I år var det diverse gavekort, Marshall øreplugger og bærbar høytaler du kunne velge mellom. Jeg valgte 1500 kr i Scandic gavekort som jeg bruker stort sett på betaling av resten som står igjen på rommet etter voucherne er brukt opp. Med andre ord så kan det brukes og deles opp flere ganger. Stort sett tidligere har annonsering av gavene kommet ved jul/nyttår.
Jeg valgte gavekort på SAS til 1500kr i vinter da jeg fikk alternativene på den "årlige fantastiske gaven".
Finnes det ikke annen måte å avbestille bonusnatt, enn å ringe inn? Booket bonusnatt for 2 dager siden. Ombestemte meg og booket for cash i dag, men får ikke avbestilt bonusnatt... Må man ringe inn?
Jeg ser at det nå er åpnet for å overføre EB til Scandic, og at det i enkelte tilfeller kan være en brukbar deal. Er det slik at man alltid vil kunne booke med poeng hos Scandic, eller er det samme opplegg som Strawberry med et begrenset antall poengrom?
Begrenset antall rom men de stikkprøvene jeg har tatt viser ok tilgjengelighet. Problemet er at det koster for mye i poeng til at det lønner seg.
Stolte blind på deg og ringte det numeret: "Velkommen til kundeservice hos Strawberry..." La på rimelig kjapt, haha. Edit: For andre som måtte lure. Ringte: Norge: +47 23 15 50 00 Fikk svar raskt (måtte trykke tastevalg for True Friend), avbestilt og poeng tilbakeført på 30 sekunder. Det var rask hjelp!
Hvordan benytter man seg av garantert rom 48h før? Prøvde å gjøre en booking online for et hotell 4-5 september, men får opp at hotellet er fullt. Jeg er True Friend (via statusmatch) og skal ha garantert rom hvis jeg booker 48h før. Må jeg ringe inn da? Ryker trumf opptjening i så fall...
Det var snakk om en avtale for å veksle sas mot scandic poeng innen 1. juni, men det utgår kanskje som følge av det nyeste samarbeidet med AF-KLM?
Det har vært mulig å veksle Scandic til SAS siden forrige uke, har ikke testet andre veien, men ser ut som det er mulig om du logger inn hos Scandic.
Er det noen som syntes det gir god verdi å veksle EB 1:2 til Scandic points? Jeg gjorde noen tester på ulike Scandic hotell på ulike datoer. Det positive var at det var god tilgjengelighet på rom som kunne betales med poeng. Det negative var prisen i poeng ift hva det kostet å betale cash via hotels.com feks. Har man flere EB enn man klarer å fly opp er det jo greit men verdien blir langt høyere når EB brukes til å fly longhaul i biz med enn rom på scandic.
Til andre som måtte lure, og ikke visste dette, så har Scandic unntak for enkelte hotell på enkelte dager. Det er en godt gjemt liste. Du må inn på denne siden: https://www.scandichotels.com/en/scandic-friends/benefits-in-detail Under 48h fordelen er det to lister med datoer med unntak, en for 2025 og en for 2026. Listet opp hotell, datoer og årsak.
Noen som får til å gi bort Loyal Friend status? Jeg blie matchet til Good Friend fra SAS men fordelen med å gi bort medlemsskap er ikke i oversikten når jeg går inn på mine fordeler?
Skal en natt til Oslo nå, og har som mange her inne bytta ut jordbæret med Scandic. Ikke bodd på Grand på lenge, og vurderer det. Er matchet fra diamond så kan jo håpe på oppgradering. Evt hvilke hoteller i sentrum anbefales? Har med kona