Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

1. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,216
    Bonuspoeng:
    183
    Du må spørre om rom i den nye delen, stor forskjell.

tombom liker dette
  2. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Nye medlemsnivå
    Ser ut som "Oppdatering av retningslinjene er flyttet fra 11. juni - 27. august"
    Jf. https://www.scandichotels.no/kundeservice/priser-og-bestillingsvilkar/betingelser-for-medlemskap

For min del har jeg vært mest opptatt av å holde meg på Level 3 (minst 15 kvalifiserende netter per 12 mnd) slik fordelene har vært fram til nå, da dette har gitt meg fri tilgang til treningsrom selv om jeg ikke bor på Scandic hotel.
    Ser nå at jeg er "Level 3" frem til februar 2025, men høyst usikker på om jeg fortsatt vil ha denne fordelen etter februar 2025 selv om jeg skulle ha 15 kvalifiserende netter siste 12 mnd per februar 2025?

Scandic og Viatrumf
    Gjorde flere bestillinger på overnattinger hos Scandic gjennom Viatrumf 24 mai (gjelder overnattinger som fortsatt ikke er gjennomført), men ingen av de vises under "Min side" på Viatrumf. Kan dette skyldes at jeg har brukt bookingkode (avtalepris hos min arbeidsgiver)? Men jeg trodde det uansett ble registrert der som "under behandling" og at det ev. ble "avvist" dersom bestillingene ikke oppfylte vilkårene? (gjorde tilsvarende flere bookinger hos Strawberry samme dag, og de dukket raskt opp i Viatrumf "Min side" som "under behandling").

Ser av vilkårene til Scandic hos Viatrumf:
    "Ved bestilling av overnatting vil kjøpet ditt bli behandlet 90 dager etter at oppholdet er gjennomført. Endring av booking via telefon vil føre til at bookingen din blir slettet fra ViaTrumf. Ombookingen må gjennomføres gjennom ViaTrumf.no for at bookingen skal bli registrert med Trumf-bonus. Ved kansellering av booking vil Trumf-bonus bli avvist. Det gis ikke Trumf-bonus på spesialpriser fra reisebyrå, Scandic Hotels ansattpriser eller Scandic Employee familie- og vennepriser, Rewards Rates og Scandic Corporate Rates"

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    183
    Glemte Nidelven ja.

De fortjener å bli nevnt pga topp frokost når det gjelder maten. Men trist og ofte overfylt frokostsal.

Selve hotellrommene er, som andre også har sagt, utrolig slitne og lite hyggelige - med mindre man gir et lite plusspoeng hvis man er heldig med utsikten mot elven/solsiden.

snus_mumrikken liker dette
  4. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,018
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ha noen netter på Scandic Hotel Sandefjord og lurte på noen har noen anbefalinger når det kommer til rommene. Sover lett så et stille rom uten for mye lyder hadde vært topp:)

5. Raffen

Raffen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg oppnår 85 netter i begynnelsen av august. Blir spennende å se om jeg blir red level før nye regler inntreffer og hva som skjer når nye regler inntreffer. Det er ikke noe info om dette på Scandic sine hjemmesider etter hva jeg kan se.

6. Asbjorto

Asbjorto Bitt av basillen

Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har plutselig blitt Red Level. Har 86 netter siste 12 mnd, men saldoen er også på over 400’ poeng (usikker på om det er siste 12 mnd). Står at jeg har Red til 31/7 2025. Jeg skjønner ikke helt hva jeg har gjort for å få Red, har hørt at man måtte ha 100 kvalifiserende overnattinger?

7. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk første gang da jeg passerte 80 netter for noen år siden. Det som har skjedd er at du har bodd mye på hotell :D

8. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er RED fordelen? Noe å skrive hjem om kontra andre kjeder?

9. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,053
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk ned fra RED i fjor, om ikke «nye» Scandic friends har ført til store endringer så er det så absolutt ikke vits å jage RED. Gir omtrent like mye glede som platinum hos Strawberry, men på dårligere hotell. I tillegg er det mye vanskeligere å oppnå.

tobeornot999, Emma and eventyrer like this.
  10. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,331
    Bonuspoeng:
    93
    Spis frokost selv om du ikke bor på hotellet du vil spise på er vel den RED-fordelen jeg brukte oftest fordi jeg bodde sånn til. Jeg sluttet å ha frokostmat i skapet i en periode da det var enklere (og billigere) å spise på hotellet på vei til jobb :D

Ellers er det vel bare litt bedre sjanse for oppgradering til flottere rom. På signaturhotellene Grand i Oslo og Hotel Norge i Bergen så kan du få fine rom. Men ellers i landet er det langt mellom flotte rom, men ett og annet relativt nyoppusset hotell har gitt meg toppsuiter med flere rom og kjøkken.

Sist mener jeg romgarantien er enda litt bedre. Altså at du kan ringe før 24 timer og få rom selv om de er utsolgt. Sikkert fint for omreisende selgere, men ikke veldig mye brukt for meg.

11. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Bor en del på Scandic selv grunnet reisemønster «all over The place», men har ikke sett for meg at RED veier opp for det. Sånn sett bekrefter du det med posten din :)

12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,103
    Bonuspoeng:
    183
    Nesten grunn til å flytte til Bakklandet og spise frokost på Nidelven hver dag!

Preference liker dette
  13. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,568
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har masse poeng hos scandic og høyt nivå som kunne booket en bestilling for meg? Send pm. Takk

14. CalleAnka121

CalleAnka121 Aktivt medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Noen med erfaring med statusmatch? Forsøkte med Strawberry Platinum og fikk bare level 3.

15. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg forsøkte meg også på dette for et år siden. Ble da Level 3 og fikk en challenge, som jeg ikke helt husker konkret var. Ble ganske fort klart for meg at Scandic/Friends ikke var særlig attraktivt, sammenliknet med Choice/Strawberry/NCC. Opplevde aldri bli oppgradert på Scandic, fikk nesten alltid beskjed om at jeg ikke kunne få late check out da de skulle ha "nye gjester". Scandic Grand Tromsø klarte etter mye overtalelse å gi meg late check out 1x til kl 1300. Jeg ga rett og slett opp hele Scandic, følte meg dessverre ikke veldig velkommen og ivaretatt som gjest. Det meste var "vanskelig".

16. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    freddyen liker dette
  17. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,388
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, sliter selv nå, og appen henger seg bare hos meg.

18. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    946
    Bonuspoeng:
    93
    Det var veldig triste greier, skikkelig gavmildt å spandere på hele èn time tidlig og sen inn- og utsjekk:rolleyes:

Spørs om jeg gidder å satse på å bli nivå 6, den stigen var litt for bratt:p
    upload_2024-8-27_11-0-7.png

eventyrer liker dette
  19. helges

helges Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ser er blitt nivå 6/True Friend nå selv om jeg har bare hatt litt over 200 000 poeng ila året. Så det har kanskje vært noe grace involvert siden jeg egentlig burde ha vært nivå 5 mtp poeng. Dog jeg lå på 99 netter før overgangen. Ser ikke hvor man finner antall netter lenger på nettsiden?

Jeg har vært over 100 netter flere ganger i år, så har sendt mail om det ikke er mulig å ta hensyn til det.

Den eneste praktiske fordelen er å få 200 kr i resturantkupong istedenfor 150 kr.

eventyrer liker dette
  20. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Det er utdeling av kaffe og kaker i dag på (nesten) alle Scandic Hotel som en del av feiringen.
    Jeg forsøkte meg først på Grand Hotel, men de hadde ikke hørt noe om feiringen. Resepsjonisten mente det kunne skyldes at de var et signatur hotell. Derfor gikk jeg videre til Scandic Edderkoppen, hvor jeg fritt kunne forsyne meg av kaffe og kaker. Kaffien var god, men jeg hadde håpet på litt mer eksklusive kaker.

Attached Files:

Emma and Spielhaug like this.

Del denne siden