Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113
    Dette kan jo definitivt bli interessant etterhvert; kanskje blir Scandic en gunstigere greie enn Strawberry noengang var :)

Er det slik at man alltid kan booke med poeng hos Scandic, eller er det samme opplegget som Strawberry med et begrenset antall "poengrom"?

freddyen, paramberg and Maggie like this.
  2. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!

Noen som har bedriftsavtale med Scandic som ønsker å dele avtalekode med meg?

jeg skal matche fra Strawberry til Scandic, men dem kan potensielt gi høyere status dersom firma er kunde hos kjeden.

Send meg gjerne en DM om noen vil dele!

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,060
    Bonuspoeng:
    183
    Igjen forskjellig pris på web vs app. Nå motsatt hvor app er billigere enn nett:p

Nye The Dock 69°39 i Tromsø.
    IMG_3890.png IMG_3891.png

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Etter en vellykket statusmatch mot EBD da denne ble lansert har Scandic valgt å redusere meg til New Friend grrr.
    Tenkte jeg skulle sende dem noen velvalgte ord på epost, men jeg finner bare tlf nr til kundeservice dobbelt grrr.
    Er det riktig at de ikke har epost?

5. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Har brukt disse to, var aktive for noen mnd siden i alle fall:
    [email protected]
    [email protected]

Wiolenze, RoadKing and trygveat like this.
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,672
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fant heller ikke noe epost, fikk dog god hjelp via chat på Facebook Messenger: https://m.facebook.com/ScandicNorge/

Last edited: 08. juni 2025
    RoadKing liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,072
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk også tak de på Messenger, men ikke gjør som meg og prøv å koble de fra hverandre. Da havner man i en 30 dagers karantene som ingen får opphevet.

RoadKing and tobeornot999 like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Kan informere om at svar kom kjapt på Messenger, noe må de ha gjort, for True Friend kom opp igjen i appen. Men på web ikke. Til det svarte de at de hadde problemer med web'n og anbefalte at jeg holdt meg til appen. Greit nok.
    Takk for innspill folkens.

9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekka nå, for opphold til helgen masse ledig i Oslo for cash men begrensa for poeng. Så virker som det er begrenset.

10. Asbjorto

Asbjorto Bitt av basillen

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde matchet til EBD fra Scandic Best Friend, men fra 1. juni har de degradert meg i SAS tilbake til min Lifetime Gold. Scandic Support (i Sverige) klarer ikke å hjelpe meg, og svarte i dag at det er en kjent feil og at det gjelder tusenvis (!!!) av kunder. Det er jo ikke noe nytt at Scandic IT er under pari, men jeg ble nysgjerrig på om du har fått rettet opp din statusmatch?

11. fredrickff1

fredrickff1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg registrerer at Scandic ser ut til å ha begynt å ta betalt for frokost på flere av sine hoteller nå. Er det nytt, eller er det bare jeg som har blitt for vant til å bo på samme plass i Oslo, og at dette har blitt vanlig hos scandic? Virker også som at man ikke må betale om man bestiller bonusnatt.

wilco liker dette
  12. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,570
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, de fortalte det på et hotell jeg bodde på i forrige uke at det nettopp hadde begynt på det.

13. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    93

Stort sett har frokost i Skandinavia vært inkludert i romprisen. Reiser en til USA eller rundt i Asia så selges jo rom både med og uten frokost. Heldigvis er ikke frokostprisen helt vill «ca 150 kr» sist jeg sjekket. Vi får håpe det ikke blir internasjonale priser som fort ligger på 30 til 40 euro :) Resultatet kan fort bli at flere velger å kjøpe mat utenfor hotellet som spises på rommet. Hotellet må bruke mer tid på renhold. Uansett er min erfaring at hotellprisen stort sett er blitt doblet fra perioden før Covid.

14. fredrickff1

fredrickff1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell har blitt fryktelig mye dyrere siden covid, som du sier. 50% i snitt i følge NRK. I tillegg har vi endringene til scandic siste tiden med nytt medlemsprogram hvor man uansett nivå må betale for sen utsjekk over en time, ikke får bruke treningssenter uten å bo der, kraftige oppjusteringer i priser på bonusnetter, ingen godteri når man sjekker inn og at man må forespørre vask av rom (noe jeg konsekvent glemmer...).
    Da er bare denne betalte frokosten prikken over i-en. Ganske rart å se denne profittoptimiseringen i samme tid som belegget på rommene aldri har vært høyere og inntekten derav. Eneste lyspunktet er at jeg som aldri flyr med SAS nå har diamant >:^)

themichael and phileas like this.
  15. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    I forbindelse med dette ser jeg også at man ved bestilling ikke får nyte godt av 2-for-1 fordelen av frokost. Jeg blir i alle fall bedt om å betale frokost for 2 selv om jeg er på nivå 5 (Loyal Friend). Har noen funnet en vei rundt det? Må man bestille uten frokost også betale på hotellet?

16. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Scandic har hatt lenge på fleire hotell at du kan booke både med og utan frukost, samma med Radisson.

17. Telyset

Telyset Ben Redic Fy Fazan

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen her som har regnet ut poeng opptjening i det nye programmet? Jeg sliter med å forstå poeng opptjeningen. Jeg hadde nå nylig en overnatting i stavanger, der jeg fikk 4308poeng

1. Hotell Rom kost 1650kr
    2. Man får 2.5 poeng pr krone i nivå 5 eksl. MVA som er 12% for hotell i norge
    3. Ba om ekstra poeng ved innsjekk 650p.
    4. Jeg er nivå 5 (25% ekstra poeng)

Regnestykket mitt blir som følger:
    Pris Hotell rom: 1650 / 1.12 = 1473.21kr (uten mva)
    Poeng for natt: 1473.21kr x 2.5p = 3683,025p (Grunnpoeng)
    Poeng nivå 5 (25%): 3683,025p * 0,25 = 920,8p
    Totale poeng for opphold: 3683,025p + 920,8p + 650 = 5254 poeng

18. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,570
    Bonuspoeng:
    93
    Om du har frokost inkludert, så har deler av prisen 25% mva (antakelig 100 - 150kr).
    I tillegg har du beregnet 25% fordelen to ganger. I utgangspunktet får du to poeng per kr. I tillegg får du 25% tillegg for status.
    Om du legger disse to punktene til grunn vil du se at det blir mer korrekt.

biaop, Telyset and eventyrer like this.
  19. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Lnbre and paramberg like this.
  20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,060