Booking av partnerreiser er nå oppdatert på sas.no med følgende: Du kan for øyeblikket bestille utvalgte bonusreiser hos følgende partnerflyselskaper: Air France, China Airlines, Delta Air Lines, Garuda Indonesia, Kenya Airways, KLM, Korean Air, Vietnam Airlines, Virgin Atlantic, Saudia, TAROM, Xiamen Air. Endringen ser ut til å være at at Kenya, Tarom og Xiamen er lagt til i dag.
Nei, og det kommer ikke. I motsetning til Star så finnes ikke denne muligheten. Dog, selv i Star var det ikke en særlig attraktivt mulighet.
For opptjening hos SAS nå som de har gått over til SkyTeam så er det marketing carrier som har noe å si, ikke sant? Så å booke en Delta One billett i Z-klasse via Virgin (med VS flight nummer) blir 200% opptjening, ikke 125%?
Jeg må si hele ST virker ganske hullete foreløpig. Jeg pleier å være bort over nyttår, men nå klarer jeg ikke å finne én eneste reise til et sted med fornuftig temperatur. Jeg finner kun én vei - ikke tur/retur. Det hjelper svært lite med tilgjengelighet én vei!... Foreløpig er jeg svært skuffet over tilgjengeligheten på seter (i biz).
Det var jo ikke noe bedre i Star Alliance når du er så sent ute. For reiser over populære perioder som f.eks over nyttår måtte man jo være på ballen ved slipp 330-360 dager før, eller være fleksibel med avreise når det nærmet seg..
Veldig irriterende at man nå ikke ser hvor mange poeng man tjener på en booking med SAS. Er der en eller annen tjeneste som viser dette, slik man slipper å sjekke tabellen manuelt? Ekstra irriterende når man planlegger en MR
Dersom du reiser med SAS kan du, i stedet for sjekke via tabellene til SAS, bruke denne. Du må sjekke strekning for strekning (og ha bookingklassen) slik jeg forstår det. Ikke brukt den selv, den er ny og ble vel postet i Freq.flyer på FB denne uka. https://brekkemedia.no/poengberegner/index.html
Jeg er uenig. Og mitt hovedargument er faktisk utførte reiser de siste årene. Det gikk tidligere helt greit å booke noen uker eller måneder før - også for reiser i romjulen (om man var fleksibel på ende-destinasjon). Utfordringen nå er at det ikke er mye hjelp i god tilgjengelighet TIL eller FRA - når det kun finnes reiser enten TIL eller FRA. Med forbehold om at Awardfares viser riktig - så er det omtrent ikke reiser videre fra endeflyplassene noe sted før godt ute i mars flere steder rett over nyttårsaften... Da jeg har klart å booke slike turer med *A tre foregående år på rad, så mener jeg at dette er en endring med negativt fortegn nå
Eg trur dette er midlertidig, om ikkje dette med mixed class er ein skyteam regel. Har nokon sjekka dette? Når det er sagt så skal eg snart fly via CDG for første gong på 10år, har flydd til men ikkje transit på 10år. Bekymra for bagasjen? Jepp, og spesielt når det kjem mail fra AF om og merke bagasjen med navn, mobil, mail både ut og innvendig, fjerne alle tidligare klistremerke +++ Gjer det med noko sikrare på at dei kan håndtere bagasje på CDG? Nope…. Time will show.
Har flydd fra både AES, OSL og CPH og har fortsatt ikke sett et eneste SkyPriority skilt i sin gjenkjennelige røde farge som alle andre Skyteam medlemmer bruker ved hverken innsjekk eller boarding. Brukes det kun ved long haul kanskje.
Jeg har fløyet via CDG de 4 siste gangene med VNA til og fra SGN, med og uten prio tag, alltid fått bagasjen min
Jg har bestilt noen turer med KLM, men kan ikke endre bonusprogram fra Flying Blu til SAS Eurobonus... noen som har en ide på hvordan man kan få dette til?