SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    Min teller i appen forsvant når jeg ble LTG

holmen liker dette
  2. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,487
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert dyp inn i innleggene, men hvordan bytter jeg bonusprogram for KLM sine reiser? Hadde lagt inn KLM før overgang til SAS. I SAS Appen får jeg feilmelding når jeg endrer og KLM tillater ikke på hjemmesiden... Vil ha Eurobonus :/

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,059
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det ikke fungerer hos SAS er eneste mulighet å kontakte kundeservice. KLM tillatter av en eller annen grunn ikke å sette et annet bonusnummer hvis ett allerede er satt :(

Med mindre du får åpnet bookingen hos noen andre i Skyteam og kan endre der da.. Har du prøvd feks Asante?

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    Beste beste måte virker å være å be kundeservice på WhatsApp gjøre det, og så dukker den opp i SAS appen. Husk å be dem bruke prefix, altså EBG eller lignende. har du status så merker du at baggasjeantallet endres når du lykkes.

5. TommeLommer

TommeLommer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen måte å tjene Star alliance poeng med kort nå etter overgangen? Sky team er så godt som ubrukelig for meg annet en et par sas flights i Europa, ellers går det østover hvor det er knusktørt spes mot thai/Japan/sg

pali and Shyneno like this.
  6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    Revolut Ultra med revpoints gir i praksis 10 miles&smiles per 100kr, men kostnaden ved kortet innebærer at du nok må verdsette kortets andre goder for å forsvare det.

Norwegian_Traveller liker dette
  7. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,310
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er folk sine erfaringer med å bli oppgradert i vår nye allianse?
    Selv har jeg 5 betalte flygninger med partnere i ST siden bytte hvor jeg alltid er alene på booking, har så langt fått 1 oppgradering i Europa med KLM og 1 på langdistanse med Air France.

Jeg får trolig en del langdistanse med vår nye allianse det kommende året, og jeg setter pris på muligheten til å få noen inntrykk av hva jeg kan forvente.

The_Dude liker dette
  8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,640
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig at dette har blitt nevnt tidligere:
    Det skal nå være policy at SAS tilbyr SkyTeam Elite Plus (utenom EB) gratis innsjekket bagasje når du flyr SAS Go Light.

I slutten av denne tråden på Flyertalk ligger det et offisielt svar fra SAS.
    Spesielt at SAS velger å behandle andre flyselskapers statuskunder bedre enn sine egne.

magnusant liker dette
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,059
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er fordi de må tilby dette etter Skyteam sine regler. Også er de tydeligvis for gjerrige til å gjøre det enkelt og gi oss samme fordel

Shyneno, Storbaba and freddyen like this.
  10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,106
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det var det samme i *A når det gjaldt lounge regler innenlands i USA.

United sine egne Milageplus statuskunder fikk ikke lounge på rene domestic ruter, mens *A gold fikk det.

Shyneno and freddyen like this.
  11. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,453
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Reisekontoret vårt har booket en reise med KLM(Premium Comfort). Denne fikk jeg opp i SAS Appen, og på sas.no er reisen registrert med mitt EB nummer. So far so good. Jeg har ingen mulighet til å hverken se eller velge sete i App eller på sas.no. På KLM sin side så må man være innlogget for å søke opp en reise, og jeg ønsker ikke at det skal medføre at denne reisen da registreres på FB og ikke EB. Kan jeg med trygghet logge inn, legge til reisen på min profil hos KLM og se om jeg da får opp setevalg,uten at jeg ender opp med å tjene FB?

Takk

12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,106
    Bonuspoeng:
    183
    Mange som har opplevd at man kan booke seter via Tarom sin hjemmeside. Prøvd den?

Har en reise med KQ hvor jeg ikke kunne velge sete på SK eller KQ sine systemer, men det fungerte hos Tarom

Om du ikke er EBG eller høyere er det mulig du må betale for sete? Da må du nok uansett inn hos KLM

Bonusduk liker dette
  13. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,453
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen hjertelig..! Fikk opp setekart, men ikke mulig å velge sete. Fikk uansett opp vesentlig mer informasjon via Tarom enn det som fremkommer hos Sas.
    :)

14. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,178
    Bonuspoeng:
    183
    Denne? Eller misforstår jeg?
    upload_2025-2-27_23-46-11.png

15. Kniven

Kniven Nytt Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Det skal vere uproblematisk ja. Det eg brukar å gjere i slike situasjonar er å alltid bruke fysisk ombordstigningskort. Få bakkepersonell (check-in/lounge/gate) til å endre til det rette. Der skal det stå kva program som er registrert. Hugs sjølvsagt å scanne det fysiske kortet ved boarding. Har gjort dette (motsatt) for å bygge FTL staus hjå legs i m&m (pre SK stautusmatch/Sky team) medan eg var EBG. Hadde reg med SK for å få fast track/lounge perk, og deretter endra program til m&m ved lounge og fekk dei til å printe nytt BP. Aldri problem på OSL.

Det er alltid ein marginal risk at personell er uerfaren eller evt. komplikasjon ved faseskifte sky team?

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    113
    På KLM side velg "log in with booking details" som @bombusfervidus viser. Da gir du jo ingen informasjon om ev. Flying Blue konto og booking forblir knyttet til EB konto. Jeg har imidlertid erfart at man uansett ikke får valgt sete på KL eco før 72 time før avreise, mulig det samme gjelder for premium comfort.

17. Duxton

Duxton EBG - SIXT Diamond

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Hva betyr dette i praksis?

18. epsen123

epsen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Synes det er litt misvisende, mener du får alle fordelene som ST E+. Er du statsløs får du som forventet ingen fordeler, med mindre du kjøper dyreste flex - da får du sky priority fordelene inkludert.

19. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Cumulus, Rapolo and Storbaba like this.
  20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,634
    Bonuspoeng:
    113
    Helt greit å reise med TAP, synd de ikke tilfører noe på Asia, men det gjør sikkert ikke noe med litt mer på Sør-Amerika og Afrika (i tillegg til nord-Amerika).
    upload_2025-3-12_17-37-29.png

tobeornot999, Cumulus, EndreD and 2 others like this.

Del denne siden