men om sånne som meg som nesten har sluttet å fly for penger får matche er en annen ting.. Dårlig planlagt å få barn samtidig som arbeidsgiver har stoppet nesten alt av jobbreiser :rolleyes:
     
  6. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    319
    Likes mottatt:
    577
    Bonuspoeng:
    93
    Fra et familieperspektiv høres jo dette ut som perfekt planlegging, nå kan du jo være hjemme med ungene (og det er 50% trumf på bleier) :p
     
    tobeornot999, OyvindN and holmen like this.
  7. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    319
    Likes mottatt:
    577
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er fir så vidt ikke uenig om ønsket ditt, men jeg ser ikke helt hvordan SAS skal kunne tilby noe som helst av fordeler i Star Alliance den dagen de ikke lenger er medlem i alliansen. Den dagen skilsmissen er et faktum er det game over for alle statusgoder. Det beste vi kan håpe på er at de er helt tydelig på hvilke datoer som gjelder slik at man kan planlegge rundt det.
     
    NoLimit and holmen like this.
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,723
    Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Joda. Klager ikke så mye, og jeg er jo snart ltg uansett. Men 50% trumf på bleier kunne gjerne kommet litt tidligere. Guttungen er jo snart ferdig med sånt :p
     
    Cumulus liker dette
  9. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,422
    Bonuspoeng:
    93
    Fra artikkelen;

    SAS-sjef Anko van der Werff bekrefter at SAS vil ha såkalte code-sharing-avtaler med Skyteams største aktører allerede før utgangen av juni.
    – Det vil bli implementert i andre kvartal. Senere i sommer, men ikke i andre kvartal eller før høysesongen, forventer vi å flytte fra Star og over til Skyteam, sier SAS-sjefen til E24.


    https://e24.no/boers-og-finans/i/RGJ8ar/sas-sjefen-slik-forbereder-de-seg-for-ny-allianse
     
    Kristian, Shyneno, holmen and 5 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,217
    Likes mottatt:
    869,935
    Bonuspoeng:
    293
    Anko ..
    SAS-sjef Anko van der Werf gjør seg klar til sommeren: – Vi vil ha tilgang til en større del av verden – E24
    I snart 30 år har SAS-kunder kunne samle og bruke Eurobonuspoeng til å fly billig over hele verden.

    Men når selskapet kommer ut av rekonstruksjonsprosessen i USA, blir det store endringer.

    Da skal Star-alliansepartnere som Lufthansa, United og Singapore Airlines byttes ut med Skyteam, og flyselskaper som KLM, Delta og Korean (se faktaboks).

    Flytter
    SAS-sjef Anko van der Werff bekrefter at SAS vil ha såkalte code-sharing-avtaler med Skyteams største aktører allerede før utgangen av juni.

    – Det vil bli implementert i andre kvartal. Senere i sommer, men ikke i andre kvartal eller før høysesongen, forventer vi å flytte fra Star og over til Skyteam, sier SAS-sjefen til E24.

    «ADMIN» Tråden er redigert betydelig pga opphavsrett.



     
    Last edited by a moderator: 14. mars 2024
    EndreD, Liza, Earl and 12 others like this.
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,254
    Likes mottatt:
    801
    Bonuspoeng:
    113
    Etter sommerferien, altså!
     
  12. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Sukring av en bitter pille i mine øyne. o_O
    Nederlenderen kan brife så mye han vil om både code sharing og joint venture så lenge flyselskaper og destinasjoner er ganske så uinteressante for 95% av oss.
     
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,254
    Likes mottatt:
    801
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser det argumentet dukker stadig opp, men er virkelig destinasjonene ganske så uinteressante for 95% av oss?
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,723
    Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Er man skeptisk til SkyTeam er det i det minste en god nyhet i artikkelen:
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,217
    Likes mottatt:
    869,935
    Bonuspoeng:
    293
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    kaijoar, mariusberg89, Liza and 11 others like this.
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,723
    Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Har lagt merke til at det gjelder minst to av de som har uttalt seg om dette tidligere ja. I tillegg er vel deler av denne artikkelen gjenbruk der uttalelsene er basert på annen informasjon enn den vi har nå.

    Personlig så har jeg det mer travelt med å få prøvd flyselskaper og produkter i Star Alliance jeg ikke har prøvd enda enn å bruke opp alle poengene mine.
     
  18. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,600
    Bonuspoeng:
    93
    Det er enkelte (som er ganske aktive her inne) som har en stor interesse i å markedsføre seg selv og få folk til å kjøpe "Poengreise", ja. Han får god gratisreklame.
     
    kaijoar, CptSideslip and Finnks like this.
  19. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,336
    Likes mottatt:
    10,202
    Bonuspoeng:
    183
    kaijoar, lMartin, Finnks and 2 others like this.
  20. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    445
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var hovedsaken på tv2.no i går kveld:

    upload_2024-3-12_13-58-35.png
     

Del denne siden