SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke hvor mye man nå kan stole på Aron Backström og resten i SAS ledelsen når dem tidligere ikke var helt ærlig med oss, men noe positive ting finner jeg likevel i artikkelen:

a) Dem sier at dem jobber med sine partnere for å finne en løsning for å kunne booke leg-for-leg fremover
    b) Dem ser på muligheten for å utvidde maksimal tid for mellomlanding
    c) At SAS i hvert fall delvis anerkjenner problemet og sier at dem jobber med det tekniske

Det skal ikke frikjenne SAS og kritikken er helt på plass, men jeg håper at SAS har hørt og skjønt at det er stor misnøye blant medlemmene.

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,592
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tolker svaret som at de jobber med å løse opp i restriksjoner, slik at det på sikt kan bli flere muligheter ved ende-til-ende søk. Leg-for-leg blir såvidt jeg kan se ikke kommentert av SAS.

tmolvik liker dette
  3. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig du har rett og det må tolkes slik. Så vi kan bare håpe på mulighet for mixed class og flere, "ferdige" reiser, men ikke leg-for-leg. :(

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Får håpes det jobbes litt fortere enn det ble gjort med de "tekniske utfordringene" med SQ i sin tid..

5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,010
    Bonuspoeng:
    183
    Definitivt noen gode poeng og argument fra bonusfeber-siden i saken, men her har journalisten gjort en ganske dårlig jobb på å faktisk belyse SAS sine argumenter eller sette ting litt i kontekst. Slår meg som en artikkel som for det aller meste ukritisk repeterer et ekkokammer her.

Sånn som O&D-restriksjoner som påvirker hva som er mulig å søke opp, det nevnes såvidt med en setning i SAS sitt tilsvar, mens det legges ut paragraf etter paragraf om hvor vanskelig livet har blitt.

6. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er også lattis for folk har ventet på overgangen og spart opp en del reiser til de endelig kunne bookes, versus at de ikke fantes før det ble åpnet for det nye systemet. Den statistikken kan man neppe stole på. Jeg lurer også hvor de har det fra at EB kundene har gitt gode tilbakemeldinger? Hvor er det målt? Hvilke tilbakemeldinger?

Shyneno liker dette
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,159
    Bonuspoeng:
    183
    Statistikk er veldig lett å vri på når vi ikke kan validere tallgrunnlaget. Kunne tenkt meg å se "normalvolum" på bestilte reiser per uke inkludert sesongvariasjoner før overgangen.

8. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,907
    Bonuspoeng:
    183
  9. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,970
    Bonuspoeng:
    113
    Du mener balansert journalistikk? Det gikk av moten sekundet etter at klikkbasert inntjening ble innført.

RoadKing, afirm, Shyneno and 9 others like this.
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,962
    Bonuspoeng:
    183
    Finnes ikke en journalist i Norge som skjønner hva O/D-restricitons er for noe.

De publiserer stort sett det som de får som ferdig tekst. Riktig eller galt.

Shyneno and Frode789 like this.
  11. robertaas

robertaas Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    33
    De med fjong status som ønsker førstehånds info og avklaringer mot SAS bør sette av 12. november i Oslo.

tobeornot999 and Shyneno like this.
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for førstehånds info, førstehåndsinfo er vel en av få ordkombinasjoner hvor orddeling ikke endre mening.

snus_mumrikken, Shyneno and holmen like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,967
    Bonuspoeng:
    293
    Hva skjer da?

14. Elmo

Elmo Medlem

Likes mottatt:
    702
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke for å pirke, men om man først skal kommentere grammatikk burde vel verbet i kommentaren vært i presens, ikke infinitiv? :D

Cumulus and NoLimit like this.
  15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Skrivefeil, ikke grammatikkfeil. Eventuelt dialekt ;)

16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
  17. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble en booking av de ledige Bangkok turene i November i stedet men med utelukkende SAS & Premium class seter i stedet for Saudi & Garuda business.
    Men av en eller annen grunn så var det ikke lov å kombinere samme legs på hjemtur som på utreise selv om det var flust av ledige bonus biletter i samme klasse etc. Så selv om det var tilgjengelige SAS bonus biletter så måtte bookingen deles i 2 helt separate biletter.

Bilett 1. KSU-OSL-CPH-BKK & BKK-CPH-OSL
    Bilett 2. OSL-KSU.

Ser igjen at ting som før stort sett var ganske enkle, som de mindre connection flightene mot de store Europa hubbbene gjør bonus livet mye mer komplisert nå

Last edited: 28. sept 2024
  18. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    113
    Har SAS allerede sendt ut noe epost om det? Jeg fikk ingenting. Men ser at det er mulig å registrere seg og at det fremdeles er ledige billetter. Eller er det en glipp at man allerede kan registrere seg?

https://event.it/sas/event/zgjgh1/register

Uansett: Sikkert greit om mange av dem som er mest kritisk her inne dukker opp ;).

Chrisljo, snus_mumrikken and Malmo like this.
  19. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,170
    Bonuspoeng:
    183
    Takk :rolleyes:

20. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår jeg det slik: Det er egentlig ikke tenkt å være åpent for registrering allerede :p?

Last edited: 28. sept 2024
    tobeornot999 and snus_mumrikken like this.

Del denne siden