Scandic Friends «Best» Friend er IKKE verdt det. Slutt på velkomsthilsen på (de fleste) hoteller, virker som det er totalt vilkårlig om man blir oppgradert, de tar sjelden hensyn til ønske om rom (nær/fjernt fra heis, øvre/nedre etasje). De lover jo +50% poengopptjening, men siden alle poengene for et opphold kommer på samme transaksjon kan man ikke se om man har fått ekstra poeng. Jeg fikk ingen som helst hilsen eller mail da jeg ble «Best» Friend heller. Fra SAS fikk man i det minste en «personlig» hilsen i posten fra sjefen sjøl da man ble Lifetime Gold. Scandic har også lovet en «fantastisk» gave som enten skulle sendes når man ble Best Friend (men det skjedde ikke), eller evt sendes ut «på slutten av året». I følge kundeservice jeg snakket med i dag visste de ikke noe mer om dette nå, «for det ordnes fra noen i Sverige». Ut fra hypen de har om Scandic Friends’ fortreffelighet i forhold til realiteten så er mine forventninger at den fantastiske gaven er en kulepenn eller noe i den duren. Jeg kan ikke forstå at Scandic får holde på på denne måten, det er virkelig på grensen til ulovlig markedsføring og svindel. Om noen kjenner til en hotellkjede med ok hoteller i Stockholm, Gøteborg og København som gir statusmatch så er jeg veldig åpen for å bytte ut Scandic. Det er uansett IKKE verdt å legge inn noe ekstra for høyere status der.
5000 ekstra poeng på neste opphold https://www.scandichotels.no/hotelltilbud/poeng-tilbud/boost-your-point-scoring
Er det noen Scandic Best Friends som har fått den fantastiske årlige gaven de lover? Skulle mottas i desember, men jeg har ikke sett noe.
Niks. Fikk vel bare én eller to av gavene under perioden de hadde gave for Top Floor/Black (deretter Red). Forventer ikke det store uansett.
Etter at Strawberry har ødelagt programmet sitt med Spenn, og SAS annonserer et samarbeid med Scandic tenkte jeg å prøve meg hos dem det neste året. Sendte en forespørsel til members eposten om de kunne matche min Strawberry gull status for en stund siden. Fikk svar i dag (hadde nesten glemt at jeg sendte forespørselen) med et spørreskjema som jeg oppfattet veldig omfattende, selv om det sikkert ikke er det: Glad du ønsker å tilbringe flere netter hos oss på Scandic. Vi kan ta en titt på om det er mulig å status matche medlemskapet ditt. For å gjøre det trenger vi et bilde av medlemsstatusen din i den andre hotellkjeden og svar på spørsmålene nedenfor, så skal vi se nærmere på dette! 1. Hvor mange netter bor du på hotell i dag? 2. Hvilke hoteller bor du på i dag? 3. Hvilke Scandic-hoteller ønsker du å bytte til? 4. Hvor mange netter for ditt totale opphold planlegger du å bo på Scandic? 5. Hvilket firma jobber du for og har du noen avtale med oss? Svar med bedriftens avtalenummer (Bør starte med D) hvis du har. gjerne en bilde på ditt eksisterende nivå hos Strawberry. Forventer strengt tatt ikke mye. Har ca 30-40 netter i året, tipper de matcher meg til lvl 4. Blir spennende å se svaret.
I går kom svaret: Hei, Takk for din henvendelse! Basert på ditt svar kan vi tilby deg en matching til nivå 4. Her kan du lese mer om fordelene du vil motta: https://www.scandichotels.com/no/scandic-friends Hvis dette er av interesse, er det bare å komme tilbake til oss slik at vi kan starte prosessen! Du er selvfølgelig også mer enn velkommen til å komme tilbake med spørsmål eller bekymringer du måtte ha! Ha en flott dag! Svarte med at jeg håpet på nivå 5, og spurte pent om det var mulig. Er jo mest interessert i gratis oppgradering for min del. Sa at jeg tar match på nivå 4, men at jeg da mest sannsynlig ikke ville satse alt på Scandic - da mine fordeler hos Strawberry var bedre pdd. Så avventer vi enda et svar.
Skal vel drøye ut i en evighet før de presterer å kjøre et av programmene i grøfta. De har jo mye spillerom nå etter Strawberry sin fadese med Spenn.
Det kan tenkes at de ikke blir enige om hvordan medlemsnivåene skal matches. Det virker som at Scandic helst ikke gir høyere enn nivå 4 som match. Altså rett før nivået som gir mulig oppgradering. Som EBG+ er vi vant med med en garantert oppgradert reiseopplevelse med tilgang til Gold-lounge ++. Jeg forventer at EBG gir minimum nivå 5 hos Scandic. Egentlig mener jeg at fri frokost bør være minimum (på de hotellene som ikke inkluderer frokost). Da er vi på nivå 6/7. Rart at Scandic ikke har noe nivå med fri frokost kun for gjester. SAS vil nok være forsiktig med å dele ut EBG++ til noen som kan ha fått statusen hos Scandic via match fra annen kjede. Kanskje vi får en løsning der nivåene ikke matches begge veier, om aktørene ikke vil gi bort toppstatus. Feks. SAS EBD+ = Scandic nivå 6/7 Scandic nivå 6/7 = SAS EBG.
Dette burde jo være ting de hadde klargjort før de gikk ut med melding om at statusmatch skulle komme.. De som matcher hit og dit og ikke reiser så mye, koster jo ingen av selskapene noe særlig uansett. Men, hvis de som har tjent høy status på fly eller hotellopphold ikke får høy status hos den andre parten, så er det jo ikke spesielt attraktivt. Da mister de den muligheten de har til å "ta" Strawberry feks. De burde uansett få ut fingeren, ellers mister de mulighetene de nå har for å kapre kunder som er misfornøyde andre steder.
Tja. Synes det er mye å forvente å matche til nivå 6 for EBG. Mulig scenario. Pappa med Diamant gir Gold til fattig student sønn. Fattig student sønn får statusmatch å benytter seg av gratis frokost 365 dager i året.
Ja, det er problemet. Selv med 7 nivåer, har de ingen nivå som inkluderer fri frokost kun som gjest. Så er det en smal problemstilling vet jeg, i hvert fall i Norge, hvor frokost er inkludert på de aller fleste hotellene.
Friends with benefits er vel selve definisjonen på noen som ikke får ut fingeren og forplikter seg, så de er vel strengt tatt on brand?
Tok dem kun ca et halvt århundre å svare. Hei xxxxx, Takk for tilbakemelding, og beklager så mye for sent svar. Vi opplever for tiden veldig stor pågang, som har resultert i en lengre svartid enn normalt. Vi har dessverre ingen mulighet å tilby deg Loyal Friend på nåværende tidspunkt, men da har jeg i hvert fall oppgradert ditt medlemsnivå til Dear Friend (Level 4). Du har det nye nivået allerede nå, men det vil kunne ta 1-3 dager før ditt digitale medlemskort er oppdatert. Ditt nye medlemsår løper fra 14.02.2025-28.02.2026, og i løpet av denne perioden trenger du da å opptjene 25 000 poeng for å få fornyet et nytt år med Dear Friend, eller 100 000 poeng for å bli oppgradert til Loyal Friend. Merk at "Poeng som trengs for å komme opp i nivå" på Mine Sider, ikke vil være korrekt oppdatert før 1. mars, siden du har fått utvidet ditt første medlemsår med dagene nå i februar. Håper du blir fornøyd som Dear Friend! Ikke nøl med å ta kontakt med oss igjen om det er noe annet du lurer på eller trenger hjelp med. Vi er også tilgjengelig på telefon 23 15 50 00 på hverdager mellom 08.00-20.00. Ha en flott fredag, og riktig god helg! Jeg fortsetter jakten på Liftetime hos Strawberry. Disse poengene hos Scandic er jo også litt vanskelige å skjønne, lettere med netter
Ser det bare i innkjøpsportalen vår. Gitt bruksmønsteret vårt er det helt utenkelig at det er en spesifikk gode.
Enig med deg. Jeg "kjøpte inn" (gratis) Visma portalen til forrige arbeidsplass, og de delte ut både Norwegian rabatter (små!) og annet helt willy-nilly. Sikkert inkl Scandic.
Hva er good value ved bruk av Scandic Friends poeng? Booket en bonusnatt på Scandic Holberg for 30 000 poeng. Rommet koster 1600 kr hvis man forhåndsbetaler. Er det en god deal? Noen som har en tommelfingerregel på når man bør bruke poeng?