Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan du vel publisere det her? :)
     
    Insomnia4u liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Hotel: Scandic Narvik
    Status: Ingen (Registrerte meg nå)
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Nei - men vi fikk rom med hel dobbelseng, og det var slett ikke værst (skjer ikke ofte her):).
    Annet: Etter å ha hatt en tragisk frokost en periode så har de kommet seg vesentlig. Fortsatt ikke i nærheten av gode gamle Rica, men blitt veldig mye bedre.
     
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er jeg kjøpt og betalt...
     
    RoadKing liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Gjorde en henvendelse til Scandic Friends om de matchet mitt HH Diamond og/eller BW Diamond og fikk denne linken: https://www.scandichotels.no/memberpromo2 for å bli oppgradert til 2nd floor som var det beste de kunne tilby.

    Gjelder både for eksisterende og nye medlemmer.

    Noen goodies var det, om ikke mye.

    Som en inkurie kan det nevnes at oppholdet fra forrige helg fremdeles ikke er registrert, så ting går ikke fort i Scandic verden.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var nytt for meg og uansett bedre enn ingenting! Takk for tips!
     
    RoadKing liker dette
  6. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Scandic Rock City Namsos
    Status: 2nd Floor
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Fikk Prudence-rommet, men er meget usikker på om dette er en oppgradering:). Fikk 2 x 50 kr i verdibonger som ble brukt på ett glass vin til maten. De serverte en meget god bakt skrei, med kjempegode brokkolitopper, bacon og potetstappe.

    Hotellet er relativt nytt og resepsjonen var meget bra og servicevennlig. Ringte opp med middagsanbefaling ettersom jeg hadde spurt om "dagens fisk", som ikke sto på menyen. Frokosten var god, om enn et stykke bak Scandic Nidelven.
     
  7. anorway

    anorway Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hotel: Scandic Ishavshotell Tromsø
    Status: Top Floor
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Fikk oppgradert til Suite. + 150 kr Voucher (som er standard)

    Meget fint hotell, anbefales varmt til de som reiser til Tromsø. Sentralt belligenhet midt i byen, og en av norges beste hotellfrokoster.
     
  8. anorway

    anorway Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hotel: Scandic Seilet, Molde
    Status: Top Floor
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Fikk oppgradert til Superior Extra. + 150 kr Voucher (som er standard)

    Fint hotell sentralt beliggenhet i molde. Et steinkast fra Aker stadion.
    God hotell frokost med godt utvalg.
    Trimrom, med få men brukbare alternativer.
     
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel: Scandic Victoria, Oslo
    Status: 1st Floor
    Rom booket: Superior
    Oppgradert: Nei

    Fint hotell, med sentral beliggenhet. Midt mellom Stortinget og Aker Brygge.
    God frokost, med godt utvalg.
     
  10. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som er fornøgde med Scandic Friends?
    Arbeidsgjevar har no avtale med Scandic, og i utgangspunktet bør eg difor nytta meg av denne. Om eg gjer alle bookingar via Scandic so vil eg ende på 3rd Floor, er idag 2nd Floor.
    No i oktober/november tek eg i alle fall Scandic når er på jobbreise, doble poeng (både Eurobonus og Scandic-poeng) er verdt å ta med seg.

    Det eg saknar er tilbud om oppgradering, med Club Carlson har eg alltid blitt oppgradert og med Thon har eg stort sett blitt oppgradert. Ein kan gjerne ikkje forvente dette i Scandic når eg er 2nd Floor, men når eg evt blir 3rd Floor, får eg då automatiske oppgraderingar sjølv om ikkje står som ein nedskriven fordel?
     
  11. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha kasta heile Scandic Friends på havet og booka Scandic Ørnen via Viatrumf og Hotels.com enda eg opp med mi første oppgradering (på ca 20 opphold siste året). Resepsjonsdama spurte aktivt om eg var Scandic Friends-medlem, eg tenkte det ikkje var vits å registrere det sia bookingen var via hotels.com.

    Superior rom, pluss voucher og det som følgjer med Scandic Friends.
     
  12. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvor langt tid tar det før man har EB poengene på konto? Har noen overnattinger i slutten av april som jeg ikke har fått inn.
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Det tek vanligvis ei veke meinar eg. Om det nærmar seg ein månad ville eg nok prøvd meg på etterregistrering.
     
  14. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Overnattet på Scandic Helsfyr i helgen, og spurte om vi kunne ha rommet til klokken 13:00 på søndag. Da var svaret at det var mulig å ha rommet til klokken 16:00 mot betaling på kr 250, uansett om man kun ville ha rommet en time eller to! Dette var angivelig «nye regler» ... Nå er ikke jeg mer enn 2nd floor hos Scandic, men jeg synes det er ufattelig irriterende at det skal koste penger for å ha rommet en time ekstra! Nå blir det minst mulig Scandic fremover for å si det sånn ...
     
  15. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Her er saken: Jeg brukte 20 000 poeng på 2 netter på Ringsaker. Når jeg nå ser på min konto er jeg ikke trukket 20 000 poeng for oppholdet - men har derimot fått 1000 poeng. Jeg er heller ikke trukket på noen av mine kredittkort for oppholdet.

    Jeg bestilte nå en ny bonusnatt - og da går saldo ned med 20 000 poeng. Problemet mitt da er at de trekker av de nyeste poengene slik at poeng som forfaller 31/12-19 står ubrukt.

    Vanskelig å sende klage på dette - da ser de nok at noe er feil. Men har noen opplevd dette før? Altså å ikke bli belastet for bonusopphold?
     
  16. Rekrutt

    Rekrutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann Godtfolk!

    Sitter på flyet hjem fra Gardermoen nå og føler for å få utløp for litt I-landsfrustrasjon:

    Jeg har Level 3 status. Overnattet på Scandic Lillestrøm torsdag til fredag i forrige uke og fikk tildelt et lite rom uten noen som helst oppgradering eller spørsmål om jeg ønsket sen utsjekk. Greit nok, men hotellet hadde absolutt ikke stort belegg denne dagen. Kom tilbake på søndag og skulle ha to nye netter. De tre ansatte som da var i resepsjonen gjorde til og med et nummer av at det var lite belegg ifbm at jeg fikk slått sammen to enkeltreservasjoner. Ingen oppgradering og ingen spørsmål om sen utsjekk. Ved frokost kom jeg i prat med en av de ansatte som fortalte at det var 30 personer til frokost første dagen, og 90 til frokost andre dagen. Nesten tomt hotell grunnet vinterferien.

    Jeg er ikke typen til å be om oppgraderinger, men jeg forventer slikt når det er mulig. Særlig når det står som en av mine status-fordeler. I formiddag var jeg innom resepsjonen og spurte om ett par timer ekstra før utsjekk, og det var selvsagt ikke noe problem, men jeg mener jeg ikke skal initiere en slik forespørsel selv. Tipper det blir Thon neste gang.

    Hva er deres opplevelser? Er jeg storforlangende?


    Rekrutt
     
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    I Norge opplever jeg som regel at jeg må spørre selv og være proaktiv. Generelt dårlig service.

    I Asia er det bedre, selv om man ofte her også må være på hugget. Her er det en vesentlig forskjell på hoteller med og uten executive lounge, og om en sjekker inn etter at loungen er stengt.

    Tilbake til Norge: Jeg er usikker på om det hjelper å skifte kjede. Har selv blandet erfaring fra Scandic, Thon og Choice med statuskort. Mer sammenheng med service enn kjeden.
     
  18. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring stemmer også godt med det Insomnia4u skriver. Man er ikke så god på uoppfordret rom- oppgradering selv om rom skulle være tilgjengelig. Selv ber jeg aldri om rom- oppgradering, har man et kundeforhold så burde det være unødvendig å tigger til seg slike ting.

    Så konklusjonen er uansett det hjelper nok dessverre ikke å bytte kjede. Forresten så er forskjellen mellom GHA Discovery gull og black her på berget ikke så stor.
     
  19. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bor sjelden på Scandic, men hadde tre netter på Scandic Talk (Stockholmsmässen) i helgen. Greit nok rom i 11 etasje, litt slitent, men egentlig lite å utsette på det (bortsett fra prisen). Greit bad, rent og stikkontakt og lysbrytere ved nattbordet. Det er av en eller annen grunn slett ingen selvfølge noe sted, kan det virke som. Gode senger, altfor små puter. Utover det, og nærheten til messeområdet, selvsagt, var det lite positivt å si om stedet. Området som sådan er jo et høl, med en og annen pizza-sjappe som eneste restaurantalternativ bortsett fra den overprisede messerestauranten. Hotellet har en form for bistro i lobbyen, men bråkete og lite innbydende. Det sto en kjøledisk i lobbyen også, som etter hva jeg kunne se, stort sett kun inneholdt en boks med falaffel-salat som hadde bodd der lenger enn meg.

    Parkeringen for helga kom på nesten 600,-...

    Jeg bor nok der igjen, neste gang det er en relevant messe. Men ikke med særlig glede.
     
  20. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at Scandic er ganske kjipe på romoppgraderinger, og det handler nok mer om hvordan fordelsprogrammet var lagt opp før. Nordic Choice er langt bedre på dette. Etter at jeg ble Top Floor har jeg opplevd langt flere oppgraderinger enn før. Virker som om det går et skille mellom 3rd Floor og Top Floor, der man som 3rd bare sporadisk får oppgradering.

    Ellers anbefaler jeg å alltid spørre om oppgradering. Er man svært hyggelig og smilende får man jevnt over det, både med og uten status. Hoteller er litt som flyselskapene før. Er man pent kledt, og opptatt av å gi resepsjonistene en god dag med å opptre ekstra høflig og hyggelig, får det stort sett uttelling :D
     
    Petter B-C liker dette

Del denne siden