Seoul

Tråd i 'Reisemål' startet av Kimmam, 25. des 2013.

1. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket også Unseo nå som ligger rett ved flyplassen, her er enda flere åpne restauranter tidlig.

Screenshot_20241008_122234_NAVER Map.jpg

mrt liker dette
  2. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Nydelig! Skulle gjerne gitt deg tusen likes. Jeg kan (nesten) bruke NAVER selv også når jeg tenker meg om :p

geddi liker dette
  3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,386
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har tips til sider man finner kpop-konserter? 11-åringen skal bli med en tur i april, og er sugen på slikt…

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,347
    Bonuspoeng:
    293
    0,2 sekunder på Google ;)

Based on the search results, here are some of the most prominent venues in Seoul for K-pop concerts:

• Gocheok Sky Dome: This is one of the largest indoor venues and a common location for major concerts and music festivals, including world tours by major K-pop groups.

• Olympic Gymnastics Arena (KSPO Dome): Located in the Olympic Park, this is a very popular venue for large-scale concerts.

• Olympic Hall: Also in the Olympic Park, this hall hosts concerts for famous Korean artists and K-pop idol groups.

• Jamsil Sports Complex (Jamsil Olympic Stadium): The main stadium here is used for massive concerts and music festivals, often featuring multiple artists.

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,386
    Bonuspoeng:
    183
    Takker, jeg søkte på Google jeg også, men fikk brukte vel andre søkeord og fikk bare masse koreansk gibberish… Men nå kommer jeg meg videre!

6. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg planlegger å lande tirsdag på ICN, overnatte der 1-2 netter før jeg reiser til KIX/HND, for så å komme tilbake til ICN og overnatte 1-2 netter. Leker med tanken å bare overnatte i Incheon området og heller dra inn til Seoul ved behov. Spørsmålet er, er det billigere å bo i Incheon eller blir det bare sløs av tid?

Målet i Seoul er mat, (elektronikk) shopping.

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bodde siste natt på et veldig billig hotell nær Unseo togstoppet (siste før flyplassen), men togturen fra Seoul var litt dryg (50+ min) så for din reise ville jeg nok valgt 2 netter inne i Seoul. Prisforskjellen i kroner er ikke så stor, jeg betalte vel 400kr ved Unseo og så hotell nede i 600kr inne i Seoul med ok ratings.

mrt liker dette
  8. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil anbefale Seoul også. Ville ikke ha bodd lengre enn en kort overnatting i Unseo.

Hvis du vil bo i Incheon, så er det et fint område mellom Incheon og Sinpo stasjon. Mange tradisjonelle hus i japansk stil fra den tiden Korea var kolonisert. Her er det mange kafeer, gatebutikker, restauranter og uteliv.

I nærheten finner man MacArthur Park og landing, som er området hvor amerikanske styrker kom inn til Korea krigen og splittet de Nord-Koreanske styrkene.

Her finner man også Korea's eneste (?) China Town og det var her jajangmyeon (짜장면) ble oppfunnet. En koreansk oppfinnelse av kinesisk rett. Veldig godt :) Jjajjangmyeon museet er et must visit.

Songdo er også verdt et besøk, en ny bydel bygget ut i sjøen, området rundt Hyundai outlet, trippel street og Central Park.

Tror ikke det er så mange Nordmenn som har bodd i det tradisjonelle Incheon, så her kan være en trendsetter :) Songdo pleier vi å bo i og vet at noen her på forumet har prøvd også, de likte det godt.

DJasko, jgroneng, Xflipper and 2 others like this.
  9. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tenkt å holde meg rundt Seoul Station, noen anbefalinger nær AREX eller bane for den prisen du snakker om?

10. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende. Kan godt tenke meg å prøve ut noe nytt, så lenge jeg har tilgang til KFC, KBBQ og elektroniske butikker ala Lotte Himart, er jeg fornøyd.

11. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Et par bilder fra China Town og det japansk inspirerte området mellom Incheon og Sinpo stasjon.

Og ja @mrt, alt du ønsker finnes i dette området.

20250703_132000.jpg 20250703_132105.jpg
    20250703_130424(1).jpg
    20250703_134219.jpg 20250703_152111.jpg 20250703_161101.jpg 20250703_161501(1).jpg

Last edited: 28. nov 2025
  12. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Ser veldig bra ut.

Jeg skal på denne turen:
    https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-358#post-597771

Skal etter planen innom både Japan, Saigon og Singapore, så å jeg lurer litt på om det passer nå eller kanskje til høsteferien med familien. Ville dette vært et sted å ta en dagstur med barna, mon tro? (det var i Seoul forrige høsteferie også, så jeg trenger litt nye steder å dra enn Mangwon, Zoo, COEX, Gyeongbukgong, Bukchon Hanok, Myeondong og Hongdae. Enn sålenge er det Suwon og et fornøyelsespark på planen.

kongenamundsen liker dette
  13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Av kjedehotell tror jeg det var ibis Myeongdong og Ramada Namdaemun (ved Seoul station) jeg vurderte. Jeg valgte til slutt selvbetjent hotell Wecostay på Airbnb som kostet litt mer, men bodde på Ramada i Busan som var bra.

mrt liker dette
  14. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt en plass for barn, i hvertfall hvis de ikke er altfor store. Mange små fornøyelsesparker på Wolmido rett i nærheten. Dette er den eldste delen av Incheon, så det er ikke de nyeste og fresheste parkene, med mindre de har pusset opp i de siste årene. Lenge siden jeg har vært der.

Her er også mange sjømat restauranter om jeg husker riktig.

Wolmido er sirklet i blå.

Screenshot_20251128_142945_NAVER Maps.jpg

Spielhaug, kongenamundsen and mrt like this.
  15. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som en dagstur. Tusen takk!

geddi liker dette

Del denne siden