Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,252
    Likes mottatt:
    21,962
    Bonuspoeng:
    183
    Medlemsrabatten er 10%, så om den er langt under 12% lønner den seg vel ikke?
    Verdt sjekke ut OBOS rabatten til NC om du er medlem, den er ofte bedre en medlemsrabatten samt gir samme fordeler og viatrumf.
     
    Last edited: 21. sept 2022
    eventyrer liker dette
  2. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    1,423
    Bonuspoeng:
    93
    eventyrer and Emma like this.
  3. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    928
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Som @tobeornot999 sier også så gir ikke Scandic noen gode priser lengre. Den forrige avtalen vi hadde hos oss var svært gunstig men den gjaldt bare på ett hotell. Jeg tror de nå har gått helt bort fra slike konsept og gir kun en avtale som gjelder alle hotellene. Hvis dere vanligvis bare bruker et fåtall hoteller (kanskje bare ett) så er de andre kjedene mye bedre i å gi et tilpasset tilbud.
     
  4. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Overnatting med gavekort, gir det poeng?
     
  5. astrix

    astrix Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Er det disse gavekortene Scandic selger for 900/999kr nå, som dekker en natt du tenker på, så ja, disse regnes som en vanlig betalt natt og gir poeng+statusnetter+restaurantkupong som vanlig. Poengberegning etter pris på gavekortet.

    Finnes diverse andre "gavekort"-varianter "internt" i Scandic-systemet. Typisk når noen av diverse grunner har fått utdelt gratis netter. Disse gir normalt ingen type opptjening.

    Hender resepsjonisten i farta ikke helt ser hva som er hva, sånn at en må purre på restaurantkupongen.
     
    tombom liker dette
  6. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Supert. Ja tenkte på NOK 900/999 gavekortene.
    Da beregnes grunnpoeng ut fra 2/2,5 (statusmultiplikator) x NOK 900 fratrukket mva?
     
  7. astrix

    astrix Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Stemmer!
     
    tombom liker dette
  8. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Har prøvd å lese denne tråden men finner ikke svaret. Har aldri brydd med med Friends fordi man ikke får både scandic poeng og EB. Så jeg har alltid bare valg EB når jeg sjekker inn. Men teller nettene mot neste nivå i programmet selv om jeg velger EB? Sånn at det kanskje kan bli noen oppgraderinger hist og der? Eller forsvinner alle Friends fordelen om man velger å registrere EB?
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Logg inn på scandic og trykk på "mine sider", bla litt ned og der finner du oversikten over alle oppholdene dine. Om du ser under "kvalifiserende netter" så ser du om noe er blitt registrert.
     
  10. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er ikke medlem så har ingenting registrert. Har som sagt i posten alltid bare registrert EB.
    Spørsmålet er om dret er vits å melde seg inn om jeg vil ha EB når jeg bos hos Scandic? Vil nettene da telle mot nytt nivå i Friends programmet?
     
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Aha, misforstod.
    Aner ikke, men hvorfor oppretter du ikke bare medlemskap og legger inn bookingene der fremover? Da får du jo svar på om du får både EB og kvalifiserende netter.
     
  12. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Booker ikke selv og vet sjelden hvor jeg skal bo før tidligst dagen før
    Men jo, jeg kan bare melde meg inn selvsagt.
     
  13. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    * Hvis du velger å tjene EuroBonus-poeng under oppholdet, vil du ikke tjene Scandic Friends-poeng eller få dine Scandic Friends-fordeler.

    Sakset fra hjemmesiden og besvarer vel mitt eget spm. Tolker vel dette som at hvis man vil ha EB, må man si farvel til oppgraderinger og tellende netter mot nytt level også? Noen erfaringer med hvordan dette blir praktisert?
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Scandic poengene er nesten ikke verdt noe som helst. Og det samme gjelder medlemsnivåene. Har vært oppunder (men ikke over) top - level I mange år, men knapt sett noen fordeler.

    Så hvis du først liker å få SAS poeng, er mitt råd å fortsette med det og droppe Scandic points fullstendig.

    Begge deler får du uansett ikke. Som du selv skrev fra vilkårene.
     
    jonss and Staralliance like this.
  15. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    tobeornot999 liker dette
  16. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Nei, skjønner at jeg ikke får poeng begge steder. Det jeg egentlig lurte på var om man kan samle netter mot nytt nivå selv om man velger EB opptjening. Slik at man kan evt få både EB og oppgradering av rom f. eks? Men det ser vel ikke sånn ut etter det jeg fortsår.
     
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Din erfaring med medlemsprogrammet er veldig annerledes enn min. Syns programmet ble bedre etter at de på papiret gjorde det dårligere for rundt ett år siden.
    Poengene er nærmest verdiløse på alt annet enn bonusnetter, men med 3x poengopptjening som top og red level så blir det fort poeng til bonusnetter som begynner på 10 000. Syns scandic friends har noen fine fordeler som f.eks NCC ikke kan by på :)
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke merket forskjell etter endringen, men har heller ikke brukt dem veldig masse siste år. Etter mye bruk i 5+ år før det igjen.

    Mest noen private bookinger i nyere tid for å bruke opp poengene jeg fortsatt har hos dem.

    NCC er min nye favoritt istedet. Og der vanker det alltid oppgradering.
     
    Staralliance liker dette
  19. copes

    copes Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen her som vil selge meg et bonusmedlemskap? I så fall, send meg en PM med screenshot av "my profile"-siden din, så kan vi bli enige om en god pris.
     
  20. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    187
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Altså, du ønsker å overta noen andre sine profilsider med deres historikk for å kjapt komme opp på et høyt medlemsnivå?
    I Profil siden legges det blant annet inn fødselsdato og navn, så dette vil ikke fungere i praksis.
     
    markus liker dette

Del denne siden