Seoul

Tråd i 'Reisemål' startet av Kimmam, 25. des 2013.

1. Bri1

Bri1 Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Det var også min erfaring når jeg flydde hjem. Slik jeg forsto det av skjermene på terminal 2 så har SAS per nå alltid sine innsjekk ved område K

2. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    113
    Noen nylige erfaringer med turer til DMZ? Trenger ikke privattur denne gangen. Blir mest for den yngste arvingen å ha vært der.

Hvor bør vi hoppe på en tur for å få sitte sammen på buss, men ikke kjøre halve Seoul rundt før vi begynner kjøre nordover?

Er det noen turer som går direkte fra Seoul station?

Slutter alle turer ved city hall? Tenkte halvdagstur så kjører jeg heller fullt opplegg en gang når hele familien er med.

Er det andre steder dere kan anbefale å bestille fra (forsøker å unngå tripadvisor, klook, viatour og alle disse globale tilbyderne).

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,915
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert mulig å finne noe utenom de store byråene, men hvorfor det? Vår tilbyder var Korea Time Tour, mulig du kan finne de direkte på web. De startet på Myeongdong via City Hall.
    Helt grei busstur, innom Tunnel 3, DMZ og hengebro. Den siste var litt meh. Dette var i begynnelsen av mai

Christian liker dette
  4. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    1,008
    Bonuspoeng:
    93
    Du spør vel egentlig ikke om andre aktiviteter, men vil bare tipse deg om en morsom aktivitet siden du reiser med barn. Barn i alle aldre vil kose seg på NANTA.

Vanskelig å beskrive, men dette sier AI:
    NANTA is a famous South Korean non-verbal comedy theatrical show that tells the story of three chaotic chefs trying to prepare a wedding banquet in a strict time limit.

Det er skikkelig "slap-stick" humor som alle forstår og du trenger ikke kunne koreansk. Ligger korte filmsnutter på youtube du kan sjekke ut.

geddi liker dette
  5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips. Tenker det ikke er noen grunn til at svære multinationale selskaper skal få stikke av med 20-25% av det jeg betaler.

6. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,603
    Bonuspoeng:
    293
    Synes det er en god tanke selv, og bryter prinsippet stadig vekk ved å få mine 7% kickback fra hotels......

7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,616
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener å ha sett grupper som kjører direkte til DMZ fra oppmøtesteder som f.eks Myeongdong-området hos GetYourGuide.

8. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    5,099
    Bonuspoeng:
    183
    Nanta kan anbefales! Jump også, som er morsommere for barn.

Når det gjelder DMZ tour så vær oppmerksom på at det ikke lengre er mulig å komme inn til JSA, området med grensestrek og blå hus på tvers over grensen. Har vært stengt siden en amerikansk soldat løp over for noen år siden.

Edit:
    Det var ikke Kicks forestillingen het, men Jump. Har rettet opp.

Last edited: 11. juni 2026
  9. Bri1

Bri1 Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Vår guide forrige uke sa JSA skal åpne opp igjen neste år og at det blir åpnet for at turer går dit igjen.

Leverandøren av vår DMZ tur var "I love Seoul Tour", vi bestilte riktig nok gjennom getyourguide men man kan nok bestille direkte på nettsidene deres. Turen både startet og sluttet i Myeongdong og stoppet en gang for å hente 2 andre passasjerer før turen gikk videre. Var innom hengebruen, tunnel 3, Unification Village og observatoriet.

kongenamundsen liker dette

Del denne siden