SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,457
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan godt hende de gjør det og, det vet jeg ikke. Mitt inntrykk var at de jobber med sine egne restriksjoner, men alt som kan gjøre tilgangen vår bedre enn den er i dag er jeg positiv til, for nå er det rett og slett ille.

mrt liker dette
  2. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    470
    Bonuspoeng:
    63
    Har de sagt noe spesifikt som gir det inntrykket? Man skulle jo tro at de hadde klart noe på nesten 3mnd om så var, men jeg klarer ikke å se noen positiv endring siden oppstart..

3. OSLOJW

OSLOJW Flyr litt...

Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    33
    Har funnet masse ledig biz med AF på denne måten, men må booke til/fra en mikke mus destinasjon i Europa -> CDG -> Asia/Latam

Prøvd å ringe inn for å fjerne legget til/fra mikke mus men ikke fått gjennom foreløpig. Tror bare fortsetter å ringe inn, før eller senere vil en agent fikse (for vet det er teknisk mulig, har gått før med AF).

4. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Interessant. Trodde "Tyvar, det går ikke" ble logget i systemet og dermed minket sannsynligheten for hver gang du ringte inn. Hvilke mikkemus-destinasjoner søker du fra?
    Awardfares som finner tickets ved at du søker fra "europa"?

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,299
    Bonuspoeng:
    183
    Tips: Hvis du legger inn «europa» eller andre generiske destinasjoner, så vil ikke Awardfares gjøre noe nytt søk. Da vises kun historikk fra hva andre har søkt på

larsmagnus liker dette
  6. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    13
  7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,106
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg husker jeg var skuffet da jeg for noen pr siden leste om dette første gang. Nå gjør det meg ingenting. Det blir spennende å se om de gjør Asiana til ST i perioden hvor transaksjonen er godkjent, men fusjonen og alt det praktiske ikke er gjennomført. Jeg tipper nei. Det naturlige er nok at det blir som med Vistara, at det settes en dato hvor alle flighter fremover er med KE-kode, OZ ut mot kundene forsvinner og alt bare blir ST, men at det er en periode hvor flyene vil se ut som OZ en lengre periode til alt er re-brandet.

The_Dude liker dette
  8. OSLOJW

OSLOJW Flyr litt...

Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    33

HEL primært. Så kanskje mer mummitroll enn Disney. Har dog ikke klart å få fjernet HEL-leg (som med VIE triks), men fått booket med 15t layover i CDG så lett å få ut baggasje og så fly på separat booking til Oslo på returen.

9. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    991
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg har ikke hatt behov for å søke etter bonusbilletter med ST før nå. Når jeg leser her inne så ser jeg at det er diverse restriksjoner for bestilling av billetter. Finnes det noen oversikt eller et innlegg her inne som oppsummerer de reglene som er nye etter overgangen til ST? Jeg har lest gjennom SAS sine vilkår, men regner med at det er mer komplisert enn som så.

Hovedsaklig er det dette jeg lurer på: Kan jeg sette sammen reiser som før (leg for leg? Eller kan jeg kun booke hele reiser som jeg finner i søkemotoren til SAS?

På forhånd takk for hjelpen!

10. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,397
    Bonuspoeng:
    113
    Leg for leg kan ikke bookes, pt. er det en prøveordning (?) hvor kun EBD kan booke leg for leg pr. telefon (ikke CT-telefonen). (Så er du det kan du ringe kundeservice). Alle kan booke det som er på partnersiden til SAS. Men du kan booke langstrekke fra f.eks. PAR el. AMS om du ikke finner ruta fra f.eks. OSL. Så kan du etterpå ringe inn for å legge til tilslutning. Det samme er mulig å gjøre med tilslutning fra destinasjonen til et annet sted i den andre enden. Forutsetningen er at man ikke endrer sone eller til høyere billettklasse.

11. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått booket leg for leg den siste uken.. Er ikke Diamant

12. BenSva

BenSva Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Det er jo fantastiske nyheter! Håper flere kan bekrefte dette og at ikke dette var et unntak.

13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,397
    Bonuspoeng:
    113
    På CT-telefonen?

14. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, vanlig nr. Brukte ikke CT.

Igor liker dette
  15. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,961
    Bonuspoeng:
    183
    Tror SAS har gitt etter, for den forbedringen om å nekte leg for leg bookinger. Det kostet mer enn den smakte for SAS. Det var fordi det var mange nok som skjærte ned på innjeningen av eurobonus poeng, og gikk for cashback i stedet for, og i tillegg var åpne med SAS hvorfor vi gjorde det. Så lot vi vår handling snakke mer for oss enn våre ord gjorde, og når SAS så at inntektene deres på Eurobonus stupte, så måtte de fikse problemet eller miste kundene sine. Så det er derfor de har åpnet igjen, så prøver de seg igjen, så må som samlet flokk går "ALL INN!!!", og skutte inntjeingen på en organisert måte. Det er sånn vi får SAS til å ombestemme seg, slik de gjorde her.

Det nytter å organisere oss som kunder, vi har værktøyene til å kommunisere sammen, som dette forumet, BusinessClass.se og diverse facebook grupper av en viss størrelse. Bruker vi disse verktøyene til å aksjonere i samlet flokk så blir det mye vanskelige for SAS å bare pushe oss rundt som de har gjort før. Så håper dette er en lærepenge til neste gang, som kunder kan vi også organisere oss.

Last edited: 05. des 2024
    Satyv liker dette
  16. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har oppdaget at tilbudet til deler av Italia er vesentlig dårligere nå en før. Siden Lufthansa ikke er med i alliansen lengre har SAS sine billetter til Roma, Firenze og Bologna blitt vesentlig dyrere en før.
    Akkurat nå koster en helgetur Stavanger - Bologna t/r i midten på september 5379 kr med SAS og 2097 med Lufthansa på nesten samme tidspunkt.

Dette var en litt skuffende observasjon, har flydd denne ruten flere ganger før i kombinasjonen SAS/Lufthansa med SAS billett.

17. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har helt elendige og få ruter for OSL-FCO (Roma).. måtte bestille med Norwegian istedenfor. Er liksom ikke verdt det å måtte fly 07.00 om morgenen, eller via CPH når Norwegian går direkte på ettermiddagen og koster halvparten. Synd, for det er vel mange nordmenn som liker å reise til Italia.

The_Dude and Skarven like this.
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,024
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har endelig jeg også fått føle forskjellen i tilgang på poengbilletter mellom Eurobonus og Flying Blue. KLM-billetter fra Nord-Amerika til Oslo er tilgjengelig til en god pris hos Flying Blue, men ikke hos SAS. Kanskje er det heldigvis også sånn at det som er tilgjengelig hos SAS ikke (alltid?) er tilgjengelig hos FB.

NoLimit liker dette
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,743
    Bonuspoeng:
    293
    Har du ringt og hørt?
    Det hender at SAS har tilgjengelige seter uten at det finnes på nettet.

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,024
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det var like dårlig der.

NoLimit and Eddie47 like this.

Del denne siden