Dere kan jo chatte sammen over Starlink da... Du kommer uansett til å være opptatt med å tømme tralla ppå vei nedover, så er vel ikke så viktig med WiFi da...
Min bedre halvdel er på vei hjem og fikk beskjed at det var Starlink på hennes avgang. Fikk mulighet til å koble seg på via SAS appen, men den bugga ut, så via nettleseren ser det altså slik ut for henne i dag. Men hastigheten er skarve 20mbps, så det er nok bare interfacet som har blitt preppa til overgangen til Starlink, som forsåvidt står i liten skrift der også
Enig. Det er også ryddig av SAS å opplyse at maskinen ikke har Starlink. Selv om hvermannsen trolig ikke skjønter dette hintet i appen. Særlig nå som de har er overalt på reklame-skjermene rundt der jeg ferdes i Oslo sentrum, og sier at Internett er lynraskt på flyene deres.
Man vet det er Starlink når WiFi navnet er 3WIFI og man rutes til wifi.flysas.com og ikke sas.viasat.com
Dagens flight AMS-OSL hadde ingen form for wifi, tross brosjyrene for wifi i alle seat pockets. Purser sa no wifi, og at det ikke gjaldt flighten, men flyet. Skyldte på renholdere som automatisk la wifi-brosjyrer. Ikke spesielt imponert.
SE-RUC fungerer, på gammel wifi. Dette skrives fra flyet. SAS er veldig ivrige på første ombord-login til å si at de har rask WiFi. Ikke her, men det stod i mikro tekst. De byr gjerne også på sinnsykt dyre lån til 34% rente. Stor stas!
SAS har begynt å installere Starlink på flere av SAS Connect sine maskiner nå, minst tre er observert med Starlink-antenner. Har hulpet trådstarter med å oppdatere tråden litt. Rapporter gjerne her når dere ser nye SAS-maskiner med Starlink på flyplassene. Rapporter gjerne også når dere flyr maskinene, så vi kan bekrefte at utstyret faktisk fungerer.
Kunne vi oppdatert første post med cirka tidslinje SAS har gått ut med? Når kommer andre maskiner enn A320 på banen?
https://insideflyer.no/forums/threads/sas-starlink-wifi-ombord.21551/page-2#post-602176 Det blir skrevet i løpet av 2026 i flere poster i denne tråden. Kanskje @haakonks vet noe mer. Jeg gjettet på alle A320 først. Wide bodyene er jo aldri i Stavanger så jeg håper de har en plan som ikke innebærer å vente til neste store vedlikehold.