SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. Jon_Noj

Jon_Noj EBG, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    KLM kundeservice sa at dette kunne de ikke fikse fra deres side, pga problemer med SAS etter overgangen. De anbefalte meg å vise frem EBG kortet for lounge access etc. men klarte ikke å få Elite Plus gjenkjent sånn at det kom på boarding kort.

2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leser at feeder-leg er lov å legge på. Skjønner at AMS-OSL er rett fram, men har noen erfaring med å legge på ICN-PVG som feeder leg? Kan man legge på feeder på begge side av en reise? Må man legge på feeder ETTER at hovedleg(ene) er billetert?

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,374
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har forstått det som at tilslutningene må legges til etterpå, men ingen erfaring..
    Her er infoen fra SAS.

upload_2024-11-13_15-31-5.png

mrt liker dette
  4. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk. Jeg får prøve og se hvordan det går…

5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det går fint, og man må legge det på etter at hovedleggene er billettert sånn at de kan dra inn litt ekstra kroner…
    kan legge på i begge retninger også

Noen agenter kan booke alt med en gang, men pr def blir det da å booke leg for leg som ikke er ok..

mrt liker dette
  6. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel i teorien også mulig å legge til 4 feeder da?
    Kan man ha feeder som er 2 leg og ikke kun 1 direkte?

7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,546
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du kan ha opptil 7 feeder om du booker en direkteflight som en enveis.
    Om det er meningen eller ikke, jeg fikk lagt på to feeder i en omgang ved å plukke en og en flight som ikke dukket opp som gjennomgående billett.

mrt liker dette
  8. DJasko

DJasko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som har erfaringer, eller vil synse litt, rundt slipp av bonusplasser hos AF/KLM. I SA var det flere selskaper som slapp bonusbilletter nærmere avreise. Lurer på om det er slik i ST.

Casen: Prøver å få til en familieferie (5 stk) i Biz med ST. AF/KLM er strengt tatt de to selskapene som slipper mer enn 4 plasser i Biz samtidig (tror Virgin også gjør det).

Har funnet avreisedato til ZNZ som passer innen ønsket periode, men ingen billetter i retur innen ønsket periode (ganske god margin på dato her altså). Ikke engang economy er sluppet. Så er spørsmålet om det er verdt å booke utreise for så å håpe på at det blir slipp av billetter i retur før avreise. Eller er det bare å gi opp håpet og satse på en annen destinasjon? Både poeng og CT har god holdbarhet, så kan alltid avbestille, men det også medfører en kostnad.

Tar gjerne imot tips dere evnt har!

9. Jon_Noj

Jon_Noj EBG, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Dersom noen skulle få samme problem: Delta (som var connecting flight) fikset dette, så tydeligvis et KLM-spesifikt problem.

Delta One var forøvrig en positiv opplevelse. bra seter, veldig god service, bra nivå på champagne og vin, god mat.

Last edited: 16. nov 2024
  10. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Vet at noe av dette står lengre opp i tråden, men begynner å bli mange meldinger her..

1. Det er noen av selskapene som tar dobbel poeng for reise, finnes det en enkel oversikt over dette et sted?

2. Hvilken side er mest optimal for å finne partnerflights nå? forstått det slik at awardhacks er nede for tiden?

3. Begynner å planlegge hvor jeg skal se etter billetter for juleferien 2025. Er det noen land i Asia det er enklere å finne billetter til enn andre nå?

på forhånd takk!

11. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Har du eller noen fått lagt til feeder som er kvelden før?

12. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,546
    Bonuspoeng:
    113
    Det er maks 24 timers mellomlanding som gjelder. Jeg har fått lagt til avgang både på kalenderdager i forveien (faktisk to kalenderdager i forveien også) og etterpå.

Feks ABJ-NBO torsdag 20:20 ble lagt til en booking med avgang fra NBO lørdag 02:40. 21 timer mellom ankomst og avgang, så da er det innenfor regelboken.

mrt liker dette
  13. Storbaba

Likes mottatt:
    2,374
    Bonuspoeng:
    113
    1. Står under Mer informasjon her https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/
    2. Jeg har booket tur til Bali, brukte bare SAS.no Awardhacks er fortsatt ikke tilpasset ST. Vet ikke status mht hvor godt Awardfares funker.
    3. Usikker, mener det er lite med AF/KLM (biz), men Korean og Garuda viste en del når jeg søkte.

mariusberg89 liker dette
  14. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Du kan kanskje gjøre slik jeg gjorde det. Bestille utreise på nett og deretter ringe inn og legge til hjemreise fra Nairobi til Skandinavia (open jaw). Ring deretter inn og legg til Zanzibar-Nairobi. Du må muligens splitte dette opp i flere bookinger, da det kun finnes 2 biz fra Zanzibar til Nairobi.

15. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Har vi med Elite Plus mulighet for å velge seter gratis i økonomi i noen selskaper? Får heller ikke valgt seter hos sas selv om jeg skal ligge inne som EBD :(

16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Delta, Xiamen, China Eastern, Korean Air, Air Europa, KLM, Air France, Vietnam Airlines av de jeg har eco bookinger med hvor jeg kan få velge sete.

mrt liker dette
  17. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Er det inne på de respektive app/nettsidene eller er det hemmelig triks på hver av de? Delta har jeg ikke fått valgt.
    Noen som har erfaring med Aeromexico?

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Delta inne i delta sin egen app. Pass på at eurobonus nr er registrert. Gått inne på hver enkelt sin nettside ja.
    Garuda er litt som thai, der kan man få opp mange ulike setekart selv om man ikke har garuda booking. Men viktig at eurobonus nr ligger inne.

Hanen and mrt like this.
  19. DJasko

DJasko Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for tips. Må uansett splitte opp pga bruk av 2 CT... Det er jo et godt alternativ å gjøre slik. Hadde bare håpet jeg klarte å unngå å gå via Nairobi, men ser ut til at det kanskje er løsningen.

20. Storbaba

Likes mottatt:
    2,374
    Bonuspoeng:
    113
    Vet du hvordan få til setebooking hos Garuda? Har bonusreise i biz med de i 2025 og har hittil ikke funnet ut av det....

Del denne siden