Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Kan se ut som at scandic også har gjort litt om på mulighetene for å se oppgraderinger i appen.
    Før kunne man se oppgradert kategori inne på siden "informasjon om bestillingen", de siste månedene har jeg ofte opplevd at det kun står bestilt kategori helt frem til jeg har sjekket inn.

    Det viser seg derimot at om man nå går inn på "endre opphold" så kan det virke som at den siden har oppført kategorien man er oppgradert til så fort hotellet gir deg en oppgradering. Har flere ganger sjekket noen dager i forkant og det stemmer bra så langt.

    Usikker på om dette er bevisst eller om det bare er en bug.
     
    Last edited: 24. nov 2022
    tobeornot999 and eventyrer like this.
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått match fra NCC Platinum til Scandic Top level. Kan ikke se at det står noe i fordelene om oppgradering, men hva er erfaringene her?
     
  3. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    For litt over ett år siden "fjernet" scandic oppgradering som fordel og begrunnet det med mye forvirring rundt denne fordelen. Jeg gikk fra top til red omtrent samtidig som dette skjedde, men syns egentlig hotellene ble bedre på oppgraderinger etter dette. De oppgraderer fortsatt, det er bare ikke oppført som en fordel lengre.
    Som red level er det meget sjeldent at jeg ikke blir oppgradert, og i noen av tilfellene har det åpenbart vert nyansatte i resepsjon, så mulig det ligger noe i det også. Varierer litt fra hotell til hotell, men får vanligvis en kategori eller to opp. Innimellom har jeg opplevd oppgradering fra laveste til høyeste også.
    Har bekjente som er top level og de får ofte de samme oppgraderingene som jeg opplever å få som red.
     
    Gullars and eventyrer like this.
  4. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært Top et års tid nå, og opplever nesten alltid å bli oppgradert et nivå. Eneste unntaket har vært med stappfullt hotell, men da er det vel sjelden muligheter uansett. Tidligere i år, før trafikken tok seg opp igjen så kunne jeg oppleve å bli oppgradert fra enkeltrom til suite. Nå i høst har imidlertid det som regel vært fra enkelt/standardrom til en eller annen form for superior. Et par ganger jeg har fått familierom også, som jo er litt større, men ikke sååå flott oppgradering.
     
    Gullars liker dette
  5. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Måtte du gjøre noe annet enn å vise at du var Platinum? Hvor lenge varer status-match?
     
    tobeornot999 liker dette
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Top virker faktisk så bra at det føles egentlig litt unødvendig å gå for red om man i utgangspunktet ikke kvalifiserer.
    Som red kan jeg gi bort top, og han jeg ga top til fikk faktisk høyere kategori enn meg på hotel norge når vi nylig sjekket inn samme dag, forskjellen var at han kun hadde 1 natt og jeg hadde 4. Vil jo tro at manglende tilgjengelighet hadde litt å si her da kategorien han fikk var utsolgt de neste dagene, men vil uansett si at top absolutt har god verdi.
     
    Gullars liker dette
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan søkte du matching?
     
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte bare sende mail til [email protected]. Viste screenshot av opptjening hos NCC i inneværende periode og besvarte fem spørsmål jeg fikk i retur. Fikk match til top level i ett år og doble netter på de fem første bookingene.
     
    Last edited: 27. nov 2022
    Spielhaug, eventyrer, Grooo and 3 others like this.
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    takk for tips Gullars. Prøver jeg meg også med Lifetime gold og 4 år NCC plat
     
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er opptjeningen videre? Teller nettene nå fra de 45 som kreves for top level eller går det fra null? Om det teller fra 45 så mangler du trolig 20 overnattinger på x2 for å nå red som jeg tror er på 85 :)
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Aner ikke…
     
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk svar ganske kjapt. Matching er mulig (ikke lenge siden det var HELT umulig), men jeg måtte svare på en del spørsmål til tross for at jeg kan dokumentere alt for mange reisedøgn.
    Får se hva de faller ned på.
     
    eventyrer liker dette
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm, jeg har ikke sjans til å opprettholde scandic red det kommende året dessverre.
    Mulig det går om jeg kan jukse meg til top og i tillegg treffe på god utnytelse av 2x, tror uansett ikke det er noe vits i å gå for dette da top tydeligvis gir så og si samme som red. Har hatt noen hakeslepp fra resepsjonister som plutselig opptrer som at de er i førstegangstjeneste i det jeg har sjekket inn som red, men syns uansett ikke det er noe veldig spesielt med denne statusen. Får i beste fall fortsette med top med mindre skjebnen skulle ha det til at jeg fortsetter som red :)
     
    tobeornot999 liker dette
  14. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Er listen over hotell med redusert poengpris vekk igjen, etter er det bare jeg som er dårlig på å lete?

    Edit:
    Og etter litt mer leting fant jeg lenke inne på Scandic, men den førte til en side som lurte på om jeg hadde gått meg vill...
     
    Last edited: 07. jan 2023
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Den "vanlige" oversikten er nede. Det er mulig å se her også, men den er nok ikke helt oppdatert da de eneste hotellene med redusert pris er i Finland.
     
  16. astrix

    astrix Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
  17. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Screenshot_20230114_230053_Chrome.jpg Bra bra!
    Men er vi sikre på at Honningsvåg er i Hamar og Sandefjord i Bodø?
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir noen netter på Scandic fremover. Har ikke bodd er på flere år, men har som tidligere nevnt i tråden fått matchet meg til top level. Hvilke triks bør jeg kjenne til? Jeg ser for eksempel at jeg kan velge mellom restaurantvoucher på 150 og 850 poeng. Det virker altså som at voucher er å foretrekke gitt at man har behov for mat/drikke?
     
    tobeornot999 and eventyrer like this.
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Helt klart restaurantvoucher, om du husker å bruke den.

    Hvis ikke de har endret reglene, fungerer den til en farris og snacks i resepsjons-shoppingsonen. Så dermed er det letter å "plukke med noe" enn feks hos Choice, hvor hvertfall jeg selv alltid går glipp av voucheren fordi jeg ikke gidder å sitte på hotellrestauranten de fleste steder.

    850 Scandic-poeng, som er alternativet, er praktisk talt ingenting.
     
    Gullars and eventyrer like this.
  20. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Dessverre er prisen på gavekort økt fra 900,- til 1250,- fra nyttår. De har også ny bookingkode som er VOSNO23
     

Del denne siden