SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for innspill. Jeg var nok litt utydelig i.f.t at det var business jeg så etter. Uansett litt merkelig at de ikke tilbyr dette over Atlanteren, kun innenlands, men man kan jo håpe at det endrer seg også. Blir litt spesielt om den største amerikanske aktøren ikke kan tilby dette.

Virgin virker å ha veldig bra tilgang, men er jo ingen tilslutning til LHR/MAN.

2. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her. Venter fortsatt på poeng fra 4 sept. Funker ikke på hjemmesiden heller. Sendte Mail igår til support for manuell registrering. SAS IT…

Darkcho and Xflipper like this.
  3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,548
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg snakket med en dude fra SAS i dag og han ville mer enn gjerne snekre sammen en reise for meg uten noe gebyrer. Det eneste han forlangte var at jeg hadde funnet alle flyene som jeg ville reise med. Så her gjelder agentrulletten. Synd du ikke møtte på han her ass.

Mitt problem var at jeg ikke hadde noen fly som jeg hadde funnet. Han søkte opp for meg bare noen få men ga opp ganske så fort.

4. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har prøvd å legge til etterpå. Fikk klart nei(av flere). Det er jo egentlig ganske logisk sånn reglene er nå. Om noen andre har virkelig fått det til den siste uken hører jeg svært gjerne om det.

NoLimit liker dette
  5. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Tror ikke det går når de legger den inn for billettering. Nesten sikker.

NoLimit liker dette
  6. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,029
    Bonuspoeng:
    113
    At systemet ikke godtar det eller at backoffice ikke godtar det?

Det hadde vært interessant om det går gjennom systemet for de agentene som klarer å utstede billetter på direkten, for da har noen i SAS et forklaringsproblem.

Kaffen, NoLimit and Teknolai like this.
  7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,592
    Bonuspoeng:
    183
    SAS kan fint utstede billetter booket leg for leg, de har bare valgt å slutte med det. Systembegrensningen går på prising av mixed class (og bruk av flere CT på samme booking).

Last edited: 24. sept 2024
    Shyneno, Rapolo and Kjetil L like this.
  8. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Enig. så kan ikke jeg utelukke at en her inne har hatt godt hell i en agentrullett. Skulle da gjerne hørt samtalen gikk helt igjennom til en ferdig bestilling. At mange av dem er positive helt til å slutter å være det er vel ikke en helt ukjent sak. Jeg holdt på i over en time med en som prøvde og mente det kom feilmelding på feilmelding. Havna nesten i dyp depresjon ettersom jeg mistet hele opprinnelige bestilling. Det som reddet den var at det skjedde en utrolig rar prising av "nye" reisen fra en by i Europa til et sted laangt unna, den er billettert så håper jeg er good og så får vi finne turen ut i Europa separat.

9. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Ser de har fikset slik at 2x kommer opp med f.eks. VN når man søker nå. Har det vært noe mer info om hvorfor, og evt. om det er for alltid eller midlertidig?

Shyneno liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,962
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er akkurat hva de har sagt.

Så dyrt (i bonus poeng) er det å reise med VN.

Om ikke annet har SAS vært veldig tydlige på akkurat dette. Så ingen overraskelser, akkurat. Det er ikke midlertidig.

11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,962
    Bonuspoeng:
    183
    Kall det hva du vil. Men det skjer ikke lenger.

12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har forsøkt vanlig kundeservice, gjerne på kveldstid? Historisk har de jo vært litt dårligere på regler der… Så kan man legge til CT etterpå (om man har nok poeng).

Shyneno and WingmanWizard like this.
  13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    I mitt hodet er håpet at noen glipper kontrollen ved en endring som trigger gratis ombooking. Dette har tidligere blitt utført og billettert av konsulenten direkte, uten å gå via backofficce eller endring i poeng eller gebyr/avgifter...

14. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    I mitt tilfelle så fant agenten alle flyene som jeg hadde funnet selv & bekreftet det var ledige bonus seter på alle & i samme booking klasse (enda en ganske frustrerende ny regel vil jeg si). Men som sagt så ville hele min tur med 8 flights da krevd hele 4 separate bilett endringer / tillegg for å komme i mål, og da mistet jeg lysten.
    Så jeg kan egentlig ikke vite om hennes forslag ville fungert helt i virkeligheten gjennom hele systemet etc. Hun sa tydelig at det ikke var mulig for henne å sette sammen legs der & da, men virket oppriktig når hun flere ganger foreslo den nevnte løsningen da.

15. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,866
    Bonuspoeng:
    113
    Hun foreslo at du skulle ringe inn 4 ganger for å legge til ett og ett leg?

Shyneno liker dette
  16. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg måtte ringe opp igjen for å gjøre separate endringer for hver del jeg ville legge til etter at første del var bestilt ja, de kunne ikke gjøres der & da som jeg spurte.
    Har nå funnet alternativ som bare krever 1 endring så prøve igjen idag så får vi se hva som skjer.

democomputer and Rscott like this.
  17. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Keep us posted. Dette er slik jeg som oftest har bygget reiser, så om det funker er det jo gull.

18. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Fasiten ble slik ( etter 1t 35 min i tlf kø )
    Opprinnelig tur & alle flighter tilgjengelige:
    KSU-OSL-AMS-BKK
    DPS-AMS-OSL-KSU

Dette kunne da ordnes som
    Booking 1: AMS-BKK & DPS-AMS
    Rebooking for å legge til KSU - AMS t/r

AMS-BKK & DPS-AMS måttes da bestilles separat, og deretter godtok de at KSU-OSL t/r kunne legges til i begge ender som en rebooking for 150 kr.
    Dette kunne til slutt gjøres i samme tlf samtale.
    Men man må være obs på at ved rebooking så mister man også med en gang de 24 timer man har med fri avbestilling.

Men det dukket opp et nytt problem siden av en eller annen grunn så var en av de tilgjengelige flightene KSU - AMS t/r bare lovlig a booke som en ren separat NY booking & IKKE for bruk i en rebooking.

Forslaget mitt var da at jeg kunne booke KSU-AMS som en egen tur også slå sammen de 2 turene til 1 i rebookingen, men å legge samme 2 biletter var også helt ulovlig nå og vi kom ikke forbi dette problemet.

NoLimit liker dette
  19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Så det gikk greit å legge til AMS-KSU, men ikke KSU-AMS? Hvilke selskaper var dette? Er bare nysgjerrig på om det er en begrensning hos SAS elle andre selskaper.

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Dette høres jo ut som akkurat det problemet som Aron Backström har nevnt når han har snakket om de nye problemene

Del denne siden