SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    SAS & KLM
    Den første agenten fant alle flightene men sa ikke alle 4 var lovlige for å legges til en allertede eksisterende bilett.
    Agent nr 2 fant ikke alle bilettene & det faktum at jeg så & ser de på SAS sin side som tilgjengelige for bonus bestilling betyr visst ikke at de faktisk eksisterer i virkeligheten.

Det skal visst ikke være så lett å reise litt kompliserte turer framover.

Shyneno liker dette
  2. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    En miks av KLM & SAS

Rscott liker dette
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Paris er plutselig blitt mer aktuelt for mange.

Når jeg leser Reddit ser jeg G7 drosje appen. Bolt og Uber, der bolt skal være billigere.

Hva er forums anbefalinger for taxi apper i storbyen?

Ja, jeg vet det går metro. Men med lite tid blir det en bil til eller fra CDG denne gangen.

NoLimit liker dette
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,010
    Bonuspoeng:
    183
    Brukt Uber en gang med enten togstreik eller jernbanevedlikehold. Flesket til med Uber Black og fikk en fin S-klasse, men det tok ganske lang tid. Ofte mye kø på ettermiddagene.
    Tidsbesparelsen kontra å ta et tog kan være liten, så ville ikke avskrevet toget - kan heller hente inn litt tid ved å ta Uber siste delen til hotellet og tog inn til sentrum.

NoLimit liker dette
  5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,904
    Bonuspoeng:
    93
    Uklart om du fikk fullført booking da, har en delvis/oppdelt booking, eller ingenting nå?

Det har vel for øvrig aldri vært mulig å slå sammen 2 billetter, i hvert fall ikke de siste årene. Var jo ofte også lignende O&D begrensninger med LH, hvor f.eks. OSL-FRA-LHR måtte legges til booking først. Hadde vært interessant å testet om det hadde gått motsatt, booke KSU-AMS t/r først og så legge til BKK/DPS.

WingmanWizard and NoLimit like this.
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Fornuftig det. Tenkte å forsøke drosje appen ut på formiddagen. Har lest flere steder at fordelen er bruk av buss filer for drosjene. Som potensielt sparer en god del kø tid kontra feks Uber.

7. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk booket AMS - BKK & DPS - AMS men ingenting av resten, endte med at jeg senere på dagen ga opp hele prosjektet, kansellerte og ser etter andre løsninger.

8. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer med min erfaring! Måtte finne hele billetter.

9. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Det var også hovedbudskapet fra agentene at turene egentlig måtte finnes fra A til Å i SAS søket.
    Jeg har vel i praksis alltid vært avhengig av å kunne ringe inn og sette sammen segmenter siden mine typiske turere krever minst 3 og gjerne 4 legs, og ofte var eneste alternativer at de korteste legs mot hoved hubbene etc. var i lavere booking klasser.
    Siden SAS søkene rett & slett ikke takler 4 legs & ofte ikke 3 heller sammen med at absolutt alle legs nå må ha samme booking klasse gjør vel at jeg ser litt mørkt på EB ordningen framover.

Last edited: 26. sept 2024
    Teknolai, Frode789, kiev and 5 others like this.
  10. Elmo

Elmo Medlem

Likes mottatt:
    702
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som vet om det lar seg gjøre å bestille en Skyteam bonusreise for 3 personer, hvis man samtidig ønsker å benytte en CT? Ser ikke ut som det er mulig å benytte CT ved bestilling i søkemotoren til SAS når det er tre passasjerer, men vil agentene kunne ordne dette ved telefonbestilling?

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,652
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel aldri gått an. To separate bookinger, også kan du be agenten om å merke bookingene, at de er et reisefølge.

NoLimit liker dette
  12. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Mener man kunne ringe inn å legge den på etterpå? Eller ved direktebestilling over amex linjen?

13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid tatt det direkte på CT telefonen. Får konsulenten til å «booke»/reservere for alle personer for hele turen, så trekkes den ene ut i egen booking og «knyttes» sammen med kryssreferanse. På denne måten - spesielt på større grupper - er man sikret at billetter fortsatt finnes for alle som skal bli med på tur. Har brukt samme fremgangsmåte for en ST booking nylig: 7 reisende, 4 bookreferanser, 3 CT.

RoadKing liker dette
  14. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har bare erfaring når vi er fire. Da har jeg ringt og lagt på to CT etterpå, hadde samme booking ref hele veien så vidt jeg husker.

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Dette funker jo ikke nå når det kun være 2 poers på en booking med CT, men en kan selvsagt få SAS til å splitte det ut i to bookinger, med hver sin CT...

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,652
    Bonuspoeng:
    293
    Som @mrt sa.

17. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
  18. Dimind

Dimind Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Kan vi få et kort resyme av hovedgrunnene?

Cumulus liker dette
  19. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk at han henviser til de første 2 ukene.. da kunne man jo bestille leg for leg og det var god tilgjenglighet med AF & KLM.
    Skulle gjerne sett tallene fra de 2 ukene etterpå...

20. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Frustrerende å lese VGs artikkel. Den viser de kjente problemene med at det ikke lenger er mulig å sy sammen reiser, at det ikke går an å kombinere klasser, at first i praksis ikke er tilgjengelig osv. SAS svarer da med at det har blitt booket masse reiser, særlig i business de første ukene. Men det var jo før SAS strupet tilgang særlig hos AF/KLM. I tillegg tok de bort muligheten for å sy sammen reiser osv. Det er uærlig å vise til at kunder får booket masse reiser når disse mulighetene er så mye mindre nå. Så kan det jo kanskje også virke som SAS mellom linjene sier det har blitt booket for mye. Men her må de se seg selv i speilet - de tilbyr opptjening av poeng på en rekke måter, ikke minst via kredittkort og trumf som man betaler for å tjene opp via. Da kan de ikke strupe tilgangen på reisene kundene etterspør så mye som de har gjort nå, både gjennom tilgang og regler. En ting er a devaluere gjennom justering av priser, noe annet er å knapt tilby det de selger i det hele tatt.

Last edited: 27. sept 2024
    Jeanette, Frode789, milehigh and 12 others like this.

Del denne siden