Servering SAS plus europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sirwinston, 20. april 2018.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    På fly har jeg lite fokus på «riktig og næringsrik» mat, fryder meg over å bli servert mat som jeg liker med tilhørende drikke.

    Hos SAS på Plus, som definitivt er nærmere økonomi enn Business, får jeg enten en polarrull eller en kube dersom jeg beveger meg utenfor landes grenser.
    Polarrullen er grei nok, men lite mat ...
    Kuben er en katastrofe og jeg har ennå ikke fått en kube jeg har likt! .... om det er innholdet, muligheten til å fiske opp maten eller smaken vet jeg ikke, men sender kuben som regel ut igjen.
    Det verste er at jeg ofte betaler mer hos SAS enn på Business hos SAS ... ja jeg vet at SAS Plus ikke er Business, men SAS skuffer sine trofaste kunder med kuben...

    Men hva vet jeg, jeg er jo sluttet å fly ....
     
    TravelManBiz, RoadKing and Wiolenze like this.
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sier ikke at det er akkurat det jeg har lyst på ;) jeg vil aller helst at folk kan velge akkurat det de vil ha. Personlig hadde jeg valgt gravlaks-varianten. Det er langt bedre enn for eksempel skinke og asparges-bonanza jeg har fått på langt mer passende serveringsunderlag på Lufthansa biz i Europa
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    På den andre sida så blir jeg ikke trist hvis det er vegetarkube jeg får når jeg skal BRU-OSL i morgen. I verste fall er det kjedelig og jeg har ikke lyst til å rakke ned på noe før jeg har smakt det.
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mykje mat i godt øl!!
    (Og proteiner i gjærrester!

    (Eg liker Mikkeler!)
     
    Misterix and Jorge like this.
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    I morra er det høyere sannsynlighet for at det blir Mikkeller alkoholfri enn Mikkeller Northern Trails, men hva som skjer på The Loft før det gjenstår å se ;)
     
    ValdresBjarne liker dette
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    At Gunnhild Stordalen (m/flere) sammen med noen av verdens største landbruksselskaper mener det er viktig at vi spiser mer grønnsaker er for meg revnende likegyldig. De baserer seg på kvasivitenskap og leker med helsen til folk. Faktum er at vi homo sapiens genetisk er satt sammen slik at vi må spise en hel del animalske proteiner. Bønner teller dessverre ikke da dette er en annen type protein vår organisme ikke klarer å nyttiggjøre seg av på samme måte. Det sier sitt at veganere må til legen med jevne mellomrom for å få satt sprøyter med blant annet B12. Det er hverken formålsmessig eller lurt å ha en diett hvor man har hovedvekt av grønnsaker.

    Jeg tror som @RoadKing at dette handler om penger, men ikke fordi det er biligere med grønnsaker, men fordi SAS igjen skal tilpasse seg rabiate svensker som tror de skal redde både klimaet og seg selv ved å påtvinge alle veganmat. De som ønsker dårligere helse må gjerne spise vegansk/vegetarisk, men jeg vil gjerne ha valget slik at jeg kan spise de proteinene jeg trenger.

    Jeg har til nå likt innholdet i kuben. Det har vært god kvalitet på maten. Men som så mange andre kan jeg styre min begeistring for selve kuben.
     
    BDUflyer liker dette
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har veldig lyst til å diskutere dette, då det var særs mykje å ta tak i her, jamfør kva kosthaldet til menneske har vore gjennom dei siste 10 000 år, sett bort frå dei siste 75-50 år. Men me må prøve å halde dette forumet fri frå krig, politikk og sånt.
    (Eg er ikkje MDGer, veganer eller tilhører andre slike båser som er definert av andre)

    Men la oss gå attende til boksen, som eg trur me alle er einige om er sikkert fin å sjå på, tar liten plass, og det er sikkert ein designer som får gåsehud av å tenke på den. Men den må vera jævla lite miljøvennlig, og totalt ubrukeleg å eta av.

    Eg tenker attende på det marerittet det var å få denne med frukost, også fekk ein itillegg brød
     
    Last edited: 01. juli 2019
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, tror vi skal la det ligge da vi tilsynelatende begge har mye kunnskap om temaet, bare fra forskjellige ståsteder.

    Det vi er enige om er at innholdet (pre vegankuben for min del) er bra, men at kuben er noe av det mer toskete SAS har funnet på:confused:
     
    ValdresBjarne liker dette
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Men det me kan vera einige om, er at biff og bacon er godt?
    (Også får me ta spørsmålet om kor stor del av kostholdet vårt som skal vera dekka av animalsk protein over ein øl, for eg håper også at me må fortsette å ete biff og bacon:)
     
    OyvindN, Xflipper and watchaddicted like this.
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Haha.. ja, biff og bacon er godt:p

    Veldig klar for en fly og øl, hadde vært kjekt å hilse på folk og fått noen fjes på alle disse kunnskapsrike bonusnissene:)
     
    ValdresBjarne, OyvindN and Xflipper like this.
  11. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Ser jeg kan kjøpe kube på min flygning SVG-LHR. Vurderer å forhåndbestille "vegansk måltid" til 110 NOK (har bare SAS go light billett) men er det noen som vet om det er drikke inkludert? På bildet er det avbildet et glass med Ringi men står ikke noe om det medfølger.

    Alternativt by på oppgradering SAS Pluss hvor minstebud er 555 NOK, men det er jo slik at baggasjeregler følger opprinnelig bookingklasse. Siden jeg har SAS go light er da innsjekket baggasje fortsatt 0 selv om jeg får akseptert budet? For de 555 (om budet hadde blitt akspert) får jeg da bare 1500 poeng og kuben i så fall så det gir vel ikke så veldig god uttelling :) Har SAS sølv, så jeg jeg skulle vel hatt noen ekstrafordeler nå i sommeren, men så lenge det ikke er lounge i SVG så...
     
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det følger ikkje med drikke på kjøpt måltid.
    Du får bagasje etter orginal billett, og dermed ingen her.
    Så du får 1500 poeng, og mister då dei orginale poenga.
    Så det spørs på verdien av poenga, drikke og sjokolade for om du skal by.

    Kanskje betre å by andre vegen, dvs frå LHR, då får du iallefall lounger
     
    Apo liker dette

Del denne siden