SAS: Overgangen fra Star Alliance til SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 10. jan 2024.

1. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    838
    Bonuspoeng:
    93
    Nice.
    Men ser ikke ut som dette er bekreftet fra sas men rykte fra finalcall, så vi får håpe.
    https://finalcall.travel/no/gratis-...solv-gull-og-diamantmedlemmer-i-sas-go-light/

Spielhaug liker dette
  2. casperfaarlund

casperfaarlund Nytt Medlem

Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Flott med innsjekket i Go Light! Betyr det også at carry-on inkluderes for sølv eller eksterne Elites? I praksis blir det vel heller ikke sjekket i dag, da man får boarding gruppe 1 eller 3, og så vidt jeg har skjønt er det egentlig boardinggruppen som bestemmer om de sjekker størrelse på carry-on?

Er det da reelt noe forskjell på Light og Smart utenom poengopptjening for statuskunder?o_O

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,447
    Bonuspoeng:
    293
    Det tenkte jeg og på. Det er vel ingen?

4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,693
    Bonuspoeng:
    113
    En ekstra innsjekket bagasje. Men jeg tror det er optimistisk å tro at EBS også får carry-on.

RoadKing liker dette
  5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,658
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, tror heller det stemmer. De som er Skyteam Elite (=EBS) hos andre selskaper får allerede i dag ett kolli ekstra bagasje hos SAS og får det etter sigende også på Go light, så jeg tror dette kommer fordi fordelene er skjevt fordelt i dag. Mao. en ren tilpasning til Skyteam.

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    10,144
    Bonuspoeng:
    183
    Billigste "godet" SAS kunne gitt :)

Jeg har alltid 75 kg innsjekket bagasje, og bruker alltid 0 kg. Det gjelder vel de fleste som flyr i jobb og som utgjør en stor andel av dem som er frequent flyers. Håndbagasje er konge!

DJasko and Nordlands like this.
  7. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    838
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: Tirsdag kl 11:48
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,085
    Bonuspoeng:
    293
    Med de boardinggruppene det er i dag så får de jo det. Med mindre de starter å sjekke håndbagasjen til samtlige boardinggrupper og ikke bare den til Go Light

trygveat liker dette
  9. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    478
    Bonuspoeng:
    63
    Sas selger fremdeles billetter der f.eks LOT eller OU flyr siste legget, hvordane blir det med poeng på slike billetter? Ikke bonusbilletter.

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,447
    Bonuspoeng:
    293
  11. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,658
    Bonuspoeng:
    113
    Bagasjereglene har alltid vært gyldig bare for den som har status...

RoadKing liker dette
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,085
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Men siden man har to ekstra kofferter som gull kan man jo alltids bruke en hver.

13. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Skal reise med KLM i morgen tidlig for første gang siden SAS gjorde overgangen til SkyTeam. Har skjønt det slik at man kan få kvalifiserende SAS-legs på disse flyvningene, men at det er viktig hvordan man registrerer reisen for å unngå at det legges til som Flying Blue-poeng.

Bare for å unngå at det blir feil, hva er beste fremgangsmåte her? Er det å legge inn Eurobonus-nummer manuelt på innsjekksautomaten på flyplass? Eller er det enkelt å legge inn i appen? Eller nettsiden?

For ordens skyld, dette er en felles blåtur som jeg ikke har bestilt selv. Men har fått vite at jeg skal fly TRD - AMS og så videre til hemmelig destinasjon derfra.

14. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,400
    Bonuspoeng:
    93
    Du får vel ikke kvalifiserende flyvninger...? Men du kan opptjene level points.

15. casperfaarlund

casperfaarlund Nytt Medlem

Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Du får poeng men ikke kvalifiserende leg til 10/45/90 greia. Har du sølv eller høyere får du også +1 baggasje (også på light) og pri boarding. Jeg reiste nylig på blåtur med KLM fra TRD selv, da ba jeg de som arrangerte legge inn EB for meg på "administrer booking". Dette funker sikkert også i self-checkin, eller be dem gå til skranken og fikse på TRD. Det du IKKE vil, er å legge til bookingen på en innlogget KLM app, eller innlogget KLM nettside. Da kaprer den fort FF-nummer. KLM-appen funker fint når den ikke er logget inn på en Flying Blue konto. Merk at etter de la inn EB nummeret mitt dukket reisen opp på SAS-nettsiden, men ikke i appen. Jeg trodde den ikke ville dukke opp at all, så destinasjon ble spoilet for min del. Ville derfor unngått å sjekke både app og nettside etter det blir lagt inn, just in case:) God tur!

Shankly liker dette

Del denne siden