Hotel: Scandic Narvik Status: 2rd Floor Rom booket: Superior rom Oppgradert: Ja - Juniorsuite i hjørne av hotellet. Annet: Trivelig betjening og god service.
Hotell: Scandic Ørnen, Bergen Status: Top Floor Rom booket: et bonusrom (privat), påfølgende to netter jobb/standard. Måtte bruke garantert rom-fordel for Top Floor da hotellet var fullbooket Oppgradert: nja. Litt større enn vanlig, men ingen business-rom-voucher. Fikk 150-kr voucher/natt, samt sommer-rabatt i restauranten på 20%. Ingen velkomstgave (som de lover til Top Floor). Hadde bedt om twin i bestilling, fikk tildelt dbl, men bytte gikk smertefritt. Frokost: preget av mye reisegrupper og treige og lite oppmerksomme servitører. Hyggelig betjening i resepsjonen og restaurant Roast, og alltid trivelig med god vin og utsikt over (et regntungt) Bergen fra vinduet i baren i 13. (Hah!) etasje.
Hotel: Holmenkollen Park Status: 3rd floor Rom booket: Standard dobbelt Oppgradert: Ja To etasjers suite med den beste utsikten i Oslo. Annet. Kjempeflott rom, bra frokost - men har sjelden sett så møkkete/slitte møbler som de oransje stolene i lobbyen. Ellers et av Oslos aller beste hoteller.
Nytt stamgjesttilbud: Les mer på http://www.scandichotels.no/Tilbud/Alle-tilbud/Loyalty-offers/Stamgjestrabatt-pa-Scandic/
Hotel: Scandic Narvik Status: Ingen Rom booket: Standard Oppgradert: Nei - men ble spurt om vi hadde favorittrom, det var dessverre opptatt. Annet: Veldig serviceminded og blid, følte oss velkommen Veldig bra internet!
Er ny her inne. Har EBG, og ser på SAS sin side at en kan oppgradere "2 personer i dobbeltrom til enkeltromspris" på Scandic hotels. Hvordan skjer dette i praksis? Skal til CPH i mars.
Jeg er etterhvert blitt "Top Floor" medlem i Scandic Friends, men må helt ærlig si jeg ikke merker forskjell fra de andre nivåene. Ok, jeg får en voucher på 150 kr for per natt når jeg sjekker inn, men thats it. Oppgradering av rom, er dette noe dere spør spesifikt om? Skal man ha krav på det som Top Floor? Velkomsthilsen på rom, aldri sett eller fått. 48-timers romgaranti, bare tull. Kanskje det har fungert for noen, men når jeg faktisk trengte det så fikk jeg til svar at de ikke kunne garantere meg rom selv når jeg prøvde å booke 3 uker i forveien. (Og datoen/hotellet var ikke på listen over unntaksdatoer for garantien)
Heisann. Jeg bor mye på Scandic, og er Top Floor, og har og opplevd det du beskriver. Skulle booke i Hammerfest, rett rundt tiden der Goliat-riggen skulle komme, og ringte sentralbookingen. Nei, de kunne ikke booke, det var fullt. Da jeg henviste til garantien, sa se at jeg måtte kontakte hotellet direkte. (Grrrr....). vel, jeg sendte mail, fikk samme svar, men nå er jeg såpass kverlulerende anlagt at da jeg fikk beskjed om at hotellet var fullt og de ikke kunne skaffe rom, så klippet jeg ut 48-timers garantien fra Friends-sidene deres, og sendte mail oh sa at om det var fullt så var det deres problem og ikke mitt. Måtte presisere to ganger pr mail at dette lover de på nettsidene, men fikk til slutt booket. Erfaringen med deres sentrale Scandic Friends-kundeservice er dessverre slik at jeg ikke anser det som noe poeng å klage på slik mangle på oppfylling av lovnader... Når det gjelder oppgradert rom, så pleier det å funke når jeg bor steder de kjenner meg, men på nye hoteller funker det sjelden. Samme gjelder velkomstgave. Denne får jeg ofte ved innsjekk i resepsjonen, sjelden det står på rommet. Og mye rart. Har fått lommelykt, sitteunderlag, papraply, og merkeligst av alt en pose mini-grissini i Haugesund (trodde første det var smågodt og ble veldig skuffa!) Dessverre får man heller ikke lenger voucher dersom man velger å ta opptjening på EuroBonus, noe jeg forgjeves pleier å protestere mot, da jeg mener at voucher er et gode man allerede har opptjent, og burde få fordi man har status. Jaja. Det jeg liker best er egentlig mulighet for online utsjekk og betaling vis SMS/nettside. Utrolig deilig å slippe å stå i kø for å sjekke ut!
Hotell: Scandic Alta Status: 2nd Floor Rom bestilt: Standard. Oppgradert: Nei. Har aldri skjedd. Fikk en 50kroners bong. Ellers et ok hotell, men sluken til dusjen på rom var tett. Kan da dusje i 3 minutter før hele gulvet er vått. Mulig de har lagt inn en "miljøfunksjon" i dusjen så det kun blir korte dusjer....
Hotell: Scandic Seilet, Molde Status: Top Floor Rom bestilt: Standard. Oppgradert: Nei. 150 kr kupong per døgn. Rom med god utsikt, og personlig håndskrevet hilsen med tegning på rommet. En pose med hjemmelagde karameller.
Hotell: Scandic Victoria Tower, Kista utenfor Stockholm Status: Top Floor Rom bestilt: standard Oppgradert: nei Voucher og velkomstgave fikk jeg kun etter gjentatte purringer. De klarte ikke finne mitt navn (som inneholder Ø), og det var tydeligvis ikke mulig å søke på mitt medlemsnummer eller etternavn (som er fritt for bokstaver som kan være vanskelige for svensker). Flere uheldige hendelser, men fikk oppfølging og en liten kompensasjon i etterkant av Guest Relations Manager. Frister likevel ikke til nytt besøk.
Hotell: Scandic Nidelven, Trondheim Status: Top Floor Rom bestilt: Standard Oppgradert: ja Voucher fikk jeg, men ikke noen velkomstgave. Men når de likevel ikke tar betalt for snacks i baren blir man happy camper likevel! Og den frokosten.... HELT fantastisk! Ti tomler opp!
Er det egentlig noen andre "fordeler" med Scandic Friends en voucheren? Da jeg tror jeg vil bo litt på Scandic i tiden fremover, requesta jeg status match i dag. Det kunne de ikke tilby, men fikk deres fast track-kampanje aktivert på kontoen som gir doble netter på de fem første oppholdene. Kjekt for min del, da jeg nesten utelukkende bor 3-4 netter i slengen. Tror kampanjen skal være tilgjengelig for alle, men ser den ikke nevnt i denne tråden.
Hotell: Scandic Nidelven, Trondheim Status: 2nd Floor Rom bestilt: Standard Oppgradert: nei Hadde bestilt rom med badekar som alltid. Resepsjonisten bekreftet at det stod i bestillingen, men det var ikke fikset. Hun byttet rom og da jeg kom frem viste det seg at det var et handikaprom. Stort og flott rom, men ingen badekar. Finnes vel ikke badekar i handikaprom? Trasket ned, men hotellet var fullt. Merkelig at det ikke var mulig å bytte rom med noen andre da....klokken var kun 15:30....alle kundene kan umulig ha sjekket inn? Elendig service i resepsjonen fra begge damene som stod der...nesen i sky og jeg var visst usynlig for dem. Som alltid hos Scandic....ingen hudkrem. For dårlig synes jeg. Frokosten.....YUM! Norges beste.
Hotell: Scandic Fornebu Status: 2nd Floor Rom bestilt: Standard Oppgradert: nei Humm, fant døren på rommet åpen med nøkkelkort i kortholder på veggen Ingen hudkrem som vanlig Veldig god 3-retters til middag.
Hei, Et spørsmål til dere mere erfarne: Ved innsjekk på Scandic Nidelven ble vi oppgradert, men fortalt at når man velger poeng hos SAS istedenfor Scandic Friends får man ingen fordeler (egentlig). Altså ikke rabatt i restaurant, og ikke verdikupong. Spørsmål: Kan dete løses ved å registrere Scandic Friends ved innsjekk, og så endre til SAS/EB når man sjekker ut? Jeg ser online at restaurant-rabatten har man krav på i alle fall, også uten at man bor på hotellet. En hygelig resepsjonist forklarte og dokumenterte at man ikke skal få verdikupongen. Min opplevelse er at å gi mulighet til å tjene opp poeng der man foretrekker, for så å nekte fordeler er jevngodt med å be meg bo på et annet hotell neste gang. Det virker dårlig å skilte med fordeler man så nekter å gi. Scandic Friends 2nd Floor her. Erfaringer?
Hotell: Scandic Vadsø Status: 2nd Floor Rom bestilt: Superior Extra Oppgradert: nei Lite rom men helt ok. Bra renhold og god frokost.