Om jeg ikke husker feil så har vel dette tilbudet vert tilgjengelig i flere år, tror det ligger info på nettsidene en plass, men finner det ikke i farten. Interessant at de gjør individuelle vurderinger, jeg prøvde å gå andre veien og tenkte at Scandic red level burde gi gode muligheter for statusmatch hos NCC, men nope.
Mulig det, uten at jeg har sett det. Uansett unngår jeg Scandic alle steder jeg kan. Litt som jeg gjør med Thon. Slitne, dårlige og siste-valg-hoteller jevnt over. Men noen ganger er de alene om å ha et hotell på riktig sted, og såpass mye at jeg har level-3 hos Scandic kun på grunn av spend - ikke noen statusmatch. Hederlig unntak er noen OK Scandic steder på Jylland, og et par unntak som ikke er egentlig Scandic, som Hotell Norge (BGO) og Grand (OSL) i Norge. I CPH kan jeg ellers anbefale Kødbyen Scandic. Men først og fremst fordi det er en ganske ny bygning og har en god plassering. Blir sliten om få år, dessverre.
Jepp, med noen få unntak så syns jeg Scandic holder en lavere standard enn NC, som er litt av grunnen til at jeg nesten har gått helt bort fra Scandic.
Ja. Jeg får 3x poengopptjening på red level, forrige besøk kostet ca 2400 kroner og jeg satt igjen med 7200 poeng. Husker ikke hva jeg fikk på de tidligere nivåene.
Får som regel oppgraderinger, som level 3. Men husker ærlig talt ikke om det var slik ved level 2 også. Er veldig av og på med Scandic ut fra hvem som har hoteller der jeg er (særlig Danmark), og generelt er Scandic såpass dårlige at jeg går for Choice istedet der det er mulig. Men se meldingen min for rundt 10 poster siden I denne tråden, for unntak. Men inntrykket mitt generelt er at de (i motsetning til Choice) prøver å gi litt til også medlemmene som ikke er på toppnivået.
Jeg har gått til level 3, og merker egentlig ingen forskjell fra laveste nivå. Så langt har jeg ennå tilgode å bli oppgradert, eller få noen andre fordeler (med unntak av voucher ved innsjekk). Har forsøkt meg på sen utsjekk noen ganger, men fånyttes. Har derfor bestemt meg for å satse på Choice framover.
Opplever det som 50/50 om jeg blir oppgradert eller ikke som lvl 3. Ellers er det vel stort sett kun vouchers jeg merker det på. Må nok skifte til noe annet da Scandic i grunn er en ganske kjedelig kjede (med noen hederlige unntak), men da det stort sett ikke finnes internasjonale kjeder i Norge er det litt vanskelig å se hva som skal kunne gi verdi på utenlandsturer.
Jeg ville ikke forventet så mye fra level 3 som er like langt fra øverste nivå som sølv hos NCC…. Når det kommer til oppgraderinger så er ikke dette oppført som fordel for red level engang. Av flere titalls opphold kan jeg uansett kun huske en gang jeg ikke fikk oppgradering. Det hadde muligens litt å gjør med resepsjonisten som ved innsjekk ga uttrykk for at hun var helt fersk i jobben.
Har Red Level og kan si at det variere ut ifra destinasjon og lengde på opphold. Min erfaring er at ved lengre perioders opphold så er det vanskeligere med oppgradering (10dager++). Ved korte opphold så bruker jeg som oftest å bli oppgradert.
Hm. Er jo rart å høre det dere skriver med Level 3 til og med. Både Choice og spesielt Radisson bjudar jo på en oppgradering støtt og stadig. Gidder nok ikke gå for 3 da.
Flere her som ikke er overvettes imponert over Scandic. Ikke verdens mest spektakulære kjede, men likevel. Har ikke så veldig mye ulik erfaring, men synes jo i hvert fall de leverer (veldig) bra på Havet i Bodø, Seilet i Molde og Torget i Bergen. En kollega fikk suite i Bodø på en jobbtur, den var i verdensklasse! Fikk snap, nærmeste jeg kom. Hva er beste/verste erfaring ellers her på forumet?
Beste: Hotell Norge, lett. Oppgradering til suitene ut mot springvannparken (hva den nå heter) i Bergen, sorry at jeg vet så lite om byen - de lokale blir nok sure her. Verste: Mange, spredt jevnt rundt på Jylland, og også feks Holbergs plass i Oslo.
Springvannparken! Kan umulig tenke meg at bergensere blir sure over at ikke vi andre kan byen deres på rams. (Digger Bergen altså, hilsen østlending.)
Etter 34 opphold i Norge som red level hvor jeg kun har opplevd 1 gang å ikke bli oppgradert så er jeg jo en smule skuffet. Har i løpet av de siste dagene ikke blitt oppgradert i Danmark, i dag sjekket jeg inn på Scandic i Tyskland og her var det samme storyen. Måtte i tillegg kommentere at jeg ønskte voucher da det virket som at dette var noe resepsjonisten ikke hadde tenkt på. Andre red level her inne som også har inntrykk av at red level ikke er så bra i andre land? Jeg skal til Finland om noen dager og har nok en gang Scandic, spent på om det er samme greia der også. For all del, jeg får jo det jeg betaler for, men har vel kanskje blitt en smule bortskjemt over det siste året
Jeg var på Scandic Ålborg city for noen måneder siden og da fikk jeg oppgradering til beste rom, hilsen på rommet med litt godteri pluss vocuhers ved innsjekk. Virket som det var godt med belegg også (men ikke helt fult). Det er det eneste oppholdet jeg har hatt på Scandic utenlands etter jeg ble Red. Sikkert det siste også etter at Scandic gav et elendig firmaavtale-tilbud til oss (20% dyrere enn Radisson hvor jeg også er Plat så det er en no-brainer å flytte fra Scandic).
Da er din erfaring helt motsatt av min og det er jo mulig jeg bare har vert veldig uheldig. Får ta en konklusjon etter mitt opphold på Marski By Scandic i neste uke, de har mye ledig i de øvre kategorier.
Dette rommet er i det «ny» bygget , riktignok er bygget nesten 2 år gammelt nå. Har blitt brukt som karantene og flyktningshotell frem til nå. Nå var jeg bare innom en snartur ifm jobb, så har ikke opplevd det som gjest. Rom i den nye delen har vinduer fra gulv til tak, noen med meget romslig dusj hvor man fint kan være 5-6 personer inne samtidig (ikke prøvd, bare et røfflig anslag) I 9.etg har rommene stor terrasse.
Litt off topic: Er det egentlig noe særlig å spare på disse firma avtalene? Jeg har i en periode jobbet for en kunde med 400 ansatte og ble bedt om å bruke firmaavtalen. Jeg vil ikke gå inn i detaljer, men det var tre hotellkjeder dem hadde avtale med og ingen av dem ga mer enn 12% rabatt i forhold til offentlig tilgjengelig, fleksibel pris. Og denne kunden hadde helt sikkert mange overnattinger i året.
Finnes sikkert mange forskjellige avtaler, men jeg har en Choice avtale gjennom jobben som gir litt rabatt. Langt under 12%, men helt fleksible bestillinger til prisen av rabattert, forhåndsbetalt rom ofte. Scandic-avtalen er en felles-greie med flere bedrifter, og den er ikke mye å skryte av. Det er jo ikke hotellene deres heller, i det store og hele Thon varierer veldig, og det virker nesten som de forsøker seg på en dynamisk prising som ikke egentlig fungerer så godt men istedet er litt random.