Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt et medlemskort lenge hos Scandic, men har faktisk ikke giddet å benytte meg av det. Men etterregistrerte siste opphold i forrige uke og ser att jeg har fått inn poengene nå.
    Er det slik å forstå att man vanligvis må velge EB eller Scandic Friends? Man får ikke opptjening begge steder?
     
  2. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg prøvde, men de ville bare gi til en av delene.
     
  3. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Faktisk så viste jeg EB kortet når jeg sjekket inn og fikk poeng for det + denne etterregistreringen hos Scandic. Så kanskje det er et smutthull ;)
     
  4. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke si at jeg sa det, og dersom Scandic nekter meg doble poeng neste gang blir jeg arg, men ja, det finnes smutthull. Aka det kommer an på resepsjonisten. Det jeg har gjort er å be om EuroBonus. Og i tillegg etterlyse fordelene jeg allerede har opptjent meg som Scandic Friends (er TopFloor, så det inkluderer oppgradert rom dersom ledig, voucher 150, velkomstgave etc). Da har jeg en teori om at for å i det hele tatt skrive ut voucher så må de også legge inn oppholdet som kvalifiserende i Scandic Friends. Det kan jo ikke jeg noe for! Oppsummert: jeg bor på EuroBonus, men claimer allerede opptjente Scandic Friends-goder. Kan kanskje lønne seg å bli 1stFloor før man begynner å krangle, for det er jo da man begynner få fordeler, altså voucher 50,- (mener jeg å huske det var)

    Og slik blir man både poenggrossist i både EB og Scandic. Scandic kjører jo også relativt ofte kampanjer med doble EB-poeng

    Lykke til!
     
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat sjekket inn på Scandic Nidelven. Var en kampanje nå, så fikk både EB og Scandic points
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er kampanje i April og Mai der man får både Scandic poeng og Eurobonus poeng :)
    Link
     
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel: Scandic Nidelven
    Status: 3rd Floor
    Rom booket: Standard dobbel rom / bonus uttak
    Oppgradert: Det var hvertfall relativt romslig med en sovesofa til guttungen, men kjedelig å bo lengst inn på Nidelven for det tar en stund å komme til utgangen.
    Annet: Panser-frokosten består på Nidelven under Scandic, og det er jo gledelig. Dette er velfortjent landets beste hotellfrokost, og bare at jeg får servert espresso fra Tim Wendelboe gjør meg smørblid før jeg har begynt å se på det gedigne utvalget man har.
    Fikk 2 x 100kr voucher (brukt i baren seff) samt 20% rabattkort til restauranten.
     
  8. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,164
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har klart å matche til seg status hos Scandic?
     
  9. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Edderkoppen
    Status:Top Floor.
    Booket: Bonus rom
    Booket på ganske kort varsel bonushelg på Edderkoppen, under One direction / VG lista helgen i Oslo, og fikk sannsynligvis "fylkets" siste rom
    Rommet var nok absolutt av de minste, men underlig nok med romslig veranda, med god utsikt samtidig.
    De la på 600 kr i vouchere som plaster på rom størrelsen, og det må jo sies å være meget hyggelig, særlig siden jeg regner med at vouchere normalt ikke hører med til bonusnetter.
     
  10. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Scandic Seilet
    Status: Ingen
    Booket: Standard rom (på hotels.com)
    Oppgradert: Nei.
    Fikk rom i nærheten av heisen, som støyet en del. God utsikt over fjorden og fjellene fra rommet, selv fra en av de nederste etasjene.
    Skybaren var desverre stengt denne dagen, men så ut til å være verdt et besøk. Fint treningsrom/badstue, og en veldig bra frokost.
     
  11. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Scandic Nidelven
    Status: Ingen
    Booket: Standard Queen (på hotels.com)
    Oppgradert: Nei
    Helt ok rom, uten utsikt og nært heisen, men med ganske god plass. Frokosten på Scandic Nidelven har det blitt skrevet mye om, men den er virkelig besøket verdt i seg selv (sett av god tid).
    Kan ikke si om jeg fikk bedre/dårligere rom ved å booke gjennom hotels.com. Har fått helt greie rom, men ingenting mer.
     
    obergland liker dette
  12. Reidar_hj

    Reidar_hj Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hotel: Scandic Ørnen, Bergen
    Status: Friends 2nd Floor
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradert: Ja, til superior fikk i tillegg voucher på 100
    Annet: Veldig god mat i topresturanten
     
  13. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Vouchere hører med ved bonusuttak også.
     
  14. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Hotel: Scandic Forum i Stavanger
    Status: Scandic Friends Top Floor
    Rom booket: standard dbl (slitt rom med flekkete teppe)
    Oppgradert: nope. Fikk en pose chips på rommet, men velkomstgave er standard for TF. Voucher à 150 (som ble brukt til smoothie (sic!) fra lobby, da restauranten stengte kl 21)

    Men gud betre: dersom du liker frokosten servert i noenlunde trivelig miljø, der du slipper å stå i kø for at de forvirra servitørene skal fylle på alt, så hold deg unna dette hotellet. Dersom du liker grønne egg, så er dette hotellet for deg. Fin utsikt fra frokostsalen i 21. etasje da.
     
    vegardg liker dette
  15. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Hotel: Scandic Karasjok
    Status: Ja, men bare bunn siden jeg aldri bruker Scandic
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradert: Tja, fikk familierom, så noe større gulvflate, men ikke noe annet
    Annet: Vi sjekket inn tidlig og fikk rom som bestilt. Gamlingene derimot, som og hadde bestilt standard dobbel, sjekket inn sent og fikk junior suite (som er øverste kategori der).
    Annet2: Dårlig internkommunikasjon på hotellet; vi fikk beskjed om frokost 6.30-10, gamlingene 7-10.30 og virkelig var 7-9.30.
     
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om de hotellfordelene som EBG på Rica(Oppgradert rom, tidlig/sen utsjekk) nå gjelder på Scandic?
     
    Jan Fredrik liker dette
  17. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det lurer jeg også på. Jeg spurte da jeg bodde på Scandic Havet ifjor og da fikk jeg beskjed om at det kun var Scandic-fordelene som gjaldt.

    Fikk dog Rica-fordeler på Scandic Seilet, men det var midt i omprofileringsprosessen.
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Har også fått samme beskjed, men på SAS sine sider listes fremdeles Rica-fordelene. Men nå vet vi jo at SAS IT ikke er helt på høyden da :D

    Edit: Har sendt en mail til SAS, så får vi se hva de svarer.
     
    Last edited: 05. aug 2015
  19. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: Scandic Elgstua
    Status: 3rd Floor
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradert: Ja - Superior rom beliggende på den stille siden.
    Annet: Rica sin meget bra frokost er her videreført i sin helhet. Tommel opp!
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Svar fra gullmailen:
    "Tack för ditt mail.
    Om Scandic har tagit över så är det Guldfördelarna på Scandic som
    gäller"

    Om? Ikke alle som følger med eller? :D
     

Del denne siden