Ser ut som Scandic Friends relanseres i juni. Nå med 7 forskjellige medlemsnivåer. Står ikke hvilke fordeler som følger med hvert nivå. SF er et totalt ubrukelig program, annet enn å samle poeng - ta ut bonusnetter, kanskje det blir en endring på det nå. Ser også ut som Scandic vil lansere et branded Mastercard.
I mailen som kom med informasjon stod det at det var «forbedre opplevelsen din og gi deg enda flere fordeler». Noen som vet hva forbedringene går ut på? Flere nivå og MC er vel ikke forbedring?
Vilkår 4.11 lyder nå at: «Et medlem kan gi bort en bonusnatt og bestillingen skal foretas gjennom Scandic kundeservice» , mens det tidligere var: «Et medlem kan gi bort en bonusnatt og bestillingen kan gjøres gjennom Scandics kundeservice» Jeg mistenker at dette er en skjult «fordel» om at hvis du bestiller for andre og lar navnet på bestillingen være deg selv, så stemmer ikke det under innsjekk og din venn får ikke sjekket inn og dine poeng brukes av Scandic som no-show. Altså en innstramming i bestillinger for andre.
Frykter at noen fordeler som nå ligger under Level 3 flyttes til nye Level 5, f.eks gratis sen utsjekk etc... i så fall blir det lite Scandic fremover og allerede bestilte opphold vil bli avbooket.
Står ikke en døyt om netter, så jeg er veldig spent på hvor jeg havner? Har noen bookinger i juni og er per nå top level med 58 netter. Og 400k grunnpoeng er jo helt latterlig mye når det regnes uten MVA og fratrukket vouchers
Jeg trenger ekstra netter for å beholde status og denne var jeg ikke klar over.. Men, når jeg går inn på "timeline" i appen så ser jeg at det står 0 på "qualifying nights" der jeg har overnattet på poeng. Noen som vet hva som er riktig her?
Mulig det er endret på. Jeg har sagt takk og farvel til Scandic så jeg har ingen nylige erfaringer med dette.
Mangler 1003 poeng for å kunne booke en bonusnatt (20000), og har ingen planer om noe betalt opphold. Finnes det noen muligheter for top-up av kontoen?
Trolig ikke. Her kommer det en rant som kanskje(?) ga Scandic en oppvåkning da jeg skrev akkurat hva jeg tenkte før jeg hoppet over til Strawberry. Før jeg ga opp som red level sendte jeg en klage som inkluderte; -Mangel på trumf -Fryktelig vanskelig og oppnå red level -Til tross for at red level er vanskelig og oppnå så får man det samme som man får på platinum hos Strawberry -Hotellene trenger oppussing -Bonusnetter… Kanskje 1 år siden jeg forlot Scandic som red level og ga tilbakemelding på flere av punktene jeg nevner her Gøy at de nå er på banen med trumf og nye vilkår i bonusprogrammet, men jeg er ikke overbevist enda..
I Bergen så er Scandic med Hotel Norge klart best, Thon med Rosenkratz på 2plass. Strawberry er ofte dyrare, dårligare frukost og hotella treng oppussing.
Hotell Norge er en drøm! Men det er jo fordi det gamle Radisson hotellet ble pusset opp komplett før de åpnet igjen for få år siden. Dessverre er både Grand hotell i Oslo og Hotell Norge i Bergen sjeldne unntak fra den generelle totalt nedslitte og dårlige kjeden Scandic er på de fleste lokasjoner. Faktisk merkelig at de to kvalitetshotellene ønsker å bli assosiert med Scandic....
Det kommer nok an på hvor man er, for min del har jeg gått over til Strawberry for motsatt grunn. Hotel Norge som red level er egentlig det eneste jeg savner, nesten alltid rom i øverste etasje med terrasse var en fin tid.
Absolutt ein drøm, men enig ellers ganske nedslitt bortsett fra Scanic Nidelven da. Så er jo 3 hotell, men i Oslo så er det så masse annet bra.
Nidelven er et av de mest nedslitte hotellene jeg har vært på. Rommene og spesielt sengene var utrolig dårlige når jeg bodde der høsten 22. Frokosten og lunsjen er en annen sak.
Royal i Stavanger, Bystranda i Kristiansand, Holmenkollen ev. men har ikke vært der siden oppussingen. Så er det jo en del i Sverige, Danmark og Tyskland nå og som er spennende.