Vi har planlagt:
- Seoul Zoo med skiheis hvis det er ok vær
- Enten Lotte World eller Everland. Heller mot Lotte pga nærhet, men er Everland mye bedre?
Har ikke vært i Lotte World så kan ikke sammenligne. Everland er en stor utendørs fornøyelsespark med zoo, tenk typisk Disneyland. Everland er større enn Lotte world, men vet ikke hvor mye eller om det har betydning for dere.
Det er shuttle buss fra flere steder i Seoul:
https://wwwrod.everland.com/web/mul...ide/transportation/shuttle/shuttle_bus01.html
- Hvis barna kjeder seg veldig, blir det akvarium
- Hvis de ønsker, tar vi en tur til Nami Island og Rail Bike Park
- En tidlig middag på Majang (for å unngå venting på ledig bord)
- Koreansk BBQ (svin)
- Koreansk «italiensk» familie restaurant med koreanske versjoner av kjente retter. Barna elsket dette i Tokyo og vil prøve samme men i Korea
- Nudelsuppe, nudelsuppe og nudelsuppe.
Da er vi to! Prøv tantanmyeon (탄탄면공방) kjede med mange restauranter i Seoul, Mul naengmyeon (물냉면) og Mul milmyeon (밀면) og suyuk (수육, absolutt must try!) på Sanbang restaurant i nærheten av Seoul station. Første myeon er litt spicy og varm, mens de to siste er kalde og nydelige når det er varmt ute.
- Rå krabbe og levende blekksprut
Regner med du tenker på Ganjang-gejang (간장게장) og San-nakji (산낙지)
- Sashimi (koreansk versjon) og sushi
- KFC
Kyochon er min favoritt, den med honning og soya smak. Men det er så mange gode KFC!
- Sightseeing av templer og slikt
- Vandre langs den gamle bymuren. Bor rett i nærheten av en gammel post av muren.
- Shopping (har Korea en Uniqlo ekvivalent?)
For rimelige klær vil jeg anbefale utenom Uniqlo, Giordano, 8 seconds, Top ten, Mind Bridge og Project M.
- Dekke Instagram spottene til tenåringen: Starfield Coex biblioteket, men ønsker egentlig den i Suwon), de hypede Starbucksene, ramen shop osv…
Personlig elsker jeg comfort food, og den beste for meg var hel kylling med ris inni kokt i urter. Lite smak, så man må virkelig kjenne etter, men skikkelig comfort food
Vil tippe du tenker på samgye tang (삼계탕) her.Vis alt...