Her har du nok blitt lurt. Man må "transfer 25,000 kr (equivalent) or more into any foreign Currency Wallet (a “Qualifying Transfer”)", altså veksle fra NOK til annen valuta. Med de vekslingskursene SAS TW opererer med blir det svært dyre poeng. Eksempel fra veksle i appen: 25.000 NOK -> 26.415 SEK 26.415 SEK -> 23.280 NOK
Det stemmer, en blir mulig litt flådd på valuta veksling, en må være føre var og dobbelt sjekke, om valuta transaksjonen lønner seg eller ikke, i forhold til EB pr kr "brukt/investert".
Travel Wallet har nå endret reglene sine - ikke mulig å fylle på i hjemmevaluta fra kredittkort lenger. Kun via bankoverføring om man vil lade opp NOK og bruke i NOK. Bare å si farvel til 17 EB pr 100 kr
Like greit, fikk akkurat trusselmail fra dem Our system has flagged your account for excessive activity to the following merchant(s): 1. REVOLUT 2. SPIFF
Jeg prøvde i appen i dag, også fikk ikke til det. Men det funker hvis du logger inn på TW på PC, det gikk med å fylle på i NOK fra kredittkort
Spiff- og Revolut-nekt fra TW måtte vi lenge tåle nå. Men hadde et håp om den noe forbedret poengopptjeningen fra mastercard (17 EB) skulle vare lenge så lenge man brukte TW kortet til forbruk...men nei da
Det er sikkert bare en midlertidig BUG de ikke har rukket å "forbedre bort" ennå... Endringen er iallefall allerede gjeldende i appen på iphone. Android skal de få over snarest. Det verste er at TW ikke har gitt noe informasjon om endringen til sine kunder i forkant.
Hvor har du dette fra? TW har kjørt flere ulike kampanjer med ulike vilkår for å kvalifisere. Der noen hadde som vilkår at man skulle laste opp i utenlansk valuta, som du sier. Men nettopp denne kampanjen (sett inn 25.000 nok, få 5000 EB med kampanjekode TRAVEL12) mener jeg ikke hadde krav til utenlandsk valuta. Jeg har fått det bekreftet av Roger i TW både på mail og i tlf - at jeg, ved å sette inn 25 000 NOK, kvalifiserte og skal få EB ca 5 uker etter 15. mai....
TW blir mer og mer nevrotiske og begrenser, flagger og sperrer kontoer... Gir snart opp SAS TW om ikke NOK versjon av topp up order seg... SAS TW ruinerer sitt eget produkt, grensa for hvor de slår ned er blitt lavere og lavere hva angår faktisk spend, mot fiktiv spend... EDIT: SAS TW som har funnet ut å tjene en slant på vekslingen fra kreditt kort overføring, når NOK er borte og ikke minst fjerne alle som ikke bruke TW for kjøp i utlandet? HEIA TW
Jeg fikk overført til NOK fra Shell MC igår. Måtte gjøre det via nettleser på PC da det ikke fungerte via app'en på iPhone.
Ok, fungerte fortsatt for meg i dag. Har skrudd av automatisk oppdatering, så får jeg nyte så lenge som mulig.
Vil neppe ordne seg, ref. mailen under. Hvem i alle dager vil lade via Trustly (bankoverføring) og tjene 2 EB på kjøp, når en kan tjene 15 EB med Shell / SAS MC?!
Er det noen som faktisk får gebyr ved NOK topup? Ingen gebyr her så lenge beløp er over 2000. Vurderer å toppe med et større beløp om de planlegger å innføre nevnte Trustly begrensning.
Det er fortsatt ingen gebyr. MEN: de har fjernet NOK fra valutalisten dersom du topper opp fra et bankkort. Altså du blir tvunget til å toppe opp i en annen valuta og ta TWs ugunstige vekslingskurs. Om du likevel trenger valuta er det kanskje greit. Men TW blir nå en no-go for bruk i Norge.