Jeg fant billettene via Sas web. awardfares viste 0 treff selvom jeg endret til FFPs til default. Problemet du nevner er nok at man må mikse cabin og kun tilgjengelig i eco til LHR.
Fikk booka i oktober for to pers i business BGO-OSL-LHR-SIN-SYD, retur MEL-SIN-LHR-OSL-BGO. Skattar ca 3200 kr/pers. 275000 poeng + CT. Plus LHR-Norge. Ringte inn. Billettar mottatt. Deilig med litt SQ igjen
Ja, men fant også LHR-FRA-BGO t/R som ifølge SAS sin Star Alliance-booking skulle være åpen. Den fant ikkje agenten, men plus med SAS på dei strekka kan eg overleve
Men ein utfording er at ein a i mitt navn er feilstava ut med e. Ringte agenten men for å få endra dette må dei kansellere og rebooke, men fare for at billettane forsvinn. Har nokon erfaringar med kor strenge SQ er på ein bokstav feil?
Dansken sa billettane vil bli klare i løpet av veka... Det vil visst ta lenger tid fordi det er snakk om ei ombooking...
Ombookinger må gå via EB kontoret for "godkjenning". Normalt burde det ikke ta mer enn maks 1 virkedag, forhåpentligvis holder SQ på reservasjonen lenger enn det. Nye bookinger blir billettert med en gang.
Får håpe det var dansken som ville vere forsiktig. Dei svarar kjapt på telefon i dag. Det tyder på at det ikkje er all verdens trafikk.
Snakket med 2 agenter i dag. Agent 1 visste ingenting ang First og vi rakk ikke å søke før samtalen ble brudt. Agent 2 hadde fått tilsvarende spørsmål tidligere i dag og hadde søkt på diverse ruter uten å finne First. De hadde heller ikke fått noen beskjed om/hvis/når First vil bli tilgjengelig for Eurobonus.
Sørøst-Asia. Ser forsåvidt at jeg ble belastet fullpris på reisen hjem (eco) med CT. Er det mulig, SAS :/
Masse tilgjengelig på FRA-JFK og retur. Frister å få til det, dog litt klønete med utreise såpass tidlig. Edit: En annen SQ fifth freedom rute LAX-NRT har også god tilgjengelighet.
Hvordan fungerer det hvis man finner langrutene i biz og bestiller de online, for så å ringe inn og legge til connections etterpå? Må jeg da ha nok poeng igjen på konto til å betale 'en gang til', eller blir poeng/CT refundert først og trukket på nytt etterpå? Antar langrutebillettene ikke trenger avbestilles/bestilles på nytt i et slikt tilfelle? Det er snakk om å legge til connection fra Norge til Europa for en tur til Asia.