Til andre som måtte trenge litt inspirasjon: Jeg har en tur til NYC om ikke så lenge og SQ har faktisk en rute mellom JFK og Frankfurt. Det var to ledige plasser i C på min dato for retur, så da blir det SQ og noen timer i Frankfurt i stedet for SAS på vei hjem. De som svarer på 64 81 60 99 var nesten like overrasket som meg over at det gikk an å booke, men booket ble det!
Booket både SGN og SIN senhøsten, ikke klart å bestemme meg for hvilken enda, men kan ikke ha begge da de overlapper. men ikke 100% Ikke prøvd SIA biz, bare E og PE. Og...ettersom det er A380 fra London, kan man jo håpe på at det kan dukke opp F etterhvert...
Jeg har testet begge og kan ikke si det føltes ulikt. Men det er sikkert større plass på A350 enn A380 (2. etg.)
Og ikke minst, på A350 så er du ikke lei deg for at du bare sitter i C.. Etter CPH-SIN med SQ F satt jeg i 777 i C med utsikt rett mot F kabinen.. Det var jo bare trist...
Booket TRD-OSL-LHR-SIN og samme vei tilbake men ser at jeg endte opp med ca 4k i avgifter pr pers. Er det normalt ... ?
Jeg har også testet begge, og synes ikke upper deck på a380 føltes trang - tvert imot siden setene er så enorme. A350 er også kjempebra med veldig god plass! 787 føltes smått sammenlignet med både a380 og a350.
Nei, jeg synes ikke det. Var ny kabin. Men det er jo bare en følelse. Begge er romslige. Edit: Setene på a380 er faktisk mindre, men synes det virket større. Kanskje fordi det er større "skall" rundt setene på a380 slik at man føler man har større plass.
Kan være den feilen som SAS har påpekt og som er postet i annen tråd, at de belaster $200 istedet for $20 når en reiser via LHR. 4K pr pers er ca dobbelt så mye som det skal være.
Det som også er litt interessant (tror jeg ihvertfall) er at på enkelte flyvinger er det kun oss det er ledige seter til, f. eks. på denne:
Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å forstå hele *A-bonusbooking-systemet, men skjønner at folk er veldig gira på dette. Er det fordi: 1. Det er kjekt å reise biz til Sin med SQ? 2. Man opparbeider seg gode statuspoeng på biz til Sin med SQ? 3. Det ikke har vært mulig å reise med bonus til Sin med SQ tidligere? Eller noe helt annet?
SQ har gode produkter. Og så har det vært utilgjengelig for bestilling med EuroBonuspoeng en god stund, så godt å få muligheten tilbake. De har et godt rutenettverk som gjør det mye enklere å finne reiser til Asia/Australia. Har ikke tester SQ biz selv, men det ser fristende ut. Har prøv SQ Suites (gammel config) så håper det blir muligheter med SQ F også til slutt med EuroBonuspoeng.
Ein får ikkje statuspoeng når ein reiser på bonusreise med SQ. SQ sin business class får jamnt over veldig god omtale, i tillegg til at dei har bra med ledige seter til dei fleste av destinasjonane sine, mellom anna i Australia.