Scandic Hotels og Scandic Friends

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 28. jan 2014.

  1. tgi

    tgi Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Tidligere var det mulig å kjøpe bonus-overnatting til redusert pris på et utvalg hoteller. Det var normalt tilgjengelig et visst antall hoteller den neste måneden eller to.
    Nå ser det ut til at denne fordelen ikke finnes mer. Er det noen som vet? For meg var dette den beste måten å bruke Scandic-bonus-poengene på. Finnes det noen andre lønnsomme måter å bruke poengene på?
     
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    3,464
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer meg ikke inn på den tidligere siden for redusert pris, men her finner du full oversikt over hvor mange poeng de ulike hotellene tar.
     
    tgi liker dette
  3. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan se ut til at oversikten over bonusnetter til redusert pris er kommet tilbake.
     
    tgi and tobeornot999 like this.
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    3,464
    Bonuspoeng:
    113
    Var trolig nede for oppdatering da.
    Stavanger Park for 12500 i Desember er en meget god deal, store fine rom som ligger noen hakk over standarden hos scandic.
     
    tgi and Spielhaug like this.
  5. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Har prøvd ulike bookingkoder og funnet ut at VOSDK fungerer i Danmark og VOSSE i Sverige. Regner med man må kjøpe egne gavekort for disse.
    Noen som vet av andre som fungerer i DK/SE/FI?
     
    eventyrer liker dette
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,768
    Likes mottatt:
    7,717
    Bonuspoeng:
    183
    Disse minner mistenkelig om kodene jeg hadde på gavekort gitt fra hotellet som 1 gratis natt erstatning for opphold med mangler (tomt for frokost, i mitt tilfelle).

    I så fall må man levere det fysiske, kredittkort-størrelse papp-kortet i resepsjonen ved innsjekk. Selv om de ikke er noen sjekk på at du har gavekortet online ved bestilling av rommet.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,772
    Likes mottatt:
    21,983
    Bonuspoeng:
    293
    Har 4000 Scandic-poeng som går ut i slutten av november, og 2000 til en gang i løpet av neste år. Er det noen som vil ha de eller har andre tips til hva jeg kan gjøre med de? Kommer ikke til å bestille et opphold og det er ikke engang nok til en pakke Ahlgrens biler i shopen..
     
  8. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er ikke medlem i Scandic Friends enda, men bor allikevel en del på Scandic i forbindelse med konferanser, så vurderer å melde meg inn.
    Er det noe som helst å hente i Scandic Friends ved konferansebookinger, slik som det er hos NCC?
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,768
    Likes mottatt:
    7,717
    Bonuspoeng:
    183
    Helt minimalt. De har en fast, lav poengsum de tildeler deltagerne av konferansen.

    Husker ikke presis mengden av poeng, bare at jeg ble overrasket da jeg oppdaget at det var under halvparten av nivået jeg ville oppnådd dersom jeg booket selv (som jeg også ofte gjorde, på samme hotell: Hotell Norge, i Bergen)
     
  10. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Jo, men det stemmer bra med min erfaring hos NCC. Ca. under halvparten.
    Dessuten vil jeg vel oppnå poeng for det jeg setter på regning på rommet også?
    Litt poeng er bedre enn ingen poeng:D
     
    holmen and tobeornot999 like this.
  11. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Maksimer inntjening, ta også Finnair Pluspoeng: https://www.scandichotels.no/scandic-friends/fordeler-og-nivaer/partnere/finnair-plus
    Om du aldri flyr med Finnair så kan du bruke Pluspoengene til å kjøpe hotelltjenester (for eksempel NCC poeng!): https://www.finnairshop.com/en/finnair-plus-awards-and-products/hotels
     
    Gullars, Erlingni and Flyrlavt like this.
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    3,464
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg tolker det så må man ha 46 overnattinger hos scandic for å oppnå 23000 poeng hos finnair som deretter gir 7500 poeng hos NCC, ikke akkurat enorm verdi, men allikevel mer verdi enn hva man får med sas som ikke kan kombineres med scandic friends :)
     
  13. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ikke godt betalt nei men det er jo tross alt gratis! Og det finnes sikkert mer fornuftige deals å bruke Pluspoeng på også...
     
  14. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    3,464
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo uansett bedre enn å ta opptjeningen via sas som resulterer i ingen fordeler og null opptjening hos scandic ja ;)
     
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    3,464
    Bonuspoeng:
    113
    Scandic har en spørreundersøkelse hvor de spør om hva jeg syns om en fordel som de egentlig har fjernet.
    4356D493-6041-4905-B22F-4C9C8F7E30B2.jpeg
     
  16. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,199
    Likes mottatt:
    22,568
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde et besøk på Scandic Alexandra Molde forrige Søn/Man.
    Siden forskjellen fra dobbeltrom til suite var på kun 200 kr, så bestilte vi suite til kr 1400.
    Ble overasket over hvor fint rommet var.
    Her er stuen


    b1.JPG

    Det er en fin balkong tilgjengelig også.
    Soverommet med egen utgang til balkong.

    b2.JPG

    Badet som er tilknyttet soverommet

    b3.JPG

    Ekstra toalett i gangen

    b4.JPG

    Garderobe

    b5.JPG

    I rom beskrivelsen er det ikke nevnt noe kjøleskap, men det var det bak en dør i veggen.

    b7.JPG

    Innholdet er medbrakt.
    Rom oversikt 6 etg

    b8.JPG

    De har også en Master suite som man kan se til venstre på romoversikten, den har en trapp opp til 7.etg for mer plass og en stor takterrasse. Denne kan kun bestilles direkte med hotellet og koster uansett 8000 kr pr natt.

    Jr hadde bestilt seg et enkeltrom, men fikk tildelt et familierom i 3.etg

    b9.JPG

    b10.JPG

    Balkong her også

    b11.JPG

    Så fin oppgradering for han som kun er på Level 1

    Frokosten var super

    b12.JPG

    Stort utvalg

    b13.JPG

    Har bodd noen ganger på Scandic Seilet før, men etter dette oppholdet på Alexandra velger jeg dette neste gang pga litt mer sjarm.
     
    NoLimit, Flyrlavt, eventyrer and 3 others like this.
  17. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    3,464
    Bonuspoeng:
    113
    Scandic sine nye/nyoppussede hotell er generelt ganske ok. Dessverre har de fryktelig mye som er gammelt, slitent og kjedelig.
     
    tobeornot999 liker dette
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    934
    Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    93
    Scandic Karasjok er min favoritt i den kategorien, men de ansatte var de blideste jeg har vært borti noen gang og gaven på rommet overgikk alt jeg har fått andre steder (en stor pakke sjokoladetrøfler og en pakke drops). Til sammenligning gav Hotel Norge i Bergen meg en liten pakke bakevarer eller noen ganger en knøttliten pose popcorn som smakte helt jevlig.

    Konklusjonen er at det er i Nord-Norge de triveligste folkene og de største gavene er! ;)
     
  19. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Legg på en "S", så har du koden for superium rom.
    VOSDKS for Danmark og VOSSES for Sverige.
     
    tobeornot999 and tombom like this.
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    3,464
    Bonuspoeng:
    113
    Hotel Norge er uten tvil min favoritt når det kommer til scandic, men de kan så absolutt bli bedre på velkomstgavene, er ikke mange av de jeg har fått som faktisk smakte godt.
     
    tobeornot999 and October like this.

Del denne siden