Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk ikke ta melkerull i resepsjonen av en eller annen grunn. Men muffins var ok.
     
    melkoo and eventyrer like this.
  2. helges

    helges Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Anbefaler å sette resturantregningene på rommet i steden for å betale med voucher hver enkelt gang. Så kan du gjøre opp med vouchere når du sjekker ut (ev. kvelden før). Da får du et større totalbeløp på rommet som gir deg mere poeng for oppholdet.

    Er RED selv.
     
    Flyrlavt and eventyrer like this.
  3. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker å gjøre det samme som @helges , så er det jo også mulig å bruke vouchers på minibaren på de få hotellene som har det.
     
  4. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Sjekket ut av et Scandic i Bergen i dag... Spurte om sen utsjekk til kl 14:00. Medlemsfordelene indikerer at det er mulighet for sen utsjekk til kl 16:00 ved ledig kapasitet.

    Det var selvfølgelig helt umulig å sjekke ut kl 14:00. Derimot kunne jeg gjerne kjøpe den samme utsjekkingen for 250 kr.

    Scandic i et nøtteskall.
     
  5. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde jeg fått en slik beskjed hadde jeg klikket i vinkel og krevd å få snakke med resepsjonssjefen. Som Red hadde jeg aldri akseptert noe sånt.
     
    skrosvik, tobeornot999 and Flyrlavt like this.
  6. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    NCC har garantert sen utsjekk 1800 for platinum :D
     
    skrosvik, tobeornot999 and Grooo like this.
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Latterlig. Level 3 og høyere har jo dette som en fordel. Håper du sender inn klage.
     
    skrosvik and tobeornot999 like this.
  8. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er Level 3 i Friends, og har dessverre enda til gode å få innvilget "Sen utsjekk" på Scandic Grand Tromsø. Bodde en periode flere ganger her. Har etter hvert gitt opp og bor nå på Choice der det er mulig. Har blitt Platinum i Choice, og tror jeg fortsetter med der.
     
    skrosvik and tobeornot999 like this.
  9. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Gjorde det. Fikk sånn fint copy and paste svar tilbake. Som forøvrig gikk mer på hvorfor OPPGRADERINGER ikke er en medlemsfordel. Og nå var det ikke oppgraderinger jeg klagde på, men sen utsjekk - som faktisk er en nivåfordel. Ordlyden i medlemsvilkårene gjør at disse medlemsfordelene er svært lite verdt. Scandic Friends er "mulighetenes" program :D
     
  10. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Årets bookingkoder og priser for gavekort standard dobbeltrom:
    VOSNO23 - NOK 1250,-
    VOSSE23 - SEK 1000,-
    VOSDK23 - DKK 900,-
    VOSFI23 - EUR 99,-
     
    freddyen, eventyrer and GlennDi like this.
  11. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan fungerer dette i praksis?
     
  12. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Like til venstre for søkeknappen "Se rom og priser" finnes en nedtrekkspil. Klikk på den og sett inn bookingkoden. Søketreffene vil angi om det finnes ledige gavekortrom. Må bytte kode avhengig av hvilket land du søker i.
    Gavekort kan kjøpes hvis du klikker deg inn på "Tilbud" på den norske siden men du må bytte til se/dk/fi for å kjøpe andre gavekort.
     
    GlennDi liker dette
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre ikke hverdagskost å ikke føle at jeg er på et sykehus når jeg er innom Scandic og da fortjener vel grand central i Helsinki en liten post.
    Status: Red level
    Booket: Classic double som var det billigste
    Oppgradering: 6 steg opp til superior plus. Bare 2 steg unna de 8 stegene som top og red level vanligvis får på Norge i Bergen.
    Lengde: 1 natt
    Ellers? Prøvde meg på tidlig innsjekk, Scandic er vanligvis veldig god på dette, men her brydde de seg faktisk ikke med å sjekke bookingen min engang. Mulig dette hadde gått om resepsjonisten hadde fått med seg at jeg er red level, men ok.

    Ganske stort hotell med lange korridorer
    IMG_1429.jpeg
    Ikke det fineste rommet, men absolutt langt over det jeg er vant med på de fleste av hotellene i kjeden
    IMG_1432.jpeg
    Nedtur med dusj i badekar, men i motsetning til Radisson natten før så er i det minste dusjhode i en høyde som fungerer for oss som er over 1.50

    IMG_1434.jpeg
    Alt i alt veldig greit dette her, men dessverre er det en gjenganger at hotellene som ikke er Scandic sine egne gruser resten. Sett bort fra president suiter som like gjerne kunne vært standard rom på litt finere hotell så er oppgraderingene ofte størst på hotellene som egentlig ikke er Scandic, men kun medlem av kjeden.
    Blir litt som at de beste opplevelsene som EBD ofte er med de innleide selskapene, og ikke SAS selv :p
     
  14. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har holdt meg til Nordic Choice (platinum der), tenkte meg å teste ut Scandic Friends fremover. Jeg ble "bumpet" opp til level 3 med en gang, og lurer på om det er noen måter jeg bør navigere rundt på for å tjene opp mest mulig poeng?

    Jeg har prøvd å se etter kredittkort, men finner kun et svenskt et. Har ikke scandic det i Norge?

    I samme slengen booket jeg en langhelg hos scandic, kan jeg da forvente bedre rom enn bestilt? Evt "andre goder"?

    På forhånd takk for all bistand
     
    Flymunda liker dette
  15. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
     
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig sent svar fra meg. Min erfaring er at man i slike tilfeller bare betaler for "fordelen" og sender klage i etterkant. Quality Nacka i Sverige har en prøvd seg på det samme hos meg... det gikk ikke mer enn 72 timer før pengene var tilbake på kortet. Og ettersom noen faktisk har en jobb med å rette opp i det i etterkant er det en reell sjanse at hotellet får en smekk på fingrene. Selvfølgelig ingen garanti på at det alltid fungerer.
     
    eventyrer liker dette
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har dessverre ingen gode tips for opptjening av poeng, men de kjører av og til 2x på kvalifiserende netter. Hos scandic så teller også netter på poeng som kvalifiserende netter, så om man har noen poeng når kampanjene kommer så kan man gå «gratis» videre mot neste nivå samtidig som alle netter teller 2x.
     
  18. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ta nok en oppdatering på hotell som egentlig ikke er Scandic
    Skal videre fra ARN på Torsdag og tok gjerne noen dager i Stockholm først. Litt overrasket når jeg la merke til prisene, hotell er svindyrt her akkurat nå. Da var det greit at jeg kunne punge ut med poeng her før jeg betaler med poeng for Clarion på ARN
    Hotell: Haymarket
    Status: Red
    Lengde: 1 natt
    Booket: Cozy single sleep
    Oppgradert: Ja, 7 nivå til grande double
    IMG_1484.jpeg
    Ja? Egentlig skuffet her, hotellet virker fint og personalet er som alt annet enn på Scandic sine egne hotell, over forventningene.
    Syns uansett dette rommet var litt trist da dette faktisk er siste kategori før junior suite.
    Måtte nok tatt rommet til Harry Potter under trappen hadde jeg fått kategorien jeg egentlig bestilte.
     
    Last edited: 23. mai 2023
    jonss, Spielhaug, livinspeed and 2 others like this.
  19. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Ut fra dette, er det slik å forstå at det er rundt 90 netter som må til for Red, eller henger den bare igjen på 45 siden nivået ikke er flyttet til top enda?
    [​IMG]
     
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vel hatt en plass mellom 70 og 80 de gangene jeg har kvalifisert.
     
    livinspeed liker dette

Del denne siden