Godt spørsmål. Vet ikke så mye mer enn det SAS har sagt offentlig. Som du sier, så besøker ikke A330/A350 SVG, så er det mulig at de planlegger å installere dette enten i CPH eller et annet sted. Men tipper fort at det er snakk om etter at sommerprogrammet er ferdig. Det er fremdeles en A330 på D-sjekk i PMI (LN-RKO), og det har blitt sagt at enda en A330 også skal males i vår. SVG er jo ofte besøkt av E195, så det er mulig at de etter hvert begynner å installere der. Det er først i 2027 at SAS mottar nye E195-E2.
Se forrige side for SE-RON; https://insideflyer.no/forums/threads/sas-starlink-oversikt.22632/page-3#post-609233
God morgen! Gikk nettopp ombord SE-DOZ på SK4006 og kan bekrefte at Starlink er installert og fungerende.
Vil SAS sine A321LR få Starlink i SVG eller blir det en annen løsning som på A330/A350 maskinene som det hintes om i en annen tråd her? Er vel ikke noe håp at det skjer noe med dem før sommeren kanskje...?
Sier som jeg har sagt før: rart at ikke SAS turbo-oppgraderer flyene som skal gjøre long haul foran Euro fleet. Men tydeligvis ikke.
Ikke noe inngående kunnskap utenom litt googling, men ser ut som at Airbus A330 ikke ennå er godkjent i Europa. A350 er godkjent derimot, kanskje det har noe med tidsplanen til SAS å gjøre? https://starlink.com/ke/support/art...qAJC8VAKDAF8amzxxcID6jyp7dJVDLg2PI4tuc8U61RVA
En rask titt på Airfleet: SAS: 25 av 48 Connect: 8 av 33 Under intervjuet med CCO i SAS som er postet i en annen tråd her så er jo målet rundt 50 maskiner iløpet av mai.
Fløy SE-RUD på SK4124 igår, 17. mai, og den har fremdeles gammel/standard WiFi Har fremdeles også den gamle «skiboksen» på taket, ingen nye Starlink-antenner Edit: Fikk forøvrig testet Starlink på SE-ROJ på veien ned og det fungerte supert!
Har fjernet SE-RUD. Ellers sies det i andre forumet at de nå er ganske ferdig med installasjon av Starlink-utstyr i SVG, og at de fortsetter i CPH. Det er også logisk i og med at det er der long-haul maskinene er stasjonert. Skjer nok ikke så veldig mye før til høsten. Sommerprogrammet krever full utnyttelse av flåten.
Jeg fløy CPH - SPU som hadde starlink, og det funket greit nok, men kan si at hastigheten på linja var litt oppskrytt.
Målte du farten? Skal være rimelig kritisk for å synes typ 20Mb/sec (og ofte mye fortere) ikke holder når man sitter i et fly. For min del er alt fra 5Mb/sec og oppover mer enn nok, også til streaming som krever mest båndbredde. Men jeg pleier å ha et utvalg video nedlastet uansett, og setter mest pris på at nettet er dønn stabilt og gir rask web browsing. Det opplever man med langt mindre enn 5Mb/sec også.