Betalte et stort kjøp på nett med Amex 2. januar ca. 11:00 som ble lagt helt tilbake til 31 des. 4 runder med kundeservice og klage har ikke ført frem, så kastet inn håndkle på den omsetningen. Merkelige greier disse transasksjonene altså... Har tilogmed bevis fra butikken jeg kjøpte i at kjøpet ble gjort 2. januar, men Amex sier at dere database "Is 100% accurate, so we have to assume you are lying"
sett skatteetaten på dette, så kan flyselskapet prøve og forklare avviket i forhold til avstemmingen som skatteetaten tar høyde for.
Mistenker butikk ønsket mest mulig omsetning før årskiftet da ... eller hadde en bug / glemt å trykke på en knapp for å "åpne" nytt år. Virker som Amex har tatt med seg kundeservice fra "over there", heldigvis for @Maggie er vel andres erfaringer at SEB / SAS MC er mer vennlige og ordner ut slike bokføringsfeil.
Har bevis fra butikken at kjøpet er gjennomført 2. januar i deres Shopify. Utrolig merkelig sak, men kundeservice sier alltid at de skal eskalere det til et annet team jeg aldri får snakke med og der stopper det opp, så har ansett denne saken som tapt. Ligger heldigvis i rute til å få inn 1 CT i år uansett, men beløpet var på 70K så skulle gjøre opptjening min i år enkel og grei, hehe Kommer ikke til å betale et eneste stort beløp før tidligst 5. januar de neste årene
Kjedelig når det går den veien. Jeg opplevde det motsatte en gang da jeg bestilte noe i en amerikansk nettbutikk på kvelden norsk tid 31/12. Fikk en god start på neste års opptjening, akkurat som jeg håpet.
hmmmm.....sånn til en annen gang det er "dobbelpoints" weekend på mastercard : Ville man fått 25 poeng per 100 lapp x 2 ved kjøp av slike gavekort på dobbelpointskampanjen ?
Erfaringsmessig får man ikke 25 poeng per 100 lapp på kjøp av gavekort, siden det teller som eurobonus shop, ikke SAS, og dermed 15 poeng per 100 lapp.
Jeg også, men de sa at det ikke var meningen og ikke kom til å gjenta seg, så står over denne gangen..
Kjøpte et par gavekort a 5000 kr i desember og et til senere. Tidligere fikk jeg lastet ned gavekortene når jeg klikket linken som kom med eposten (vist under) men nå blir jeg bare bedt om å velge region og sendt tilbake til hjemmesiden. Noen som vet hvordan man løser dette? Lastet ikke ned alle gavekortene når jeg fikk de.
Linkene fra desember virker ikke lenger, kontakt kundeservice for å tilsendt ny. Tips er å laste ned PDF umiddelbart etter kjøp.
I serien gavekort som "ikke funker" klarte jeg ikke komme forbi "bekreft telefonnummer" når man skal åpne pdf, da den mente det ikke fantes noe gavekort på dette nummeret. Fant heldigvis løsningen i kvitteringen, nemlig at det hadde lurt seg inn en "47" foran telefonnummeret. Legger det inn her i tilfelle noen opplever det samme og finner denne ved et søk her inne
Er dette feilprising hos SAS eller har de en kampanje på premium jeg ikke har fått med meg? Premium flex som er billigere enn light er jo en grei deal...