SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,135
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, man bruker Flying Blue-miles for å betale hos Flying Blue. De har sine egne satser for hva flighter koster.

EuroBonus-poeng brukes via SAS sine sider, og betales i henhold til deres tabeller.

Nok avsporing nå. Vi får ta videre FB-diskusjon i riktig tråd.

GlennDi liker dette
  2. sness

sness Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Første reise med partnere etter overgangen. Jeg reiser til TRD-AMS-LHR-JFK snart. Booket gjennom Delta, men flyr henholdvis med KLM, KLM og Virgin Atlantic. Mener jeg la inn Eurobonusnummer ved bestilling, men nå som jeg skal sjekke inn i KLM-appen er jeg redd jeg samler poeng der i stedet.

1. hvordan sikrer jeg at jeg samler Eurobonuspoeng og ikke poeng hos Delta eller KLM eller FlyingBlue?
    2. bør jeg samle EuroBonus eller FlyingBlue-poeng?

3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,969
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, nå som vi har skiftet tema på tråden så er det bare å fortsette :p

4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,402
    Bonuspoeng:
    113
    Ad 1: For å kunne samle poeng hos en av de må du nødvendigvis først være medlem i deres respektive program for at det skal kunne skje. Dersom du er det, så er vel svaret å IKKE logge inn på din profil hos KLM eller Delta. KLM er i allefall notoriske, da krediteres poengene din FB-konto. Du kan godt sjekke inn etc. hos KLM, men UTEN å være logget inn.

Ad 2: Spørsmålet er umulig å svare på da det er individavhengig. Det avhenger selvsagt av ditt reisemønster og reiseomfang. Men hvis du du også samler EB via kredittkort, trumf osv. så må du jo vurdere om det er hensiktsmessig med å tjene noe poeng hos SAS og noe hos FB, ettersom de ikke kan brukes samlet. (EB kan kun brukes hos SAS og FB hos AF/KLM).

sness liker dette

Del denne siden