SAS Travel Wallet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kaaai, 12. okt 2018.

1. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjorde du nok lurt i :)

2. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Har fortsatt ikke fått 5000 poeng for TRAVEL12. Hva med dere andre?

3. Bonusbonus

Bonusbonus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Her har du nok blitt lurt. Man må "transfer 25,000 kr (equivalent) or more into any foreign Currency Wallet (a “Qualifying Transfer”)", altså veksle fra NOK til annen valuta. Med de vekslingskursene SAS TW opererer med blir det svært dyre poeng.

Eksempel fra veksle i appen:

25.000 NOK -> 26.415 SEK
    26.415 SEK -> 23.280 NOK

:D

4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, en blir mulig litt flådd på valuta veksling, en må være føre var og dobbelt sjekke, om valuta transaksjonen lønner seg eller ikke, i forhold til EB pr kr "brukt/investert".

5. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Travel Wallet har nå endret reglene sine - ikke mulig å fylle på i hjemmevaluta fra kredittkort lenger. Kun via bankoverføring om man vil lade opp NOK og bruke i NOK. Bare å si farvel til 17 EB pr 100 kr :(

6. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Like greit, fikk akkurat trusselmail fra dem ;)

Our system has flagged your account for excessive activity to the following merchant(s):
    1. REVOLUT
    2. SPIFF

7. ariana

ariana Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg prøvde i appen i dag, også fikk ikke til det. Men det funker hvis du logger inn på TW på PC, det gikk med å fylle på i NOK fra kredittkort:)

8. ariana

ariana Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    How excessive was it?)))

9. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Ca 100k siden februar, blandet med annet normalt forbruk

ariana liker dette
  10. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Spiff- og Revolut-nekt fra TW måtte vi lenge tåle nå. Men hadde et håp om den noe forbedret poengopptjeningen fra mastercard (17 EB) skulle vare lenge så lenge man brukte TW kortet til forbruk...men nei da :(

11. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Det er sikkert bare en midlertidig BUG de ikke har rukket å "forbedre bort" ennå... Endringen er iallefall allerede gjeldende i appen på iphone. Android skal de få over snarest.

Det verste er at TW ikke har gitt noe informasjon om endringen til sine kunder i forkant.

12. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor har du dette fra? TW har kjørt flere ulike kampanjer med ulike vilkår for å kvalifisere. Der noen hadde som vilkår at man skulle laste opp i utenlansk valuta, som du sier. Men nettopp denne kampanjen (sett inn 25.000 nok, få 5000 EB med kampanjekode TRAVEL12) mener jeg ikke hadde krav til utenlandsk valuta. Jeg har fått det bekreftet av Roger i TW både på mail og i tlf - at jeg, ved å sette inn 25 000 NOK, kvalifiserte og skal få EB ca 5 uker etter 15. mai....

13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    TW blir mer og mer nevrotiske og begrenser, flagger og sperrer kontoer... Gir snart opp SAS TW om ikke NOK versjon av topp up order seg... SAS TW ruinerer sitt eget produkt, grensa for hvor de slår ned er blitt lavere og lavere hva angår faktisk spend, mot fiktiv spend...

EDIT: SAS TW som har funnet ut å tjene en slant på vekslingen fra kreditt kort overføring, når NOK er borte og ikke minst fjerne alle som ikke bruke TW for kjøp i utlandet?

HEIA TW :confused:

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk overført til NOK fra Shell MC igår. Måtte gjøre det via nettleser på PC da det ikke fungerte via app'en på iPhone.

15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, fungerte fortsatt for meg i dag. Har skrudd av automatisk oppdatering, så får jeg nyte så lenge som mulig.

16. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Vil neppe ordne seg, ref. mailen under. Hvem i alle dager vil lade via Trustly (bankoverføring) og tjene 2 EB på kjøp, når en kan tjene 15 EB med Shell / SAS MC?!:confused:

IMG_20190612_130938.png

17. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Bye bye TW, sier jeg, Da blir det ett kort mindre.....

ariana liker dette
  18. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som faktisk får gebyr ved NOK topup? Ingen gebyr her så lenge beløp er over 2000. Vurderer å toppe med et større beløp om de planlegger å innføre nevnte Trustly begrensning.

19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det blir en annen løsning:

8F226D7B-4A03-4201-890F-23013BFF9FE0.jpeg

Var uansett gratis for meg å fylle på NOK i dag.

20. coconuts

coconuts Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Det er fortsatt ingen gebyr. MEN: de har fjernet NOK fra valutalisten dersom du topper opp fra et bankkort. Altså du blir tvunget til å toppe opp i en annen valuta og ta TWs ugunstige vekslingskurs. Om du likevel trenger valuta er det kanskje greit. Men TW blir nå en no-go for bruk i Norge.

Del denne siden